Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nejprve Praha 2, pak Praha 7. To jsou městské části, kde jste se v nedávné době mohli setkat s policisty na motocyklu typu Enduro. Tento motocykl má však jednu zvláštnost - není ho při jízdě slyšet. Měststká policie Praha začala od května ověřovat použitelnost elektrickým proudem poháněných endur Quantya ve služebním provozu.
„Jde o první ověřovací testy, zaměřené na koncepci motocyklu, seznámení s provozem na elektrický pohon, využitelnost dojezdu a pohodlí jezdce", říká dovozce švýcarských elektromotocyklů Quantya do ČR pan Jan Koblížek. „Předpokládáme, že po vyhodnocených zkouškách bude následovat diskuse o dodatkovém vybavení a nastavení motocyklu tak, aby plně vyhovoval požadavkům specifickým pro služební provoz. I přesto by se podle našeho názoru mohly elektromotocykly objevit ve službě v některých městských částech ještě letos".
Na rozdíl od elektrických skůtrů je Quantya Strada plnohodnotným motocyklem kategorie enduro. „Pro stavbu motocyklů se využívají jen špičkové komponenty, protože jeho hlavní určení je pro ostrý sportovní provoz. To nám zaručuje, že i v náročném každodenním služebním provozu nedojde k technickým obtížím daným životností dílů a zvýšenému riziku pro obsluhujícího strážníka. A toto riziko je zejména na pražských komunikacích při stavu silnic a hustotě provozu skutečně vysoké", dodává Jan Koblížek.
Dostatečný výkon, překvapivá akcelerace elektropohonu, lehká stavba a výborné jízdní vlastnosti jsou spolu s ekonomikou provozu závislou pouze na ceně elektrické energie ( motocykl ujede 100 km při spotřebě elektrického proudu v hodnotě cca 12,- Kč dle aktuálního tarifu PRE) jasnou devizou Quantya. Stejně jako jeho bezhlučný provoz. Motocykl je schopen dosáhnout rychlosti 70km/h, má efektivní dojezd 50 km na jedno nabití (podle charakteru jízdy) a dobíjecí cyklus lithium polymerových baterií trvá maximálně 2 hodiny.