Tento „e-kompakt”, poprvé představený na ženevském autosalonu 2011 jako „koncept Global Small", bude odhalen v podobě pro sériovou výrobu koncem tohoto roku, ještě před zahájením výroby, které je naplánováno na počátek roku 2012 v nové továrně firmy Mitsubishi Motors Corporation, která se právě staví v Thajsku jako třetí závod v tomto strategickém výrobním centru.
Globální produkt „globální vesnice”
Nový vůz Mitsubishi bude navržen jako základní model pro vznikající trhy a současně úsporný vůz pro rozvinuté trhy. Jako takový bude tento projekt zcela nového e-kompaktu odpovědí společnosti MMC na některé podstatné náznaky:
- Vzhledem k tomu, že 80 % celkové výroby Mitsubishi Motors je vázáno na export, musí tato firma brát do úvahy trendy směřující ke globalizaci obchodu a komunikací, a to bez ohledu na segment trhu.
- Na rychle se rozvíjejících trzích jako je Čína, země ASEAN a jiné nově vznikající oblasti (50 % všech světových trhů do roku 2013) plánuje MMC uspokojit zvyšující se poptávku po osobní mobilitě prostřednictvím dostupných, úsporných a robustních a přesto kompaktních vozů.
- Na vyspělých trzích Japonska, Severní Ameriky nebo Evropy je zmenšování a efektivita klíčem ke splnění stále přísnějších předpisů na ochranu životního prostředí při současném splnění poptávky zákazníků, hledajících druhý vůz pro svoji domácnost prostřednictvím praktických výrobků ve znovu objeveném B-segmentu.
- Tváří v tvář rychle se měnícím směnným kursům a cenám komodit a také snaze zásobovat všechny světové trhy malými vozy, které přinášejí – ze své podstaty - nízké marže, dosáhne společnost Mitsubishi Motors nejvyšší úrovně efektivity ve svém výrobním systému prostřednictvím koncepce globálního výrobního centra.
„e-“ jako…
Připravovaný projekt Global Small byl vyvinut v Centru pro výzkum a vývoj v japonském městě Okazaki za méně než 2 roky a bude mít za úkol sloučit všechny „eko/kompaktní” požadavky do jednoho jediného balíku takto navrženého místo pouhých adaptací:
- „e” jako „efektivita”: e-kompakt firmy Mitsubishi Motors, vysoce efektivní ve své celkové kompaktnosti, v sobě kombinuje dobré vlastnosti malého vozu (ovladatelnost a vynikající viditelnost). Může v něm pohodlně sedět 5 dospělých a zbude dost místa i na zavazadla, a to i přes malé vnější rozměry (délka 3,74 m x šířka 1,68 m): jedná se tedy o prostorově efektivní vůz v B-segmentu.
- „e” jako „empatie”: architektura, ze které tento e-kompakt vychází, byla navržena tak, aby předem vyhověla předvídatelným požadavkům zákazníků a regulátorů na všech světových trzích, ať už se jedná o Japonsko, Severní Ameriku, vznikající země nebo Evropu, místo pozdějších nákladných adaptací.
- „e” jako „ekologie”: díky opatřením vedoucím ke snížení hmotnosti, zcela novým zážehovým motorům MIVEC o objemu 1,0 a 1,2 litru, použití řešení ze zelených technologií MMC (Systém automatického vypnutí a nastartování motoru, Systém rekuperačního brzdění atp.…) a jemně vyladěné aerodynamice vyjádřené například svažující se linií střechy dosahuje Mitsubishi e-kompakt rozumné spotřeby paliva a tudíž i emisí přesně v souladu s tržními trendy.
- „e” jako „elektromobil”: jako další opatření příznivé pro životní prostředí – a přímý výsledek jeho plně integrované architektury Global Small - je e-kompakt navržen tak, aby vyhovoval i další variantě, vybavené 100 % elektrickým pohonem.
- „e” jako „ekonomický”: s robustním a spolehlivým designem, jak je obvyklý u japonských výrobků, bude „Global Small” také zárukou nízkých provozních nákladů.
- „e” jako „efektivní design”: Mitsubishi e-kompakt má sloužit jako denní spolehlivé vozítko, které se prodere divočinou a stejně dobře se vypořádá s velkoměstskou dopravou nebo svištícími dálnicemi (v rámci omezení rychlosti), a proto byl jeho styl zvolen zejména s ohledem na praktičnost a střízlivost. Robustně vypadající, ale přesto užívající si propracované aerodynamiky, svojí přátelskou tváří bude krášlit silnice.
- „e” jako „export”: vůz „ Global Small” jako první svého druhu bude vyráběn ve speciálním centru MMC v průmyslové zóně Laem Chabang nacházející se v thajské provincii Chonburi. Plánovaný roční objem 150 000 kusů (s možným nárůstem až na 200 000 kusů) bude exportován do zemí ASEAN , Japonska, Severní Asie, Australasie, Evropy, Severní Ameriky a na mnohé jiné trhy po celém světě.
Padesát let po prvním malém autě společnosti Mitsubishi Motors, malém voze „500” představeném v roce 1960 na počátku masivního nárůstu japonského exportu, je úkolem ambiciózního modelu e-kompakt začít psát novou významnou stránku v historii společnosti MMC
Hlavní technické parametry*
Celková délka: 3,74 m
Celková šířka: 1,68 m
Celková výška: 1,49 m
Hnací jednotka: Tříválcový zážehový motor MIVEC
1,0 litru
5 st. man.
Systém automatického vypnutí a nastartování motoru AS&G
Systém rekuperačního brzdění
Pneumatiky 185/55 R 16 s nízkým valivým odporem
*pouze orientační údaje pro sériově vyráběný model.