Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na prestižním Festivalu rychlosti, který se konal v polovině července 2008 v britském Goodwoodu, se představila celá škála mimořádných historických i současných vozů Ford. Festival rychlosti je motoristickým svátkem celoevropského významu.
40 let Fordu Escort
V lednu 1968 Ford představil zcela nový rodinný sedan Escort. Vůz nabídl kombinaci atraktivního stylu s technickými inovacemi, jako byla plně synchronizovaná převodovka, hřebenové řízení, kotoučové brzdy vpředu nebo karoserie s jednodílnými bočními výlisky. Motor o zdvihovém objemu 1 098 cm3 a výkonu 37 kW uděloval vozu na tehdejší dobu pozoruhodnou nejvyšší rychlost 130 km/h, spotřeba paliva přitom činila 8 l/100 km. Escort se záhy po svém uvedení na trh stal bestsellerem, velké úspěchy však zaznamenal rovněž v motoristickém sportu. Na svém kontě má řadu vítězství v prestižních soutěžích jako Rallye Monte Carlo, obávaná africká rallye nebo britská RAC rallye. Za jeho volant usedaly legendy motorsportu: Roger Clark, Hannu Mikkola či Ari Vatanen. Dvaatřicet let úspěšné kariéry Fordu Escort ukončil až příchod zcela nového modelu Focus, který důstojně navázal na četná vítězství Escortu - jak na závodních tratích, tak u zákazníků.
Stoletý Ford Model T
Model T, často láskyplně nazývaný „plechová Lízinka", byl uveden na trh v říjnu 1908 - a zanedlouho se stal nejprodávanějším automobilem světa. Motoristickou scénu ovládl na dalších dvacet let. Do ukončení výroby v roce 1927 vzniklo v padesáti továrnách v devatenácti zemích na šestnáct milionů vozů Model T. Vůz byl zpočátku poháněn čtyřválcovým motorem 2,9 l o výkonu 16 kW, který spolupracoval s dvoustupňovou převodovkou. Rám o rozvoru 100 palců (254 mm) byl odpružen příčně uloženými listovými pery. Model T vstoupil do historie jako vůbec první automobil vyráběný metodou pásové výroby. Tu zavedl Henry Ford v detroitském Highland Parku roku 1913. Čas potřebný k sestavení jednoho vozu se zkrátil z 12,5 hodiny na pouhých 90 minut. Díky tomu klesla cena vozu natolik, že si ho mohli dovolit i dělníci u pásu, kteří Model T vyráběli.