MotorInfo

Kia představila koncept elektromobilu

31.3.2011 16:31
Kia představila koncept elektromobilu

Na autosalonu v Soulu se představil koncept elektromobilu Kia Naimo.

Název konceptu je odvozen z korejského slova "Ne-mo" (vyslovuje se 'Neh-Mo'),
což odkazuje na hranatý, čtvercový tvar vozu. Koncept Naimo, který se řadí mezi elektrické crossovery, navrhl mezinárodní tým designérů Kia v Soulu. Charakterizují jej především jeho jednoduché linie a mohutný, muskulaturní vzhled. Celkově jednoduchý design je zvýrazněn řadou nápadných detailů. Je to například čelní sklo zaoblené kolem A sloupků karoserie, asymetrické střešní okno či přední a zadní světlomety tvořené bodovými LED. Jedinečnost konceptu korunuje finální povrchová úprava vozu v nefritové barvě.

V případě konceptu Naimo byly použity různé inovativní technologie, a to i v zájmu zachování čistoty designu. Naimo například nemá na předním skle tradiční stěrače. Jejich funkci v tomto případě zastávají vysokotlaké vzduchové trysky umístěné na spodní hraně čelního skla. Konvenční zpětná zrcátka byla rovněž nahrazena. Obraz dění za vozem zprostředkují miniaturní kamery integrované v A-sloupcích karoserie. Interiér konceptu byl navržen tak, aby navozoval pocit klidu. Nabízí kvalitní, řemeslně dokonale zpracované materiály. Pro výplně dveří a na celou podlahu byl použit korejský dub, k čalounění výplně stropu posloužil korejský papír Han-ji. S těmito tradičními prvky v interiéru jdou ruku v ruce ultra moderní technologie, jako například přístrojový štít na bázi TOLED displeje (transparentní displej z organických elektroluminiscenčních diod) nebo úplná konektivita s různými externími přístroji.

Naimo měří na délku 3 890 mm, rozvor má hodnotu 2 647 mm, šířka je 1 844 mm
a výška 1 589 mm; spolu s krátkými převisy zajišťují v kabině dostatek místa v oblasti hlavy, nohou i ramen všech cestujících.
Koncept Naimo nemá B-sloupky. Vzadu zavěšené zadní dveře se otevírají proti směru jízdy a umožňují snadný a komfortní přístup do kabiny. Natřikrát dělené víko zavazadlového prostoru zase poskytuje dobrý přístup a snadné uložení zavazadel různé velikosti.

Naimo pohání elektromotor typu PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor)
s maximálním výkonem 80 kW (109 k) a maximálním točivým momentem 280 N.m, což umožňuje dosažení maximální rychlosti 150 km/h. Dvojice baterií (celkem 27 kWh) je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru a využívá inovativní LiPoly technologii (Li-Ion Polymer). Na jedno nabití ujede Naimo až 200 km. V režimu rychlého dobíjení lze baterii nabít na 80 procent své kapacity za 25 minut. V rámci běžného dobíjecího cyklu je 100 procent kapacity dosaženo po pěti a půl hodinách.