Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Již od roku 1999 má Mercedes-Benz vlastní výrobní závod v České republice. Koncern Daimler AG, který je vlastníkem značek Mercedes-Benz, ale i smart, Maybach, Fuso, Setra a dalších, zajišťuje prostřednictvím dceřiné společnosti EvoBus Bohemia na českém trhu prodej autobusů Mercedes-Benz a Setra a jejich servisní služby pod značkou OMNIplus.
V roce 1999 se Mercedes rozhodl postavit zde výrobní haly a přesunout sem výrobu segmentů rámů pro autobusy Mercedes-Benz a Setra. Holýšovský závod se tak stal plnohodnotnou součástí mezinárodního výrobního řetězce, na jehož konci z výrobních linek v Evropě sjíždí například nejprodávanější městský autobus všech dob (Citaro), či odbornou veřejností označený nejbezpečnější autobus na světě (Travego), či městský autobus s nulovými emisemi a pohonem na vodík (Citaro FuelCell). Produkce autobusových skeletů má v Holýšově již dlouholetou tradici. Základním kamenem ke startu spolupráce se v dubnu 1999 stalo vytvoření společného podniku mezi Mercedesem a holýšovskou výrobnou karosérií - SVA Trade, GmbH. Od tédoby značka s hvězdou ve znaku investovala v Holýšově více než 30 mil. euro do výstavby závodu, plynulého zvyšování výrobní kapacity a průběžného zlepšování kvality a efektivity. Celý areál holýšovského výrobního závodu se dnes rozkládá na ploše 110 000 m2, z toho továrna samotná zabírá plochu 21 720 m2. K dnešnímu dni zde pracuje 450 osob, z toho 350 pracovníků přímo ve výrobě či v bezprostředně navazujících oblastech. „Právě dostatek velmi kvalifikované a zkušené pracovní síly s dlouholetou tradicí ve výrobě užitkových vozidel byl hlavním důvodem k otevření výrobní haly právě v Holýšově," říká Reiner Springmeier, ředitel holýšovského výrobního závodu. Vysoká kvalita made by Mercedes-Benz Významným přelomem ve vývoji firmy se stal leden 2005, kdy holýšovští v novém, velmi moderním úseku střediska pro výrobu segmentů karosérií autobusů zahájili výrobu segmentů pro městské autobusy Citaro značky Mercedes-Benz. Koncern Daimler si pro tento účel nevybral holýšovský podnik náhodně, ale s jasným záměrem. Skelet karosérie je totiž natolik důležitou součástí, že ho může vyrábět pouze firma s patřičným know-how a s výborným zázemím kvalifikovaných pracovních sil. Kromě toho k rozhodnutí přispěla rovněž skutečnost, že odtud byly zajištěny dodávky Just-in-Time a že závod stále optimalizoval svojí efektivnost. „Aktuálně v prostorách holýšovské výrobní haly pracujeme také na velkokapacitním linkovém autobusu CapaCity, který dokáže pojmout až 193 pasažérů a který bude vozit cestující mimo jiné i v Bratislavě, kde se rozhodli pro zkvalitnění služeb občanům zakoupit 40 takových vozidel" komentuje Reiner Springmeier. Z Holýšova ročně odchází více než 6 000 sad segmentů rámů, které se používají v mannheimském závodě (Německo) při montáži kompletních autobusů. Rám si můžeme zjednodušeně představit jako kostru lidského těla, na níž se navěšují svaly, tedy motor, nápravy, části karosérie, atd. Proto je právě životnost rámu limitujícím faktorem životnosti celého vozu. V Holýšově se používají výhradně nejmodernější pracovní postupy. Příkladem je fosfátovací linka, vybudovaná jak podle nejvyšších kvalitativních standardů značky, tak i podle nejpřísnějších ekologických hledisek. Systém řízení jakosti je certifikován dle normy ISO TS 16949/2009 specializované na podmínky automobilového průmyslu. Environmentální politika Vedením firmy EvoBus Bohemia je dlouhodobě stanovena politika ochrany životního prostředí, která se dotýká všech oblastí činnosti. „U vstupů ze strany dodavatelů je vyžadováno již při zadávání objednávky daného materiálu nebo suroviny jednoznačné stanovení všech parametrů složení a eliminace všech prvků, které nejsou v souladu s platnými zákony a limity týkajícími se životního prostředí. Dodavatelé, kteří negarantují výše uvedené parametry, jsou vyloučeni z dodávek. Trvale jsou vybíráni dodavatelé, kteří nabízejí ekologicky nezávadné produkty," dodává Reiner Springmeier. V roce 2004 bylo potvrzeno, že výrobní závod v Holýšově splnil přísnou normu Integrated Pollution Prevention and Kontrol (IPPC). Výroba ekologických a bezpečných autobusů je ctižádostivý cíl, který je možné splnit jen s podporou dostatečně motivovaných pracovníků s dostatečnou informovaností a proškolením. Z tohoto důvodu se společnost EvoBus Bohemia v Holýšově snaží umožňovat svým zaměstnancům další osobní rozvoj a odborná školení. Výrobní závod v Holýšově v číslech: Rozměry v m2 110 000 m2 celý areál 21 720 m2 výrobní haly 1 400 m2 fosfátovna 1 120 m2 administrativní budova Počet zaměstnanců EvoBus Bohemia zaměstnává v Holýšově v současné době 450 pracovníků, z toho 350 přímo ve výrobě. Výrobní výkyvy jsou řešeny s pomocí externích pracovníků. Investice do dnešního dne (budovy a zařízení) Více než 30 mil. EUR Certifikace systému řízení jakosti ISO TS 16949/2009