MotorInfo

Kia prezentuje na autosalonu v Ženevě tři premiéry

3.3.2010 13:38
Kia prezentuje na autosalonu v Ženevě tři premiéry

Na jubilejním 80. ročníku mezinárodního autosalonu v Ženevě představuje Kia Motors tři premiéry. Celosvětový debut slaví nová Sportage a také koncept elektromobilu Kia Venga EV. Poprvé v Evropě se pak představuje hybridní sedan Kia Ray, koncept, který měl svou světovou premiéru minulý měsíc v Chicagu.

„Efektní expozice Kia Motors v Ženevě zahrnuje tři premiéry. Vyzdvihuje moderní design značky a techniku na světové úrovni. Se zbrusu novou Sportage přinášíme pětimístné kompaktní SUV, které se bude zákazníků velmi líbit. Je vhodné do měta a plně odpovídá měnícím se očekáváním a potřebám koncového uživatele", komentuje ženevské premiéry Hyoung-Keun Lee, prezident Kia Motors Corporation.

„I během celosvětového poklesu ekonomiky zůstaly produkty Kia pro zákazníky atraktivní a umožnily nám zvýšit trží podíl v řadě regionů. Minulý rok jsme prodali více než 1,65 milionu automobilů. Nárůst prodeje byl 20 %. Letos jsem si jistý, že zcela nová Sportage, nová Venga, nové Sorento a konečně stále velmi populární modelová řada cee´d povedou k úspěšnému prodeji vozů Kia napříč Evropou a přilákají další nové zákazníky. Jistě i díky unikátní sedmileté záruce Kia", doplnil prezident Lee.

Nová Kia Sportage - kompaktní, městské SUV

Vybavena novou karoserií, novými motory a svěžím, výrazným designem, podtrhujícím její šarm a dynamiku, vydává se nejnověší Kia Sportage do boje o srdce současných rodin. V ambici stát se oblíbeným kompaktním SUV do města jí hraje do karet i nízká spotřba paliva a nižší emise CO2. Nová Sportage je delší, šrší a nižší než její úspěšná předchůkyně. Přesto si zachovala všechny hlavní rysy SUV, které činily druhou generaci tak populární. Sportage teřtí generace vznikla pod taktovkou šéfdesignéra Petera Schreyera. Nese typické znaky DNA nového designu značky a vychází z konceptu Kia Kue představeného v roce 2007. Nová 4,4 m dlouhá Sportage je uhlazenější a lehčí než předchozí model. Koeficient aerodynamického odporu byl snížen na 0,37 (z původních 0,40) a společně s výrazným úbytkem hmotnosti o celých 91 kg má na svědomí úsporu pohonných hmot a komfortní svezení.

Prodej nové Sportage je plánován na druhou polovinu tohoto roku. V závislosti na konkrétních trzích se bude dodávat až se čyřmi motory - dvěma vznětovými a dvěma zážehovými, generujícími maximální výkony od 115 do 163 k. V nabídce budou verze se šestistupňovou manuální i samočinnou převodovkou, jakož i varianty s pohonem pouze předních nebo všech kol.

Jako reakci na současné trendy a požadavky trhu zmenší Kia v rámci evropské produkce nové Sportage obsah některých motorů. K nabídce dvoulitrového dieselového a benzinového motoru se postupně přidají motory s menším obsahem. Ty budou vybaveny technologií Start/Stop a produkce emisí CO2 se sníží na hodnoty pouze kolem 138 g/km.

Česká premiéra nové Sportage proběhne 4. června na Autosalonu v Brně.

Koncept elektromobilu Kia Venga EV

Svězový debut si v Ženevě odbude další novinka - koncept Kia Venga EV. Tento elektromobil s nulovou produkcí emisí má stejné rozměy jako sériově vyráběné malé MPV Kia Venga. Koncept je vybaven elektromotorem s maximálním výkonem 107 k a točivým momentem 280 N.m. Nová Venga EV disponuje sadou 24 kWh baterií na bázi inovativní LiPoly (Lithium Ion Polymer) technologie. Tento typ baterie nabízí řadu výhod oproti jiným technologiím a umožňuje na jedno nabití dojezd až 180 km. Při využití tzv. rychlého dobití může být Venga EV nabita na 80 procent své kapacity během pouhých 20 minut. V normálním dobíjecím cyklu je plného dobytí dosaženo po osmi hodinách. Přední kola konceptu Venga EV jsou poháněna jednotkou uloženou v nynějším motorovém prostoru, přičemž bateriový modul je umístě pod dnem zavazadlového prostoru. Venga EV je schopna zrychlení z 0 na 100 km/h během 11,8 sekund a může dosáhnout maximální rychlosti 140 km/h.

Evropská premiéra hybridního sedanu Kia Ray

Poté, co se představil světu v polovině února na Auto Show v Chicagu, má nyní Kia Ray svou evropskou premiéru na ženevském autosalonu. Tento čtyřmístný hybridní sedan může urazit s využitím elektromotoru na jedno nabití až 80 km. V kombinovaném režimu se akční rádius prodlužuje na 1 200 km. Spotřba paliva činí v případě využití pouze elektromotoru po přepočtu pouhých 1,16 l/100 km. V hybridním režimu vykazuje Kia Ray spotřebu 3,03 l/100 km. V Kalifornii navržný koncept Ray má futuristicky tvarovanou karoserii se součinitelem odporu vzduchu pouhých 0,25. Je konstruován z lehkých a recyklovaných materiálů. Solární panely zabudované ve skleněné střeše slouží k napájení palubních systémů, přídavného osvělení nebo automatické klimatizace. Koncept je poháně celohliníkovým zážehovým motorem o objemu 1,4 l s přímým vstřikováním benzinu, který disponuje výkonem 115 koní. Spalovací motor je trvale spojen s bezestupňovou převodovkou CVT a na pohonu se podílí společně se 78 kW elektromotorem, který posiluje kombinovaný výkon až na špičkových 153 koní. Tomu dodává energii vysokokapacitní lithium-polymerová baterie. Ray dosahuje maximální rychlosti 175 km/h.