MotorInfo

Hyundai s rekordními prodeji

7.1.2011 21:41
Hyundai s rekordními prodeji

Oficiální údaje o registracích automobilů v České republice za rok 2010 potvrdily, že obliba automobilů Hyundai mezi českými zákazníky v loňském roce významně vzrostla.

Automobily Hyundai si tak krok za krokem systematicky vylepšují svůj podíl na českém trhu. O nedávném razantním nárůstu prodejů svědčí i to, že zatímco za rok 2009 bylo u nás registrováno 8 682 automobilů Hyundai, za loňský rok přesáhl prodej poprvé hranici deseti tisíc kusů, přesněji 10 191 kusů, z čehož bylo 10 088 automobilů osobních a 103 lehkých užitkových. Meziroční nárůst představuje 1 509 vozů, což je nejvíce ze všech importovaných značek. Prakticky po celou druhou polovinu loňského roku byla značka Hyundai rovnocenným konkurentem v nejsilnější čtyřce prodejně nejúspěšnějších importérů a např. v říjnu se propracovala na skvělé druhé místo za domácí Škodu a mezi importéry skončila poprvé v historii jako první.

Hyundai tak loni udělal další významný krok k dosažení svého ambiciózního cíle, stát se vedoucí značkou na českém trhu. Přitom v roce 1993 byla v České republice prodána necelá desetina současného množství - pouhých 951 vozidel a ještě v roce 2000 činil prodej automobilů Hyundai 1 342 kusů, což stačilo jen na sedmnáctou příčku domácího žebříčku značek. Za velký úspěch lze také považovat skutečnost, že se Hyundai i30 stal v loňském roce poprvé nejprodávanějším ze všech modelů zahraničních značek, byť jej již dnes mnozí řadí - díky výrobě tohoto modelu v továrně Hyundai v Nošovicích - mezi domácí automobily. Prodalo se ho celkem 4 309 kusů. Také kompaktní SUV ix35 patří prodejem 1 197 vozů mezi trojici nejúspěšnějších ve své kategorii.

„Z obchodních výsledků za rok 2010 mám pochopitelně radost a věřím, že jsme jimi ještě zdaleka neřekli poslední slovo. Potvrzují správnost cesty, kterou Hyundai před časem nastoupil a je vidět, že čeští zákazníci dokáží ocenit nejen kvalitu a užitnou hodnotu našich produktů, ale také naše poprodejní benefity. Z nich chci vyzvednout pětiletý Program komplexní péče, který zahrnuje pětiletou záruku na vozidlo, pět let asistenční služby a pět let bezplatných kondičních prohlídek", uvedl ředitel pro obchod a servisní služby společnosti Hyundai Motor Czech, Vladimír Vošický a dále pokračoval: „Pokud srovnáváme naše loňské prodejní výsledky s rokem 2009, pak Hyundai, jako jedna z mála značek dosáhl meziroční zvýšení prodejů o 17,4 % a více než jednoprocentní zvýšení podílu na trhu ze 4,79 % na 5,96 %".

Historicky bylo v České republice prodáno již celkem 85 000 automobilů značky Hyundai a celkový počet všech registrovaných automobilů Hyundai u nás se už přiblížil hranici jednoho sta tisíc vozů.