MotorInfo

Infiniti M35 HYBRID s výkonem na rozdávání

5.3.2010 12:39
Infiniti M35 HYBRID s výkonem na rozdávání

Inovativní elektrická technologie a ryzí požitek z řízení - to jsou hlavní charakteristiky prvního hybridního vozu společnosti Infiniti.

Infiniti M35 HYBRID nabízí nejnižší emise CO2 ze zcela nové modelové řady sedanů M a přenáší výhody hybridního pohonu z města na otevřenou silnici, do rukou těch, kdo si chtějí řízení užít.

Šestiválcový motor V6 s možností odpojení, elektromotor s výkonem 50 kW (68 k) integrovaný se sedmistupňovou automatickou převodovkou a sada lithium-iontových baterií s výjimečně rychlou odezvou při nabíjení i vybíjení - to vše přispívá k tomu, že vůz využívá elektrický pohon déle a ve vyšších rychlostech než konkurenční hybridy. Vysoký podíl elektrického pohonu znamená, že M35 HYBRID má spotřebu paliva a emise CO2 srovnatelné s menšími a slabšími vozy, přitom však nabízí lineární akceleraci, přesné ovládání díky pohonu zadních kol a charismatický výkon jednoho z vynikajících šestiválcových benzinových motorů Infiniti.

Tato technologie, která byla představena v konceptu coupé Essence na ženevském autosalonu v roce 2009, nese název INFINITI DIRECT RESPONSE HYBRID. Toru Saito, vicepresident společnosti Infiniti, k tomu dodává: „Technologie INFINITI DIRECT RESPONSE HYBRID je základem pro budoucí výkonnost vozů Infiniti."

M35 HYBRID se vyznačuje stejně svůdným vzhledem, přitažlivým interiérem a bezkonkurenční výbavou jako zcela nový sedan M. Jde o vůbec první model řady M určený pro Evropu. Uspořádání s motorem vpředu a pohonem zadních kol je doplněno inovativní pohonnou jednotkou se systémem dvou spojek pro jeden motor. Novinkou je první spojka umístěná mezi nepřeplňovaným šestiválcovým motorem o objemu 3,5 litru a elektromotorem. Tato spojka umožňuje úplné odpojení motoru V6 v režimu elektrického pohonu a v režimu rekuperace energie. Výsledkem je snížení mechanického odporu a zvýšení účinnosti pohonu na elektromotor. Efektivitu elektrického pohonu modelu M35 HYBRID prokázaly přísné testy provedené v USA. Jejich základem byla každodenní jízda po trase, která kromě rušných městských ulic zahrnovala také příměstské oblasti, dálnice i horské silnice. Výsledky ukázaly, že M35 HYBRID byl celých 50 procent času poháněn samotným elektromotorem a produkoval tedy nulové emise.

Za vynikajícími schopnostmi modelu M35 HYBRID stojí především dvě nové technologie. Jednou z nich jsou lithium-iontové baterie (Li-ion) umožňující rychlý přechod mezi nabíjením a vybíjením, s dvojnásobným výkonem oproti stejně velkým běžným bateriím. Druhou inovací je přímý přenos výkonu od benzinového či elektrického motoru na zadní kola. Tento přímý přenos má zásadní důležitost jak pro celkovou efektivitu modelu M35 HYBRID, tak pro harmonický pocit při řízení za všech podmínek. Převodovka vozu M35 HYBRID je zdokonalenou verzí sedmistupňové automatické převodovky Infiniti s adaptivním řízením řazení (ASC - Adaptive Shift Control). Zásadním rozdílem oproti převodovkám se systémem ASC používaným u jiných modelů Infiniti je absence měniče momentu, a tedy odstranění ztrát, které tento měnič jinak způsobuje. Absence měniče momentu rovněž zlepšuje reakci vozu při sportovní jízdě.  Odezva na sešlápnutí plynu je stejná jako u manuální převodovky, zatímco akcelerace je naprosto plynulá díky řazení s  bleskově rychlou, ale také zcela hladkou změnu převodových stupňů.

Elektromotor má výkon 50 kW (68 k) s točivým momentem 270 N.m a je vestavěný do převodovky. Funguje současně jako pohonná jednotka (samostatně nebo v kombinaci se spalovacím šestiválcem v režimu maximální akcelerace) i jako generátor. Motor kromě běžného nabíjení baterie také rekuperuje energii, která by jinak byla ztracena při zpomalování a brzdění. Sada baterií Li-on s rychlou odezvou na nabíjení/vybíjení má kapacitou 1,3 kWh a pro lepší chlazení má vrstvenou konstrukci. Teplotní stabilita je dále zdokonalena použitím manganových kladných elektrod. Výsledkem je mimořádná spolehlivost baterií. Další důležitou výhodou vozu M35 HYBRID je jeho nízká hmotnost. Kompaktní sada baterií ve spojení s jednoduchým elektromotorem přináší úsporu hmotnosti 30 kg.

M35 HYBRID byl stejně jako všechny vozy nové modelové řady M navržen pro evropské řidiče a evropské silnice. Samonosná karoserie typu FM (Front-Midship) s vysokou tuhostí a špičkovou aerodynamikou přispívá k vynikající ovladatelnosti vozu M35. Jízda je navíc mimořádně pohodlná díky dvoucestným tlumičům, rovněž prvním na světě..

Prodej vozů modelové řady M bude v Evropě zahájen v září, přičemž M35 HYBRID budou v závislosti na trhu dodávány od jara 2011.