MotorInfo

MANN-FILTER upozorňuje - těsnění je klíčové

4.11.2010 12:09
MANN-FILTER upozorňuje - těsnění je klíčové

Rozvoj vysoce kvalitních vzduchových filtrů pro automobily ukazuje, že otázkou není jen pouhý výběr správného filtračního média, ale filtrační komplet také musí být vybaven efektivním těsněním.

Spojení mezi filtrem a tělesem vzduchového filtru musí být pružné, ve správné míře stlačitelné a také odolné proti teplu a kapalinám. MANN-FILTER dodává takovéto vzduchové filtry, které odpovídají vysokým nárokům a požadavkům výrobců vozidel. Těsnění vzduchového filtru je obvykle vyrobeno z polyuretanové pěny (PUR) a musí splňovat náročné požadavky, kdy musí zajistit dokonalé utěsnění mezi filtrační vložkou a tělesem filtru. Těsnění musí být velmi pružné a také musí mít velkou tepelnou odolnost. Výběr správného těsnění je tedy jedním z rozhodujících faktorů při konstrukci kompletu vzduchového filtru. Například, pokud je předpoklad, že motor dosáhne zvláště vysokých teplot, třeba u motorů s nízkým tlakem recirkulace výfukových plynů, používá MANN-FILTER křemík, který je tepelně odolný do 150 ° C, tak aby bylo dosaženo všech požadavků výrobce vozidla. Pokud totiž výrobek není v souladu s požadavky výrobce z hlediska jeho vlastností materiálů, nebo tvaru, může to mít vážné negativní důsledky. Pokud je těsnění příliš tvrdé, filtrační vložka se obtížně instaluje do tělesa filtru a v důsledku zvýšené síly na montáž pak může dojít k nežádoucím efektům. Například se může těsnění filtru uvolnit a může tak dojít k průniku malých částeček nečistot okolo filtrační vložky. Tyto nečistoty mohou nakonec poškodit další komponenty motoru, jako jsou třeba měřiče průtoku vzduchu, oběžná kola turbodmychadel, písty, válce apod. Tyto drobné nečistoty totiž mohou působit jako písek u pískovacích tryskových strojů a mohou tak velmi vážně poškodit díly motoru. V případě poškození některé ze součástek, a to třeba jen měřiče průtoku vzduchu, může řídicí jednotka moderních vozidel přepnout motor do nouzového režimu pouze pro dojetí do servisu (jak to požadují v případě špatného spalování směsi v motoru evropské emisní normy Euro 5 a Euro 6).

Pokud tedy vyměňujete vzduchový filtr, doporučuje MANN-FILTER vždy zvolit produkty v OE kvalitě, které tak chrání vozidlo před zvýšeným opotřebením, je zaručeno, že nedojde k poškození motoru a snížení jeho výkonu. Je také doporučováno před vlastní montáží zkontrolovat prodejní označení v katalogu MANN-FILTER, aby bylo zajištěno, že do vozu montujete právě ten správný filtr určený pro vaši značku, model a typ automobilu. A ještě upozornění na správný směr montáže. Správná poloha filtru je obecně indikována podle značky umístěné na filtrační vložce, případně i na tělese filtru.