MotorInfo

Mercedes-Benz SLK s dieselem pod kapotou

31.8.2011 15:21
Mercedes-Benz SLK s dieselem pod kapotou

Jeden z nejúspěšnějších sportovních vozů SLK roadster nabízí nyní automobilka Mercedes-Benz vůbec poprvé se vznětovým motorem.

Automobilka k tomu využila nově vyvinuté provedení třetí generace, které bylo představeno v lednu 2011. Čtyřválec o výkonu 150 kW (204 k) je ve dvousedadlovém voze SLK 250 CDI v řadě disciplín na špici příslušného automobilového segmentu. To platí například o spotřebě 4,9 litru na 100 km. Díky enormnímu točivému momentu 500 N.m zrychluje tento roadster z nuly na 100 km/h během 6,7 s a dociluje také nejlepší čas při zrychlování z 80 na 120 km/h.  Umožňuje tak suverénní zážitek z jízdy jak na silnicích plných zatáček, tak při dlouhých dálničních etapách. Obdobně jako ostatní modely nejmladší rodiny řady SLK, spojuje verze vybavená naftovým motorem sportovní temperament se stylovou výbavou a excelentním komfortem.

 

Mercedes-Benz SLK- 250 CDI_6.jpg

 

Mercedes-Benz svým novým modelem SLK 250 CDI vyvrací letitý předsudek, že vznětový motor a svižný roadster se k sobě nehodí.  Jeho čtyřválcový agregát o zdvihovém objemu 2 143 cm3 dává výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 500 N.m, což jsou hodnoty, kterými normálně disponuje zážehový motor s dvojnásobným objemem. V novém SLK 250 CDI tak pracuje nejsilnější naftový motor této třídy, který umožňuje, aby tento kompaktní roadster disponoval sportovními jízdními výkony. S automatickou převodovkou 7G-TRONIC (šestistupňová manuální převodovka bude k dispozici ve druhém čtvrtletí příštího roku) sprintuje roadster SLK s naftovým motorem z nuly na 100 km/h během 6,7 s a dosahuje rychlostní maximum 243 km/h. Téměř jako fenomenální můžeme označit elasticitu vozu. Při využití enormního točivého momentu vznětového agregátu zrychluje SLK 250 CDI z rychlosti 80 na 120 km/h během 4,3 s (je to s odstupem nejlepší hodnota dosažená v této třídě) a umožňuje tak suverénní předjížděcí manévry.

 

Mercedes-Benz SLK- 250 CDI_5.jpg

 

Kromě toho je SLK 250 CDI nejúspornější, a tím i k životnímu prostřední nejšetrnější roadster ve svém segmentu. Na ujetí 100 km se spokojí s 4,9 litru nafty (podle normy). To odpovídá emisím CO2 pouhých 128 g/km. Jinými slovy: naftový SLK kombinuje výkon sportovního vozu se spotřebou malého automobilu. To je zárukou nevšedního požitku z jízdy doprovázeného  výraznou hospodárností.

Příkladné hodnoty týkající se charakteristik výkonu a točivého momentu, hospodárnosti, emisí a pro naftový motor velmi působivého chodu motoru dociluje tento agregát nasazením celé řady nových technologií. Patří k nim kromě jiného technika Common-Rail čtvrté generace pracující s tlakem 2 000 bar spolu s precizním časováním vstřiků a dvoustupňovým přeplňováním. Kromě toho je SLK 250 CDI, obdobně jako všechny modely této řady, vybaven systémem ECO Start-Stop.

Příznivá spotřeba řadí SLK 250 CDI k vozům s nadprůměrnou kvalitou zdolávání dlouhých vzdáleností. Kdo chce, může s ním ujet non-stop od Severního moře až k moři Středozemnímu. Takové rozhodnutí doplňují velmi dobré rámcové podmínky, kam patří například i velmi pohodlná sedadla, komfortně odladěný podvozek a také v této třídě největší prostor pro zavazadla.

 

Mercedes-Benz SLK- 250 CDI_2.jpg

 

Také u modelu SLK 250 CDI je dána možnost volby mezi třemi verzemi lehké střechy Variodach, která stisknutím tlačítka během pár sekund přemění roadster na kupé s „pevnou“ střechou a opačně. Patří k nim také světová novinky – panoramatická střecha Variodach s funkcí MAGIC SKY CONTROL. Tato skleněná střecha se po stisknutí příslušného tlačítka změní buďto ze světlého na tmavé provedení a naopak. Světlé provedení je plně průhledné a i při nevlídném počasí dává požitek otevřené střechy. V tmavém provedení vytváří střecha příjemný stín a při intenzivním slunečním záření zabraňuje vyhřívání vnitřního prostoru. Volba je možná také mezi třemi verzemi podvozku. Konvenční provedení vychází z ocelových pružin, sportovní podvozek s tvrdším odladěním pružin a tlumičů přináší cílený prožitek z jízdy, elektronicky řízený systém odpružení pak umožňuje vysokou dynamiku jízdy a zároveň zajišťuje šetrnou jízdu i na nerovné vozovce. Sada pro dynamickou jízdu zahrnuje také přímé řízení a funkci Torque Vectoring Brake. Oproti standardnímu řízení zlepšuje jeho přímé provedení ovladatelnost vozu a zároveň redukuje sílu řidiče při parkovacím manévru. Funkce Torque Vectoring Brake vytváří krátkými cílenými zásahy na brzdě zadního kola na vnitřním poloměru zatáčky natáčení vozu kolem svislé osy. Dochází tak ke stabilizaci vozu bez ztráty dynamiky, průjezd zatáčkou je přesnější a snadněji zvládnutelný. Také v oblasti bezpečnosti stanovuje Mercedes Benz SLK pro roadster nová měřítka. Jeho třetí generace přichází s celou řadou moderních asistenčních systémů, které podporují řidiče.

Zvnějšku se nový SLK 250 CDI nikterak neliší od modelů s benzinovými motory. Dokonce si ponechal dvoucestný výfukový systém nabízející stejnou optiku jako všechny modely SLK. Novou verzi roadsteru  s naftovým motorem bude možné u prodejců objednat od druhé poloviny září 2011, kdy budou zveřejny i ceny tohoto modelu.