MotorInfo

Mazda dodala další vůz Premacy Hydrogen RE Hybrid

15.1.2010 14:13
Mazda dodala další vůz Premacy Hydrogen RE Hybrid

Mazda Motor Corporation dodala tento týden vozidlo Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid japonské společnosti Iwatani Corporation, která se zabývá energetickým vývojem.

Premacy Hydrogen RE Hybrid je nejnovější vozidlo s rotačním vodíkovým motorem (RE) značky Mazda, které používá jako palivo vodík a je vybavené jedinečným hybridním systémem.

Při této dodávce jde už o páté vozidlo Premacy Hydrogen RE Hybrid, pronajaté společností Mazda a druhé vozidlo poskytnuté přímo společnosti Iwatani Corporation. První model byl dodán už v kvěnu 2009. Nové vozidlo se bude používat hlavně pro obchodní účely a jeho základnou bude vodíková stanice ve městě Kitakjúšú.

Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid využívá jedinečný hybridní systém při němž je výkon přenášený na kola prostřednictvím elektromotoru. Tato pohonná soustava výrazně zvyšuje jízdní výkon a prodlužuje jízdní dosah vodíkového paliva na 200 kilometrů - což je dvojnásobek oproti předcházejícímu vodíkovému modelu značky Mazda, Mazdě RX-8 Hydrogen RE. Premacy Hydrogen RE Hybrid dokáže jezdit na benzín i vodík díky dvojpalivovému systému, který byl vyvinutý pro model RX-8 Hydrogen RE.

"Mazda s potěšením dodává již druhé vozidlo Premacy Hydrogen RE Hybrid společnosti Iwatani Corporaion, která je už roky lídrem v podpoře využívání vodíkové energie," dodal k transakci programový manažer společnosti Mazda, zodpovědný za vývoj vodíkových rotačních motorů, Akihiro Kashiwagi.

Hlavní technické údaje vozidla Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid

Celková délka:                                4 565 mm

Celková šířka:                                 1 745 mm

Celková výška:                                1 620 mm

Motor:                                             Vodíkový rotační motor Mazda s dvojpalivovým systémem

Elektromotor:                                   Synchronní elektromotor na střídavý proud

Maximální výkon:                             110 kW

Generátor:                                       Synchronní generátor střídavého proudu

Akumulátor:                                     Li-ion

Počet míst k sezení:                          Pět

Palivo:                                             Vodík a benzín

Vodíková nádrž:                               Vysokotlaková nádrž 35 MPa

Historie vývoje vozidel s vodíkovým pohonem značky Mazda

1991 - Mazda HR-X - První vůz s rotačním motorem spalujícím vodík.

1992 - golfový vozík Mazda - První prototyp Mazda s palivovým článkem.

1993 - Mazda HR-X2 - Druhý automobil s vodíkovým rotačním motorem.

1993 - Mazda MX-5 - Zkušební prototyp vozu Mazda MX-5, osazený rotačním vodíkovým motorem.

1995 - Mazda Capella Cargo - První jízdní zkoušky vozu s rotačním vodíkovým motorem na japonských silnicích.

1997 - Mazda Demio FC-EV - Prototyp kompaktního vozu s baterií palivových článků.

2001 - Mazda Premacy FC-EV - Kompaktní velkoprostorový automobil s metanolovými palivovými články. Jízdní zkoušky na japonských silnicích.

2003 - Mazda RX-8 Hydrogen RE - První prototyp RX-8 s rotačním vodíkovým motorem.

2004 - Mazda RX-8 Hydrogen RE - První jízdní testy vodíkové RX-8 s technologií Dual-Fuel, která umožňuje řidiči přepínat mezi vodíkovým a benzínovým pohonem.

2005 - Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid  - Na autosalonu v Tokiu představuje Mazda koncepční vůz Premacy Hydrogen RE Hybrid. Tento velkoprostorový automobil kombinuje rotační agregát Dual-Fuel s elektromotorem a systémem samočinného zhasnutí motoru po zastavení.

2006 Mazda RX-8 Hydrogen RE - Mazda Motor Corporation dodává vozy RX-8 Hydrogen RE prvním zákazníkům - je to vůbec poprvé, kdy se k uživatelům dostává osobní automobil, jehož zážehový motor dokáže spalovat jak benzín, tak vodík.

2007 Mazda RX-8 Hydrogen RE - Mazda Motor Corporation podepsala smlouvu o dodání vozů RX-8 Hydrogen RE norskému sdružení HyNor, které usiluje o vybudování vodíkové infrastruktury v Norsku.

2008, říjen Mazda RX-8 Hydrogen RE - Mazda Motor Corporation dodala sdružení HyNor první vůz RX-8 Hydrogen pro účely zahajovacího monitoringu.

2008, červen Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid - Mazda Motor Corporation získala vládní souhlas k testování svého ekologického velkoprostorového vozu v japonské silniční síti.

2009, březen Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid - Mazda Motor Corporation zahájila v Japonsku komerční pronajímání velkoprostorových vozů s hybridním vodíkovým pohonem.

Mazda RX-8 Hydrogen RE - Mazda Motor Corporation spouští pravidelné dodávky vozů RX-8 Hydrogen RE do Norska.