MotorInfo

Modely Hyundai Blue Drive disponují inovativní technikou

15.3.2010 15:58
Modely Hyundai Blue Drive disponují inovativní technikou

Hyundai doplnil svůj projekt  inovativních ekologických modelů Blue DriveTM o pět nových modelů i10 blue, i20 blue, i30 blue, i30cw blue a ix35 blue.

Nové extrémně hospodárné varianty jsou vybaveny celou řadou technických modifikací, které dále zlepšují již tak výborné ekologické vlastnosti výchozích modelů v reálném provozu. Těchto zlepšení bylo dosaženo bez kompromisů z hlediska výkonových parametrů, spolehlivosti nebo potěšení z jízdy.

Poháněcí ústrojí

Poháněcí ústrojí všech nových modelů blue využívají nejnovější hospodárné technologie vyvinuté výzkumnými a vývojovými centry Hyundai v Jižní Koreji a Evropě. Nový zážehový motor Kappa 1,0 litru a vznětové motory U2 1,7 litru používají například vysoce kvalitní olej s nízkou viskozitou, který účinně snižuje tření uvnitř motoru. Účinnost motorů dále zvyšuje plynulé proměnné časování sacích a výfukových ventilů, zdokonalený proces spalování, optimalizované zpřevodování a upravené elektronické řízení. Nápadnou změnou z pohledu řidiče je aplikace systému ISG (Stop & Go). Tento inovativní systém vypne spalovací motor, pokud vůz zastaví a řidič zařadí neutrál, a opět jej automaticky spustí, jakmile řidič sešlápne pedál spojky. Tímto způsobem lze velmi účinně minimalizovat emise a spotřebu paliva zejména ve městě během popojíždění v kolonách. Součástí systému ISG (Stop & Go) je adaptivní řízení alternátoru, které maximalizuje rekuperaci kinetické energie během brzdění. Zároveň se zlepšuje akcelerace v důsledku minimalizace zatížení motoru pohonem příslušenství.

Snížené jízdní odpory

Nové vozy z projektu Blue DriveTM mají celou řadu opatření pro zlepšení aerodynamiky a snížení jízdních odporů. Všechny modely dostaly hladké zakrytí spodní části vozu, které snižuje aerodynamický odpor a v důsledku toho i spotřebu paliva. Některé modely mají také upravené brzdové obložení a kotouče a jezdí na pneumatikách s nízkým valivým odporem a vyššími doporučenými hodnotami tlaku vzduchu. Vnější design modelů blue se ve svých hlavních rysech neliší od výchozích standardních vozů. Snadnou identifikaci ekologických variant umožňují speciální loga a unikátní barva laku. Logo na zádi prozrazuje příslušnost vozu k rodině Blue DriveTM a všechny modely jsou lakovány stejným originálním levandulově modrým odstínem doplněným neméně atraktivní grafikou na karoserii.

Emise CO2

Inženýrům společnosti Hyundai se těmito inovacemi podařilo stlačit emise CO2 modelů i10, i20 a i30 blue pod hranici 100 g/km. Zcela nový ix35 blue se může pochlubit vynikající hodnotou 135 g/km, která je nejnižší mezi SUV segmentu C.

Model i10 blue, jehož výroba bude zahájena koncem roku 2010, je poháněn novým a extrémně hospodárným zážehovým motorem Kappa 1,0 litru s plynule proměnným časováním sacích a výfukových ventilů CVVT, který dosahuje výkonu 51 kW (69 k) při otáčkách 6 200 1/min a maximálního točivého momentu 94 N.m. Zdokonalená konstrukce motoru a zlepšená aerodynamika modelu i10 blue přinesly snížení emisí CO2 na pouhých 99 g/km.

Model i20 blue je poháněn vynikajícím vznětovým motorem U2 1,4 litru, jehož vývoj probíhal ve výzkumném a vývojovém centru v německém Rüsselsheimu. Tato jednotka je vyladěna na nejvyšší výkon 55 kW (75 k) při otáčkách 4 000 1/min a maximum točivého momentu 220 N.m. Tento motor se dodává v kombinaci s nejmodernější šestistupňovou mechanickou převodovkou. Model i20 blue s emisemi CO2 jen 98 g/km se začne prodávat v roce 2011.

Hatchbacky i30 blue a kombi CW používají turbodiesel U2 1,6 litru s výkonem 66 kW (90 k) při 4 000 1/min a točivým momentem 240 N.m. Účinný přenos hnací síly na vozovku zajišťuje šestistupňová mechanická převodovka. Emise CO2 klesly u hatchbacku na pouhých 98 g/km a u kombi na 99 g/km. Tyto modely budou proto představovat pro zákazníky velmi atraktivní nabídku. Nošovický závod zahájí jejich výrobu v roce 2011.

Koncem roku 2010 bude spuštěna výroba modelu ix35 blue, který se může pochlubit extrémně nízkou hodnotou emisí CO2 ve výši jen 135 g/km, jež překonává nejen nejlepší SUV segmentu C, ale i mnohé hatchbacky segmentu C. Vznětový motor U2 1,7 litru, vyvinutý v rüsselsheimském výzkumném a vývojovém středisku, poskytuje největší výkon 85 kW (115 k) při 4 000 1/min a maximální točivý moment 260 N.m. Vůz je vybaven šestistupňovou mechanickou převodovkou.