MotorInfo

Kalendář Pirelli 2011 fotografoval Karl Lagerfeld

15.12.2010 09:23
Kalendář Pirelli 2011 fotografoval Karl Lagerfeld

V minulém týdnu byla i českému publiku představena již 38. edice kalendáře Pirelli pro rok 2011.  Kalendář s názvem „MYTOLOGIE" fotografoval Karl Lagerfeld.

Po nesmrtelné edici Čína 2008 fotografa Patricka Demarcheliera přinesl v roce 2009 Peter Beard portrét Botswany a Terry Richardson zobrazil Brazílii v roce 2010.

Kalendář 2011 představuje tvořivého génia a mnohostranného umělce Karla Lagerfelda, jehož smysl pro umění a estetiku je celosvětově proslulý.

V jeho pařížském studiu vytvořil Mytologii, kalendář, který odráží jednu z jeho nejhlubších vášní - řeckou a římskou mytologii, příběhy o původu lidstva vyprávěné prostřednictvím bohů a bohyň, hrdinů a hrdinek. Na cestě zpět časem jsme přenášeni univerzálním jazykem fotografie, kalendář Mytologie nás odnáší ke kořenům antické civilizace a přenáší jej zpět do Starého světa, kde se téměř před 140 lety zrodila společnost Pirelli, jež se postupně stala nadnárodní organizací s provozovnami ve více než 160 zemích světa.

Celkem 36 fotografií, které obsahuje kalendář 2011, zobrazuje 24 různých objektů, včetně bohů, hrdinů a mýtů. Díky svému bystrému odhadu „vytesal" Lagerfeld tyto fotografie podle jejich estetické přesnosti a pro jejich opětovné odkazy na sochařské umění a své antické zásady. Všechny fotografie jsou černobílé, což propůjčuje obrazům charakter, vyzvedává krásu figur představených v ostrém chromatickém kontrastu a prostřednictvím pečlivě využitého světla jim dodává určitou trojrozměrnost.

„Modelky a modelové oživují tyto nové hrdiny a představují nový koncept krásy," řekl Karl Lagerfeld, který prostřednictvím kalendáře Pirelli 2011 nabízí idylickou a nesmrtelnou prezentaci krásy. Krása, mládí, uctívání formy a touha zobrazit tento nový koncept krásy a ztělesnit modernost v mytologii jsou z kalendáře více než zřejmé.

Tato edice má 21 protagonistů: 15 modelek, 5 modelů a americkou herečku Julianne Moore, která představuje nejvýznamnější bohyni z řecké mytologie, Héru. Mezi modelky patří: italské modelky Bianca Balti a Elisa Sednaoui; dánská modelka Freja Beha Erichsen; brazilská modelka Isabeli Fontana (také v kalendáři 2005 Patricka Demarcheliera a v edici pro rok 2009 Petera Bearda); polské modelky Magdalena Frackowiak a Anja Rubik; australská modelka Abbey Lee Kershaw (debutovala v kalendáři 2010 Terryho Richardsona); indická modelka Lakshmi Menon; americké modelky Heidi Mount a Erin Wasson (debutovala v kalendáři 2005 Patricka Demarcheliera); ruská modelka Natasha Poly; holandská modelka Lara Stone a kanadská modelka Daria Werbowy (obě si vybral Peter Beard pro kalendář 2009); rakouská modelka Iris Strubegger a jamajská modelka Jeneil Williams. Mezi pěti modely jsou Baptiste Giabiconi a Sébastien Jondeau (Francouzi), Brad Kroenig a Garret Neff (Američané) a Jake Davis (Brit).

Peníze z dražby kalendáře Pirelli 2011 poputují na léčbu onkologických pacientů

Kalendář Pirelli se tiskne vždy jen v jen omezené množství (20-30 tisíc výtisků) a každý má své pořadové číslo. Jeho unikátnost však nespočívá pouze v omezeném nákladu, vynikajícím fotografovi a mimořádných fotografiích, nýbrž také v tom, že není určen k prodeji. Společnost Pirelli tento prestižní kalendář věnuje vybraným zákazníkům, ale také různým osobnostem, například královským rodinám ve Velké Británii či ve Španělsku, prezidentovi ČR Václavu Klausovi, a je samozřejmě také předmětem zájmu sběratelů. Je však ještě jedna cesta, jak kalendář získat: V mnoha zemích jej Pirelli draží a výtěžek je určen na odstranění nespravedlností světa.

Jeden výtisk kalendáře Pirelli 2011 (s pořadovým číslem 4115) věnovala stejnojmenná italská firma do veřejné internetové aukce i v České republice. Výtěžek z dražby získá Masarykův onkologický ústav, který peníze použije na nákup aktivních antidekubitních matrací.

„Je to již desátá dražba kalendáře Pirelli v České republice a vždy byl výtěžek věnován Masarykovu onkologickému ústavu," uvádí Zdeněk Vacl, marketingový manažer Pirelli Tyre Czech. „Ten jej použil například na rozvoj magnetické rezonance nebo kryochirurgie. Nyní potřebuje tři antidekubitní matrace celkem za 450 000 korun a byli bychom rádi, kdyby na ně výtěžek dražby stačil. Je to asi neskromné, ale od takového kalendáře očekáváme vedle uměleckého prožitku i příležitost zamyslet se nad smyslem krásy a hledat cestu, jak ji využít k něčemu dalšímu, možná konkrétnějšímu, v každém případě však užitečnému. Prostřednictvím aukce tohoto díla totiž myslíme na ty, kteří potřebují naši pomoc. Loni se takto získalo 401 000 a v roce 2006 dokonce 501 000 korun," upřesňuje.

Ve včerejší dražbě, která proběhla na serveru iDnes.cz byl kalendář Pirelli 2011 vydražen za 303 000 Kč.