Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Mazda CX-5 byla oceněna pěti hvězdičkami Euro NCAP, což znamená nejvyšší možné ohodnocení bezpečnosti.
Model CX-5, kompaktní crossover kategorie SUV, který společnost Mazda v Evropě představila v dubnu tohoto roku, získal nejvyšší známky ve všech čtyřech bezpečnostních kategoriích: zámky získané v oblasti ochrany dospělých cestujících (94%), ochrany dětských cestujících (87%) a bezpečnostních asistenčních systémů (86%) výrazně překonaly hraniční hodnoty 80, 75 a 60% stanovené pro tyto kategorie jako předpoklad pro získání plného počtu pěti hvězdiček. Mazda CX5 navíc získala maximální hodnocení i přesto, že v jejím případě už byly uplatněny vyšší standardy zavedené organizací Euro NCAP v roce 2012 pro kategorii ochrany chodců, ve které vozidla v současnosti musí dosáhnout skóre alespoň 60%.
Po Mazdě6 a Mazdě3 je Mazda CX-5 třetím modelem značky, který získal pět hvězdiček v hodnocení Euro NCAP od okamžiku, kdy v roce 2009 organizace zavedla nový systém hodnocení. Číselná hodnocení jsou v každé kategorií založena na několika nárazových testech, včetně čelního nárazu v rychlosti 64 km/h, bočního nárazu dvou vozidel v rychlosti 50 km/h, bočního nárazu do sloupu v rychlosti 29 km/h a nárazu zezadu, který simulujme možné zranění krční páteře. Organizace Euro NCAP také hodnotí elektronický stabilizační systém (ESP - Mazda označuje tento systém DSC).
CX-5 je prvním modelem nové generace vozidel značky Mazda, ve kterém je použita nová inovativní karoserie SKYACTIV. Inženýři společnosti Mazda se vrátili k rýsovacím prknům, aby přehodnotili základní principy konstrukce, materiálů a výrobních procesů s cílem vytvořit ideální karoserii vozidla. Výsledkem jejich práce je karoserie, která se z 61% skládá z vysokopevnostích ocelí. Ve skutečnosti jsou příčky uvnitř předních a zadního nárazníku vyrobené z oceli s ultra vysokou pevností 1 800 MPa – z nejpevnější oceli, jaká byla kdy použita při výrobě automobilu. Společnost Mazda tak přináší karoserii, která je nejen nadprůměrná v oblasti bezpečnosti při nárazu, ale má i velmi nízkou hmotnost. Mazda plánuje používat karoserii SKYACTIV ve všech svých produktech nové generace.