Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Lexus poprvé představil model GS 250 na mezinárodní automobilové výstavě Guangzhou 2011
Pod kapotou nového GS 250 bude motor 2,5 l V6 se systémem D-4S (přímé i nepřímé vstřikování) a proměnným časováním ventilů Dual VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) pro vačkový hřídel sacích i výfukových ventilů. Pohonná jednotka vyvine největší výkon 154 kW / 209 k DIN při 6 400 1/min, resp. točivý moment 253 N.m při 4 800 1/min. GS 250 tak zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,6 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 230 km/h. Spotřeba paliva je 8,9 l/100 km a emise CO2 jsou na úrovni 207 g/km.
Nový motor 2,5 l V6 spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou ‘Lexus 6 Super ECT’ s jemným odstupňováním převodových stupňů, která je vybavena funkcí sekvenčního řazení v manuálním režimu. Nabízí řadu technických vylepšení, jako například rychlejší přeřazování, rychlejší přemostění měniče točivého momentu a používání automatických meziplynů při řazení nižších převodových stupňů, s podporou různých jízdních režimů nastavitelných přepínačem Drive Mode Select.
S ohledem na vysokou úroveň pohodlí všech pasažérů je nové GS 250 prostornější a nabízí více místa pro hlavu i nohy předních i zadních cestujících. Kromě toho je vybaveno řadou nejmodernějších technologií, jako například poslední verzí systému ovládání Remote Touch a největší obrazovku palubního multimediálního systému (o úhlopříčce 12,3") na světě. Model GS je dále vybaven energeticky úspornou soustavou klimatizace S-Flow s technologií čištění vzduchu ‘nanoe’, nebo např. špičkovou audio soustavou Mark Levinson®, jejíž součástí je až 17 reproduktorů.
Nové GS kromě toho charakterizuje vylepšená jízdní dynamika díky nové karoserii vykazující lepší tuhost (o 14 %) v kombinaci s vyladěným systémem zavěšení předních i zadních kol a optimální polohou řidiče za volantem. Řidiči je k dispozici ovladač jízdních režimů Drive Mode Select, který upravuje chování vozidla dle stavu vozovky a upřednostňovanému stylu jízdy. Vybírat je možné z režimů ECO, NORMAL a SPORT S. U vozů GS 250 vybavených systémem AVS (adaptivní odpružení) lze navolit i režim SPORT S+ zprostředkující ještě dynamičtější jízdu.
Nové GS 250 přináší i další výhody v podobě bezpečnostních vylepšení, jako je vylepšený bezpečnostní systém pro předcházení kolizím (PCS) v kombinaci se stabilizační systémem VDIM a řadou dalších systémů, mj. systémem LKA pro udržování vozidla v jízdním pruhu, systémem pro monitorování mrtvých úhlů (BSM) a systémem pro noční vidění (Night View).
GS 250 se bude nabízet i v úpravě F Sport.
Technická specifikace
|
GS 250 |
Motor |
|
Typ motoru |
2GR 2,5 l V6 |
Zdvihový objem (cm3) |
2 500 |
Počet válců/ventilů |
V6 / 24 |
Max. výkon |
(154 kW) 209 k DIN při 6 400 1/min |
Max. točivý moment |
253 Nm při 4 800 1/min |
Převodovka |
|
|
Šestistupňová se sekvenčním řazením |
Emise CO2 |
|
Emisní norma |
Euro V |
Emise CO2, kombinované (g/km) |
207 |
Počet míst |
|
|
5 |
Rozměry a hmotnosti |
|
Celková délka (mm) |
4 850 |
Šířka (mm) |
1 840 |
Výška (mm) |
1 455 |
Rozvor (mm) |
2 850 |
Kapacita zavazadlového prostoru (l) |
566* |
Poháněná náprava |
|
|
Pohon zadních kol |
Typ brzd |
|
|
Odvětrávané přední a zadní kotouče, systém ABS, elektronické rozdělování brzdné síly (EBD), brzdový asistent (BA) a stabilizační systém (VDIM – integrované řízení dynamiky vozidla) |
Jízdní výkony |
|
0-100 km/h (s) |
8,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) |
230 |
Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100km) |
8,9 |
* se sadou na opravu pneumatik |