Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Tým Česko-Slovensko-Chorvatsko skončil na MX-5 Ice Race 2011 na čtvrtém místě.
Mazda MX-5 znovu v minulých dnech dokázala, že má sportovní geny, tentokrát na zamrzlém jezeře ve Švédsku při Mazda MX-5 Ice Race 2011. Modré nebe, sluníčko a polární teploty vytvářely ty pravé podmínky pro festival driftů a jezdci z 26 zemí závodili ve speciálně upravených vozech o umístnění na stupních vítězů. Posádka složená z novinářů z Česka, Slovenska a Chorvatska skončila – i díky dobré strategii v boxech – na skvělém čtvrtém místě.
Den 1 – Velký den Australanů, náš tým po kvalifikaci startuje z devátého místa
Úterní trénink a kvalifikace ukázaly jednoho jasného favorita. Tím byl tým Austrálie. Nejlepší čas borců, kteří si získali naprosto všechny nejen přátelským přístupem, ale i maličkým klokánkem připevněným k ochrannému rámu auta nebo tím, že měli přes závodní kombinézu navlečené kytičkované plavky, byl o šest vteřin lepší než čas týmu Maďarsko-Slovinsko-Turecko, který se kvalifikoval jako druhý. Náš tým získal do závodu deváté místo na startovním roštu díky času českého jezdce, Libora Hlisnikovského. Jediné poškození našeho auta zavinila britská posádka – ale naše díra ve dveřích řidiče nebyla nic proti jejich poškození přední části auta.
Den 2 – Vítězí tým Ruska, "naši" na čtvrtém místě
Jezero Kallsjön najdete v regionu Östersund na západě centrálního Švédska. V den závodu ukazoval ráno teploměr -31º C, slunce, modré nebe a třpytivý sníh vypadaly úžasně a znamenaly ideální podmínky pro závod. Ten se skládal ze dvou částí – každá trvala dvě hodiny. Vítězem mělo být auto s největším počtem ujetých kol. Naše auto, polepené sněžnou kamufláží, označené číslem devět začínalo s Liborem Hlisnikovským za volantem z devátého místa. Ke konci první dvouhodinové části závodu byli na třetím místě. Za volantem se vystřídal Libor s Rastěm Chvalou a Samem Vankem ze Slovenska – jako poslední jel Chorvat Branimir Tomurad a v jednu hodinu končil na čtvrtém místě. Z toho také tým startoval do druhé části závodu. Ta byla nesmírně napínavá. Týmy přestaly předstírat, že vlastně o nic nejde a jely opravdu naostro. Portugalské auto přišlo kompletně o přední nárazník a pár ostatních bylo po nedobrovolných výletech do sněhu také trochu pošramocených. Za volantem našeho maskáčového auta se vystřídali Libor, druhý český jezdec Petr Lutonský, Chorvat Zoran Majcan a závod skvěle dokončil Branimir. Teplota v jednu chvíli klesla až k -36º C, ale fandícím davům v ušankách a polárních botách to vůbec nevadilo. Konečný boj mezi oblíbenými Australany a agresivními Rusy nakonec rozhodla jedna chyba „klokanů“. Po výletu ze zatáčky celou dobu vedoucí Australany ruský závodník předjel a určil tak konečné pořadí. Na prvním místě dojeli Rusové, na druhém Australani a na třetím nenápadní Belgičané. Naše posádka dojela na čtvrtém místě po skvělém výkonu všech závodníků.