Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Hyundai představil svou dlouho očekávanou studii Genesis Coupe během tiskové konference při příležitosti mezinárodního autosalonu v Los Angeles.
Studie předznamenává představení nejnovějšího sportovního kupé s pohonem zadních kol 2 + 2, která se dostane do nabídky firmy Hyundai na jaře 2009. Po představení studie Genesis sedan znamená studie Genesis Coupe druhý krok firmy Hyundai v rozšíření své atraktivní nabídky. Až bude sportovní kupé představeno na trhu, měl by to být nejdostupnější vůz s motorem silnějším než 300 koní na trhu a také nedynamičtější vůz představený firmou Hyundai. "Studie Genesis Coupe je nejvíce vzrušující a nejemocionálnější Hyundai," řekl John Krafcik, viceprezident firmy Hyundai Motor America zodpovědný za vývoj produktů a strategické plánování. "Když se dostane na trh na počátku roku 2009, naším záměrem bude dodat zážitek z jízdy srovnatelný s vozy jako je Infiniti G37 za ceny blízké vozu Mitsubishi Eclipse."
Návrh vozu
"Úkolem pro studii Genesis Coupe bylo vytvořit výkonné auto s designem, který by zaujal největší automobilové příznivce," řekl Joel Piaskowski, hlavní designér v Hyundai Design Center v kalifornském Irvinu. Designéři použili ve studii Genesis Coupe Day Light Opening (DLO je výraz pro postranní skla) ze studie HCD9 Talus. Karoserie studie HCD-8 sport tourer ovlivnila směr celkového designu studie Genesis Coupe. Výrazné křivky, povrchové detaily a postranní linky ve tvaru písmene Z jsou inspirovány stejnou myšlenkou, která vedla ruku designérů dvou předešlých studií: HCD9 Talus a HCD8 sports tourer. Zvlněná postranní linka vozu vypůjčená ze studie Talus dodává skrytou krásu a zároveň zvyšuje výhled jak pro řidiče, tak pro pasažéry na zadním sedadle. Tvary karoserie studie HCD8 sports tourer ovlivnily celkový design a poskytly také směr pro návrh předních i zadních světel vozu. Vzhled studie Genesis Coupe byl částečně inspirován závodními vozy z okruhu Le Mans. Stupačky studie jsou navrženy nízko u země a strany vozu se tak zdají extrémně široké zatímco postranní skla se zdají extrémně úzká a umožňují tak kolům zapadnout do vyboulených blatníků. Návrháři zvolili co největší vzdálenost mezi kabinou a blatníky, aby dokončili agresivní sportovní vzhled vozu. Tři velké odlučovače tepla zabudované v kapotě jsou navrženy tak, že dokáží ochladit jakkoli silný motor. Až se studie stane realitou, tři velké otvory v předním ochranném panelu pomohou lepšímu dýchání motoru. Špičky duálních výfuků, které jsou integrovány do zadního ochranného panelu, opakují téma předních chladících otvorů a jsou obklopeny rozptylovačem vzduchu vyrobeným z karbonových vláken. Klenutá linka střechy a zašpičatělá kabina vyzdvihují vnější profil vozu a zdůrazňují jeho široké boky. Studie Genesis Coupe je vybavena dvacetipalcovými hliníkovými koly s hlubokými talíři, předními pneumatikami Hankook 255/35 ZR a zadními pneumatikami 275/35 ZR.
Technické údaje studie Genesis Coupe
Konfigurace: Sportovní kupé s pohonem zadních kol, motor umístěn vepředu
Rozvor kol: 2 820 mm
Celková délka: 4 666 mm
Celková šířka : 1 902 mm
Celková výška: 1 386 mm
Kola: 20 palcová, pětipaprsková
Pneumatiky: Hankook 255/35 ZR přední a 275/35 ZR zadní
Předvýrobní detaily vozu
Typ motoru: V6
Předpokládaný počet koňských sil: více než 300
Předpokládaný točivý moment: více než 338 N.m
Objem: 3,8 litru
Materiál bloku motoru: hliník litý pod vysokým tlakem
Materiál hlavy válců: hliník
Ventilový rozvod: Dual Over Head Cam (DOHC)
Časování ventilů: průběhové variabilní časování
Předpokládané zrychlení z 0 na 60 mil za hodinu (přibližně 97 km/h): pod šest vteřin
Převodovka: manuální šestirychlostní
Přední brzdy: Brembo, kotouč 340 mm, dvoupístové třmeny
Zadní brzdy: Brembo, kotouč 330 mm, dvoupístové třmeny
Diferenciál s omezeným prokluzem