Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na letošním Australském mezinárodním autosalonu v Sydney Mazda odhalila zcela nový model BT-50, který posouvá u této značky sektor užitkových vozidel typu pick-up novým směrem.
Vůz byl vyvíjen jako „automobil pro aktivní životní styl" a klade si za cíl oslovit vedle tradiční firemní klientely také nové skupiny zákazníků, včetně rodin a lidí, kteří tráví svůj volný čas aktivně. Současný model BT-50 je jediným zástupcem značky Mazda v segmentu užitkových pick-upů. Jedná se o dobře zavedený vůz ve třídě o nosnosti do jedné tuny, který má na svém kontě řadu ocenění a těší se přízni zákazníků v mnoha koutech světa. Při vývoji nového modelu si Mazda kladla za cíl oslovit také zákazníky, kteří vedou aktivní životní styl a mají požadavky, jež tradiční užitkové vozy nemohou splnit. Nová Mazda BT-50 přináší funkčnost užitkového automobilu ve spojení s komfortem na úrovni osobního vozu. Pro zákazníky v Austrálii i Evropě je dokonalým řešením volnočasových aktivit v přírodě. Byla navržena a vyvinuta tak, aby vyhověla rozmanitým potřebám uživatelů na všech trzích, kde se bude prodávat. V zájmu dosažení těchto cílů se vývoj zcela nové BT-50 řídil ústředním heslem „Automobil pro aktivní životní styl". Výsledkem je vůz s výbornou užitnou hodnotou, vyspělým a expresivním designem, komfortním a kvalitním interiérem srovnatelným s interiéry běžných osobních automobilů, sportovním, dynamickým jízdním projevem, vysokou úrovní bezpečnosti a šetrností k životnímu prostředí.
Design: „Rafinovaná šelma"
Mazda chtěla navrhnout takový pick-up, který by mohli obdivovat a s hrdostí vlastnit i zapálení příznivci automobilů. Designéři se proto zaměřili na vytvoření jedinečného, expresivního vzhledu, který by byl pro lidi atraktivní a který by byl vnímán jako ztělesnění síly a spolehlivosti. Tyto vlastnosti byly vyjádřeny pojmem „Rafinovaná šelma".
Ryo Yanagisawa, šéfdesignér zcela nové BT-50, vysvětluje: „Slogan značky Mazda, Zoom-Zoom, odkazuje na radost z pohybu, kterou prvně zažíváme už jako děti. V případě zcela nové BT-50 jsme chtěli vyjádřit tuto emoci prostřednictvím designu a nechali jsme se inspirovat různými příklady pohybu ve světě okolo nás. Měli jsme například fotografii lva, velkolepého dravce s napjatými svaly, připraveného zaútočit na kořist. Jeho šlachy byly před útokem vystouplé a jeho hříva rámovala hlavu s ostrým, maskulinním výrazem, která jako by říkala ‚Jsem hrdý král zvířat!‘ Z profilu ten lev vypadal silný a inteligentní zároveň. Opravdu jsem chtěl, aby design našeho pick-upu působil stejným dojmem. Tento druh inspirace položil základy pro emocionální design, o jehož vytvoření jsme v případě zcela nové BT-50 usilovali."
Exteriér - impozantní a nabitý energií
Od začátku bylo zřejmé, že atletický design zcela nové Mazdy BT-50 musí budit zdání pohybu, musí v lidech vyvolávat touhu posadit se za volant a vyrazit, aniž by ale ztratil cokoliv z nezbytné robustnosti a funkčnosti.
Výrazná přední část a individualistická zadní část
Prostorný interiér ve sportovním stylu
Sportovnější, útulnějším dojmem působící interiér nové Mazdy BT-50 navazuje na dynamické vzezření exteriéru a vytváří komfortní vnitřní prostor, který obstojí i ve srovnání s vysokým standardem osobních automobilů značky Mazda. Kokpit obklopuje řidiče a je navržený tak, aby přispíval k lepšímu zážitku z jízdy. Vyvolává očekávání sportovního, dynamického svezení, které se zcela vymyká poměrům běžným mezi užitkovými vozidly.
Svým moderním a propracovaným designem nastavuje nová Mazda BT-50 novou laťku v segmentu užitkových pick-upů a stává se realistickou alternativou k rodinným vozům kombi či SUV s pohonem všech kol.