Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Výsledky kampaně společnosti Michelin s názvem „Nahustěte své pneumatiky" ukázaly, že ještě 23 % řidičů pravidelně nekontroluje stav svých pneumatik a jezdí tak na nebezpečně nebo velmi nebezpečně podhuštěných pneumatikách.
Technici Michelinu rovněž zjistili, že bezmála 15 % řídičů jezdí i v létě na zimním obutí. Výzkum naopak vyvrátil tvrzení, že Češi jezdí na pneumatikách s nedostatečnou hloubkou dezénu. Kromě 3 % řidičů měly všechny vozy hloubku dezénu vyšší než 2 mm a 57 % dokonce více než 5 mm (Minimální hloubka dezénu vyžadovaná českou legislativou je 1,6 mm u letních pneumatik).
„Motoristé musí pravidelně kontrolovat nahuštění svých pneumatik," upozorňuje Daniel Cahel ze společnosti Michelin. „Dochází u nich k pomalé ztrátě tlaku, přibližně 0,5 baru za rok, proto musí být kontrolovány alespoň jednou za měsíc, aby optimálně fungovaly" dodává Daniel Cahel.
Správně nahuštěná pneumatika patří k prioritám společnosti Michelin, protože nesprávné natlakování může vést k vážným důsledkům. Nevhodně zvolený tlak ovlivňuje uživatelovu bezpečnost, spotřebu paliva i kilometrový průběh. Navíc u nesprávně nahuštěné pneumatiky dochází k nerovnoměrné distribucí tlaku a změně kontaktní styčné plochy s vozovkou. Výsledkem je:
Kampaň „Nahustěte své pneumatiky" se pravidelně účastní techničtí odborníci Michelinu, kteří na předem určených místech kontrolují stav pneumatik a jejich nahuštění každému, kdo projeví zájem. Každý z řidičů navíc dostane doporučení a informaci o správném huštění. Cílem akce je zvýšit povědomí řidičů o důležitosti správného tlaku v pneumatikách a informovat o tom, že pneumatiky jsou jedinými styčnými plochami mezi automobilem a vozovkou.
Poprvé se akce s názvem „Nahustěte své pneumatiky", uskutečnila v České republice v roce 2003. Technici Michelinu zkontrolovali 105 vozů a zjistili, že bezmála 89 % z nich jezdilo na podhuštěných pneumatikách a 75 % z nich na nebezpečně nebo velmi nebezpečně podhuštěných pneumatikách (tlak nižší o 0,5 a více baru než je doporučení výrobce). V roce 2004 se akce v Čechách znovu opakovala. Tentokrát byly výsledky optimističtější. „Pouze" 67 % řidičů nemělo nahuštěno na odpovídající tlak. Naposledy se osvětový projekt konal v roce 2009. V tomto roce již takřka 60 % vozidel jezdilo na adekvátně nahuštěných pneumatikách. I počet vozů s podhuštěnými pneumatikami na úrovni nebezpečně nebo velmi nebezpečně klesl na 18 %.
Ve stejných rocích se konala akce i na Slovensku. Zde byla situace alarmující. V roce 2003 bylo zjištěno, že téměř 92 % ze všech kontrolovaných vozů nemělo správně nahuštěné pneumatiky. O rok později se počet řidičů s nesprávně nahuštěnými pneumatiky snížil o 17 % na 75 %. V roce 2005 to již bylo „jen" 49 % vozidel.
V letošním roce došlo k nepatrnému zhoršení ve všech sledovaných kategoriích. V České republice odborníci Michelinu zkontrolovali 979 vozů, z nichž 53 % prošlo kontrolou huštění na výbornou. Zároveň se i mírně zvýšil počet vozidel jezdících na nebezpečně nebo velmi nebezpečně podhuštěných pneumatikách. Údaj se ustálil na 23 % zkontrolovaných vozů.