MotorInfo

Lexus představil GS 250

1.1.1970 01:00
Lexus představil GS 250

Lexus poprvé představil model GS 250 na mezinárodní automobilové výstavě Guangzhou 2011

Pod kapotou nového GS 250 bude motor 2,5 l V6 se systémem  D-4S (přímé i nepřímé vstřikování) a proměnným časováním ventilů Dual VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) pro vačkový hřídel sacích i výfukových ventilů. Pohonná jednotka vyvine největší výkon 154 kW / 209 k DIN při 6 400 1/min, resp. točivý moment 253 N.m při 4 800 1/min. GS 250 tak zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,6 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 230 km/h. Spotřeba paliva je 8,9 l/100 km a emise CO2 jsou na úrovni 207 g/km.

Nový motor 2,5 l V6 spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou ‘Lexus 6 Super ECT’ s jemným odstupňováním převodových stupňů, která je vybavena funkcí sekvenčního řazení v manuálním režimu. Nabízí řadu technických vylepšení, jako například rychlejší přeřazování, rychlejší přemostění měniče točivého momentu a používání automatických meziplynů při řazení nižších převodových stupňů, s podporou různých jízdních režimů nastavitelných přepínačem Drive Mode Select.

S ohledem na vysokou úroveň pohodlí všech pasažérů je nové GS 250 prostornější a nabízí více místa pro hlavu i nohy předních i zadních cestujících. Kromě toho je vybaveno řadou nejmodernějších technologií, jako například poslední verzí systému ovládání Remote Touch a největší obrazovku palubního multimediálního systému (o úhlopříčce 12,3") na světě. Model GS je dále vybaven energeticky úspornou soustavou klimatizace S-Flow s technologií čištění vzduchu ‘nanoe’, nebo např. špičkovou audio soustavou Mark Levinson®, jejíž součástí je až 17 reproduktorů.

Nové GS kromě toho charakterizuje vylepšená jízdní dynamika díky nové karoserii vykazující lepší tuhost (o 14 %) v kombinaci s vyladěným systémem zavěšení předních i zadních kol a optimální polohou řidiče za volantem. Řidiči je k dispozici ovladač jízdních režimů Drive Mode Select, který upravuje chování vozidla dle stavu vozovky a upřednostňovanému stylu jízdy. Vybírat je možné z režimů ECO, NORMAL a SPORT S. U vozů GS 250 vybavených systémem AVS (adaptivní odpružení) lze navolit i režim SPORT S+ zprostředkující ještě dynamičtější jízdu.

Nové GS 250 přináší i další výhody v podobě bezpečnostních vylepšení, jako je vylepšený bezpečnostní systém pro předcházení kolizím (PCS) v kombinaci se stabilizační systémem VDIM a řadou dalších systémů, mj. systémem LKA pro udržování vozidla v jízdním pruhu, systémem pro monitorování mrtvých úhlů (BSM) a systémem pro noční vidění (Night View).

GS 250 se bude nabízet i v úpravě F Sport.

Technická specifikace

 

GS 250

Motor

Typ motoru

2GR 2,5 l V6

Zdvihový objem (cm3)

2 500

Počet válců/ventilů

V6 / 24

Max. výkon

(154 kW) 209 k DIN při 6 400 1/min

Max. točivý moment

253 Nm při 4 800 1/min

Převodovka

 

Šestistupňová se sekvenčním řazením
ECT-i (elektronicky řízená automatická převodovka s inteligentní funkcí)

Emise CO2

Emisní norma

Euro V

Emise CO2, kombinované (g/km)

207

Počet míst

 

5

Rozměry a hmotnosti

Celková délka (mm)

4 850

Šířka (mm)

1 840

Výška (mm)

1 455

Rozvor (mm)

2 850

Kapacita zavazadlového prostoru (l)

566*

Poháněná náprava

 

Pohon zadních kol

Typ brzd

 

Odvětrávané přední a zadní kotouče, systém ABS, elektronické rozdělování brzdné síly (EBD), brzdový asistent (BA) a stabilizační systém (VDIM – integrované řízení dynamiky vozidla)

Jízdní výkony

0-100 km/h (s)

8,6

Nejvyšší rychlost (km/h)

230

Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100km)

8,9

 

* se sadou na opravu pneumatik