Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Nové Audi Q3, které se ve světové premiéře představilo na Autosalonu v Šanghaji, je prémiovým SUV v kompaktním formátu.
Jako typické Audi stanovuje nová měřítka ve všech oblastech techniky od karoserie, přes pohon a podvozek až po vysoce rozvinuté asistenční a multimediální systémy.
Základní verze Audi Q3 váží díky důsledně lehké konstrukci necelých 1 500 kilogramů. Kapota motoru a zadní výklopné víko, které zasahuje do boků karoserie a nese zadní světlomety, jsou vyrobeny z hliníku, zatímco v tuhé a bezpečné konstrukci schránky pro cestující nalézají široké uplatnění plechy z oceli nejvyššího stupně pevnosti. K nízké spotřebě paliva přispívá také nízký součinitel odporu vzduchu cx = 0,32.
Uvnitř vyvolává novinka značky Audi pocit velkorysé prostornosti s příkladnou ergonomií a kvalitou zpracování. Stejně jako u exteriéru mají zákazníci i v interiéru mnoho možností pro vyjádření vlastního stylu výběrem z rozmanitých materiálů a barev. Zavazadlový prostor nabízí objem 460 až 1 365 litrů, a hodí se tak pro sport a volný čas.
Sériovou výbavu je možné doplnit mnoha prvky výbavy na přání, které byly dosud k dispozici jen pro luxusní vozidla. Mezi ně patří funkce adaptive light pro světlomety xenon plus, která zajišťuje osvětlení vozovky i v zatáčkách. Zdokonalený parkovací asistent upozorňuje řidiče také na překážky, které se nacházejí po stranách vozidla. V oblasti informačních a zábavních systémů nabízí Audi systémy sestavené z modulárních komponentů. Na jejich vrcholu stojí navigační systém MMI Navigation plus s pevným diskem a zvuková aparatura Surround Sound System značky Bose s efektně osvětlenými hlubokotónovými reproduktory vpředu. Později bude následovat systém Bluetooth Autotelefon online včetně hotspotu WLAN, který Q3 připojí kompletně k internetu.
Kompaktní prémiové SUV značky Audi přichází na start se třemi čtyřválcovými motory, jedním TDI a dvěma TFSI. Všechny agregáty kombinují přímé vstřikování paliva s přeplňováním turbodmychadlem, rekuperačním systémem a systémem Start-Stop. Jejich nejvyšší výkon se pohybuje v rozpětí od 103 kW (140 k) do 155 kW (211 k). Dosažená výkonová charakteristika umožňuje dynamický a zároveň hospodárný provoz. Základní verze Q3 2.0 TDI s výkonem 103 kW (140 k) a pohonem předních kol, která nabídku doplní později, spotřebuje v průměru méně než 5,2 litru nafty na 100 kilometrů. Nejvýkonnější zážehové a vznětové motory jsou spojeny výhradně s trvalým pohonem všech kol a sedmistupňovou převodovkou S tronic. Převodovka S tronic přichází na scénu s další inovativní funkcí, která při setrvačné jízdě rozepne spojku dvouspojkové převodovky a umožní lépe využít kinetickou energii vozidla, pokud řidič modelu Q3 zvolil režim efficiency v systému regulace jízdní dynamiky Audi drive select (výbava na přání). Také toto opatření pomáhá snižovat spotřebu paliva.
Prostřednictvím čtyř režimů Audi drive select může řidič přizpůsobovat různé systémy vozidla svému individuálnímu jízdnímu stylu. Týká se to mimo jiné elektronického řízení motoru a na přání dodávaných adaptivních tlumičů. Podvozek modelu Q3 se čtyřprvkovou zadní nápravou, elektromechanickým řízením a výkonnou brzdovou soustavou se vyznačuje náročnou konstrukcí.
U Audi Q3 je do stabilizačního systému ESP integrována elektronická uzávěrka diferenciálu, která při průjezdu zatáčkou na hranici přilnavosti reguluje rozdělení hnací síly mezi jednotlivá kola malými a sotva znatelnými brzdovými zásahy. ESP nabízí ve všech variantách funkci stabilizace přívěsu.
Audi Q3, vyráběné ve španělském závodu Martorell u Barcelony, přijde na český trh v průběhu podzimu, cena zatím nebyla stanovena.