MotorInfo

Luxusní sportovní sedan Genesis

2.2.2008 19:04
Luxusní sportovní sedan Genesis

Hyundai Motor Co.  otevřel úplně novou éru ve své historii díky premiéře luxusního sportovního sedanu Genesis.

Stalo se tak na slavnostním ceremoniálu v Soulu.  Genesis představuje autoritativní a sofistikovanou současnost a to hlavně díky modernímu, až uměleckému, vnějšímu designu a charakteristickým čistým liniím. Genesis byl ve vývoji po dobu čtyř let a to pod kódovým označením BH. Vývoj tohoto modelu představuje investici 500 miliard korejských wonů (přibližně 600 milionů amerických dolarů).

"Genesis je pýchou technologie Hyundai a symbolizuje naše odhodlání vstoupit do vysoce konkurenční arény luxusních vozů, kde v současnosti vládnou Evropané. Genesis zkonsoliduje naší pozici lídra korejského automobilového průmyslu a vydláždí cestu pro náš postup na světové trhy," řekl předseda a generální ředitel Chung Mong-Koo.

Vývojářský tým si vzal za vzor programu Genesis vozy jako je Mercedes třídy E, BMW 5 a Lexus GS a navrhl vůz s pohonem zadních kol. Genesis nabízí rozvrh váhy mezi přední a zadní částí vozu v skoro ideálním poměru 53:47, což slibuje optimální dynamiku jízdních vlastností.

NOVÁTORSKÝ ZPŮSOB VÝROBY KAROSERIE

Genesis se vyrábí v nově zbudované továrně ve městě Ulsan. Nová továrna  má možnosti použít mnoho nových prvků ve výrobě. Jeden z nejnovějších prvků je použití adhezivního slepování, které se užívá místo tradičního svařování. Duální užití spojovacího procesu (slepování a svařování) pomáhá k dosažení větší pevnosti karoserie než je možné při užití pouze jedné techniky. V minulosti se automobily vyráběly při použití množství bodových svarů, ale ocelová karoserie modelu Genesis se s touto tradicí rozchází. Důležité spáry jsou spojeny použitím adhesivního povlaku, který vytváří vysoce pevný chemický svar. Toto spojení je pak doplněno tradičními bodovými svary a automobil tak dosahuje nevídanou kvalitu spojů a pevnosti karoserie. Karoserie modelu Genesis je působivým dokladem technické vyspělosti. Nabízí o 12 - 14% vyšší dynamickou torzní tuhost než BMW 5, Mercedes-Benz E, nebo Lexus LS. Působivější je fakt, že Genesis dosahuje tuto vyšší pevnost s nižší vahou surové karoserie než nabízí konkurence. Tuhost karoserie dovolila návrhářům podvozku vyřešit dva vzájemně se vylučující cíle: udržet precizní schopnost řízení a skvělé ovládání vozu a dosáhnout tišší a komfortnější jízdy. 

HNACÍ JEDNOTKA

Genesis přichází s výběrem ze dvou motorů: 3,3 litrový motor Lambda V6 (262 koňských sil s hodnocením ekonomie paliva na hodnotě 10 km na litr) a větší sourozenec V6 s obsahem 3,8 litru (290 koňských sil a 9,6 km na litr). Ještě v tomto roce představí Hyundai nový 4,6-litrový motor Tao V8. Aby rozšířil silový rozsah, používá motor Lambda V6 na přívodu a výfukových vačkových hřídelích technologii Continuously Variable Valve Timing (CVVT) a také systém variabilního přívodu (Variable Intake System -VIS), který pomáhá válcům efektivně dýchat při nízkých a vysokých otáčkách. Lepší dýchání válců pomáhá vozu lépe akcelerovat a efektivně využívat paliva. Oba motory V6 jsou vyrobeny z vylehčené hliníkové slitiny a rozvodové řetězy nevyžadují žádnou pravidelnou údržbu. I přes svůj skvělý výkon jsou všechny motory modelu Genesis šetrné k životnímu prostředí a dosahují úrovně certifikace pro vozidla s velmi nízkými emisemi (Ultra Low Emission Vehicle -ULEV).

VYSPĚLÉ ŠESTIRYCHLOSTNÍ PŘEVODOVKY

Model Genesis s pohonem zadních kol nabízí automatickou šestirychlostní převodovku Aisin 6-speed SHIFTRONIC, která obsahuje také  měnič momentu s uzamčením rychloběhu, který pomáhá regulovat spotřebu při jízdě na dálnici. Převodovka nabízí jemné řazení, které vyhovuje charakteristice motoru a šestý stupeň se dá použít pro tichou a efektivní jízdu po dálnici. Řidič se dostane k vlastnosti SHIFTRONIC® tím, že posune řadicí páku do zvláštní drážky. Posouvání řadicí páky dopředu či vzad posune převodovku sekvenčně vzhůru či dolů a přidává kontrolu nad řízením. LCD display na panelu nástrojů jasně ukazuje, jaký stupeň je právě zařazen.

VŮZ DOSAHUJE VĚTŠÍ BEZPEČNOSTI DÍKY NOVÝM TECHNOLOGIÍM

Díky důrazu firmy Hyundai na nejnovější bezpečnostní technologie se Genesis může pochlubit  světovými prvky aktivní i pasivní bezpečnosti a pomáhá tak předcházet nehodám a maximalizovat bezpečí pasažérů v případě nehody. Genesis pokračuje v tradici firmy Hyundai standardizovat klíčové technologie pomáhající zachránit životy, jako je elektronický systém kontroly stability (Electronic Stability Control - ESC), osm airbagů a aktivní elektronické opěrky hlavy. Osm airbagů v modelu Genesis obsahuje vyspělé přední duální airbagy, přední a zadní airbagy chránící proti nárazu ze strany zabudované v sedačkách a postranní airbagy zabudované ve střeše vozidla. Systém aktivních elektronických opěrek hlavy bude mít v modelu Genesis svou premiéru. Hyundai je první běžná značka vozu, která nabízí toto zdokonalení mechanických aktivních opěrek hlavy. Doposud se daly takovéto elektronické systémy najít ve vybraných modelech Mercedes-Benz, BMW a Lexus.  Aktivní opěrky hlavy byly schváleny americkým Institutem pro bezpečnost na dálnicích jako prevence úrazů krční páteře při nehodách. Genesis má osm ultrazvukových senzorů, které se nachází na předních a zadních náraznících. Senzory společně se zadní kamerou pomáhají zjistit jak daleko jsou různé objekty od automobilu při parkování. Vzdálenost se ukazuje na obrazovce v přístrojové desce a řidič je upozorňován také zvukovými signály. Systém kontroly jízdy (Smart Cruise Control) s pomocí radaru pomáhá upravit rychlost vozidla tak, aby si udrželo vzdálenost od vozu jedoucího před ním ve stejném jízdním pruhu. Genesis je schopen zastavit díky diskovým brzdám řízeným systémem distribuce brzdné síly Brake Assist and Electronic Brake Distribution (EBD). Přední 12,6-palcové kotouče mají plovoucí třmeny s jedním pístem a zadní brzdy modelů V6 mají 12,4-palcové rotory s jedním pístem.

NOVÁTORSKÉ A SOFISTIKOVANÉ SPORTOVNÍ ZAVĚŠENÍ KOL   

Genesis nabízí zavěšení kol, které patří mezi nejsofistikovanější a nejvytříbenější kdekoli a za jakoukoliv cenu. Přední pětilamelové zavěšení nabízí horní a spodní držáky, které spojují přední kola s podvozkem. Toto uspořádání vytváří virtuální osu točného čepu, která výrazně redukuje nechtěné nárazy kol přenášené do volantu a zlepšuje reakci. Pětilamelové zavěšení zadních kol je stejně sofistikované a dává prostor precizní geometrii zavěšení, která umožňuje skvělou jízdu a ovládání vozu. Možnosti nového zavěšení se zvyšují díky tlumičům se selektivní amplitudou (Amplitude Selective Dampers -ASD), které umožňují flexibilitu nastavení při menším posunu tlumičů.  Technologie ASD, která se používá ve firmách Lexus, BMW a Mercedes-Benz, optimalizuje kontakt s vozovkou, zvyšuje komfort jízdy a řízení bez omezení ovladatelnosti vozu.

VYLEPŠENÁ TECHNOLOGIE SVĚTEL

Genesis přichází s xenonovými světly s velkou intenzitou výboje (HID). Mezi výhody světel HID patří vetší osvětlovací síla, osvětlení denního typu a snížená spotřeba energie. Světlomety nabízí funkci automatického vyvažování, která udržuje výšku světel bez ohledu na to, jak je vůz zatížen. Přední světlomety se také automaticky otáčí a umožňují lepší periferní výhled při zatáčení.

Genesis nabízí také další novinky:

Informační systém pro řidiče, který obsahuje pevný disk s kapacitou 30GB a multimediální ovládací panel, který umožňuje stálou kontrolu nad navigací, audio systémem (CD/DVD/MP3 osobní přehrávače jako např. i-Pod), mobilním telefonem s připojením Bluetooth, či mobilní televizí DMB. Všechny funkce informačního systému se dají aktualizovat a řidič tak má rychlý přístup k novým službám a nejnovějším vylepšením.

Prvotřídní audio surround systém Lexicon® se 17 reproduktory a dvanáctikanálovým zesilovačem o výkonu 528W s technologií LOGIC 7®. Řidiči mohou nalézt Lexicon® pouze ve vozech Rolls Royce Phantom a Hyundai Genesis.

Elektronickou parkovací brzdu: pouze přepněte páčku a aktivujte nebo vypněte parkovací brzdu.

Automatické brzdy, které nevyžadují po řidiči, aby držel nohu na brzdě během zastavení. Brzdy se automaticky uvolní poté, co řidič šlápne na plynový pedál.

Systém Smart Cruise Control používá radarové vlny k udržení bezpečné vzdálenosti.

Technologie Smart Key obsahuje senzor přiblížení klíče a umožňuje řidiči jednoduše „zmáčknout" knoflík a nestartovat nebo vypnout motor.

Nejmodernější elektronické zavěšení Sachs zvyšuje nebo snižuje výšku vozidla a optimalizuje tak aerodynamiku a zlepšuje přilnavost vozidla k vozovce při vyšších rychlostech.

TŘI STUPNĚ VÝBAVY

Genesis je k dostání ve třech stupních výbavy: Grand, Luxury a Royal. Korejská cena pro výbavu Grand s motorem Lambda 3,3 litru začíná na částce 40,5 milionu wonů (přibližně 44 tisíc amerických dolarů včetně daní, cena je kalkulována při kurzu 920 wonů za dolar) a nejvýše dosahuje u výbavy Royal při 52,8 milionu wonů (58,3 milionu wonů s balíčkem VIP).  

Záruka pro model Genesis bude zahrnovat tříletou (60 tisíc kilometrů) celkovou záruku a pětiletou (100 tisíc kilometrů) záruku na pohonnou jednotku. Vlastnictví modelu Genesis zakládá nárok na členství v klubu Genesis Purple Club, který slibuje zvýšit laťku pro luxusní programy péče o zákazníka. Prodejní cíl modelu Genesis pro tento rok byl stanoven na 35 tisíc kusů na korejském trhu a 20 tisíc kusů na exportních trzích, které zahrnují Severní Ameriku, Čínu a Blízký Východ. Prodejní plán na příští rok byl stanoven na úrovni 80 tisíc kusů s tím, že 45 tisíc automobilů by mělo jít na export. Genesis by se měl ukázat v severoamerických autosalónech do konce června a v Číně by měl být představen v druhé polovině roku.

Genesis zatím není určen pro prodej na evropském trhu.


Genesis - technická data

Typ

BH330

BH380

Celková délka (mm)

4 975

Celková šířka (mm)

1 890

Celková výška (mm)

1 480

Rozvor (mm)

2 935

Rozchod

Přední

1 619

1 604

Zadní

1 635

1 620

Převis

Přední

875

Zadní

1 165

Prostor na nohy

Přední

1 125

Zadní

980

Prostor na hlavu

Přední

1 025

Zadní

965

Prostor na ramena

Přední

1 480

Zadní

1 470

Motor

Typ

Celohliníkový  Lambda V6

Obsah (cc)

3 342

3 778

Max. síla (koňské síly /ot. min.)

262/6 200

290/6 200

Max. točivý moment (kg m /ot. min.)

32,2/4 500

36.5/4 500

Váha (kg)

1 715

1 737

Efektivita paliva (km/)

10,0

9,6

Zavěšení

Přední

Typ Multi-link (5-ramenný)

Zadní

Typ Multi-link (5-ramenný)

Zavazadlový prostor (ℓ)

450

Palivová nádrž ()

73

Pneumatiky

225/55R/17

235/50R/18

Minimální poloměr otáčení (m)

5,47

Součinitel odporu

0,27