Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Jezdec týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký se v současné době připravuje na Barum rallye, která je samozřejmě pod drobnohledem českých fanoušků.
Jezdec týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký dokazuje svými dosavadními výsledky, že i v letošním ročníku šampionátu Intercontinental Rally Challange (IRC) hodlá atakovat nejvyšší příčky v konečném hodnocení. Po nepříliš vydařeném startu do seriálu IRC, kdy v Rallye Monte Carlo dojel na osmé pozici, se Kopecký představil v prvním závodě mezinárodního mistrovství České republiky (MMČR), Valašské rallye. Před domácím publikem nenechal nikoho na pochybách, proč je v současnosti považován za jednoho z nejlepších českých jezdců rallye, a o půl minuty porazil druhého Romana Krestu.
Toto vítězství jako by jej nastartovalo k velmi dobrým představením také na mezinárodní scéně a na dvou následujících závodech IRC na Kanárských ostrovech a ve Francii obsadil druhé místo. Následovalo třetí místo na Ukrajině a návrat na českou půdu při rallye Hustopeče, kde dokázal proměnit ve vítězství i svou druhou účast na závodě MMČR.
V posledním podniku seriálu IRC, jenž se konal na portugalských Azorských ostrovech, obsadil třetí pozici, přičemž před ním skončili pouze finský leader šampionátu Juho Häninnen a nor Andreas Mikelsen, oba taktéž jezdící na speciálech Škoda. Kopecký nastoupil do závodu po neúčasti na Belgické rallye, kterou byl nucen vynechat kvůli nehodě v testovací jízdě a zranění jeho navigátora Petra Starého.
Po šesti závodech se Jan Kopecký usadil na průběžném druhém místě. O závěrečném pořadí však není ještě ani zdaleka rozhodnuto, jelikož do konečného umístění se počítá pouze sedm nejlepších výsledků z celé sezony. Navíc poslední dva závody, ve Skotsku a na Kypru, jsou lépe bodově ohodnoceny než devět přechozích. Na závodníky IRC nyní čeká zastávka v České republice, kde srovnají své síly na tradiční Barum rallye.
V současné době se Jan Kopecký připravuje právě na zmíněnou Barum rallye, která je samozřejmě pod drobnohledem českých fanoušků. Proto jsme se ho zeptali na jeho dojmy z probíhající sezony, plány do nadcházejících závodů, ale i na technické otázky, neboť jedním z jeho partnerů je i společnost Federal-Mogul, jejíž produkty - stěrače Champion a brzdové komponenty Ferodo - jsou na voze použity.
V sezoně 2009 a 2010 jsme vždy skončili na 2. místě absolutně v šampionátu IRC, takže cíl pro letošní sezonu byl jednoznačný – pokusit postoupit o příčku výše a šampionát IRC vyhrát.
Nyní se nacházíme na průběžném 2. místě v absolutním pořadí, to znamená, že šance bojovat o titul stále existuje.
Jelikož jsme součástí špičkového závodního týmu Škoda Motorsport, máme vždy před startem vůz ve stoprocentní kondici!
Pro vítězství uděláme vše a budeme se maximálně snažit vyhrát Barum rally jak v hodnocení mistrovství ČR, tak i v hodnocení IRC. Každopádně konkurence bude obrovská a předpokládáme velké boje až do poslední rychlostní zkoušky.
V extrémním počasí jako bylo na azorských ostrovech, kdy nás často doprovázela hustá mlha a silný déšť, je zapotřebí mít kvalitní rozpis a 100 % důvěru v něj. Dále je zapotřebí mít kvalitní stírání čelního skla. Na stěrače Champion, které používáme je naprostý spoleh.
Brzdová soustava na Škodě Fabii S2000 je špičkové kvality. Je zapotřebí používat brzdové desky, které pracují ve všech teplotních extrémech spolehlivě a konstantně. To nám umožňují brzdové komponenty Ferodo, na které se lze spolehnout jak v podmínkách, kde se tepoty pohybují pod bodem mrazu, tak i tam, kde je naopak teplota vzduchu vysoká, a tím pádem se brzdy mnohem více zahřívají.
Jan Kopecký – sezona 2011
Mediasport MMČR v Rally
Intercontinental Rally Challange