Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Suzuki Motor Czech 5. 8. 2010 oficiálně zahájí prodej pátého celosvětově strategického modelu automobilky Suzuki - vozu Alto.
Vůz byl poprvé představen na pařížském autosalonu v roce 2008 a poté, co se osvědčil na evropských trzích, přichází nyní také do České republiky. Suzuki Alto představuje doplněk stávající řady automobilů Suzuki a je nejmenším z nabízených modelů. Základní filozofií stojící u zrodu nového modelu byla myšlenka společnosti Suzuki, že si lidé mohou užívat ekonomický a ekologický provoz, aniž by museli obětovat styl, pohodlí, praktičnost či výkon. Nové Alto je tedy zaměřeno především na obyvatele měst, kteří hledají malý úsporný vůz, jenž zároveň nabízí styl a potěšení z jízdy. Díky bohatým zkušenostem automobilky Suzuki s malými vozy tedy vznikla vyvážená kombinace poutavého designu, snadné ovladatelnosti v městském prostředí a dostatečného výkonu při zachování nízké spotřeby paliva a emisí CO2.
Historie a vývoj
Suzuki Alto má velmi bohatou historii. První generace byla v Japonsku představena už v roce 1979. Model si získal neočekávaně velkou popularitu a stal se opakovaně nejprodávanějším v kategorii malých vozidel. Po úspěších v Japonsku byl pod různými názvy představen i v dalších zemích světa. V Evropě se nabízel v sedmi státech (např. v Německu, Anglii, Nizozemí...). Alto pro Evropu prošlo výraznější změnou v roce 1994, kdy společnost Suzuki nahradila původní model zcela novým. Alto druhé generace se vyrábělo do roku 2001 a v Evropě se ho prodalo přibližně 100 000 kusů. Další generace modelu Alto dorazila do Evropy v roce 2002. Až do přerušení výroby v roce 2006 se ho prodalo asi 105 000 kusů. Vývoj současné generace modelu Alto začal v únoru 2005 v projekčních studiích v Paříži a v Miláně, aby se na jaře roku 2009 u příležitosti 30. výročí uvedení modelu Alto první generace mohl objevit v evropských showroomech.
Kompaktní rozměry v kombinaci s širokými prostorovými možnostmi
Motor a převodovka
Nové Alto pohání tříválcový zážehový motor o objemu 1,0 l, využívaný i v modelu Splash. Pohonná jednotka je úsporná, lehká a kompaktní. Maximální výkon je 50 kW s maximálním točivým momentem 90 N.m. Spotřeba paliva je pouhých 4,4 l/100km, emise CO2 jen 103 g/km. Vůz disponuje manuální pětistupňovou převodovkou.
Podvozek
Zavěšení přední nápravy je typu McPherson, velký tuhý pomocný rám je doplněn výztuhami v místech horního uložení s cílem dosáhnout co nejlepších jízdních vlastností. Zavěšení zadních kol představuje tuhá náprava v tříramenném závěsu patentovaná Suzuki, která zahrnuje četná vylepšení pro nový automobil. Vinuté pružiny i tlumiče byly nastaveny pro dosažení optimální stability a jízdního komfortu při rozsáhlém testování na silnicích v Evropě. Společnost Suzuki se zaměřila na to, aby řízení v městském provozu bylo co nejpříjemnější. Řidiči si proto mohou vychutnat rovnoměrnou reakci a přiměřenou citlivost řízení a dobré pohlcování otřesů a vibrací za jízdy. Nové Alto má minimální poloměr otáčení pouhých 4,5 metru, což značně usnadňuje manévrování a parkování i do těsných prostor.
Bezpečnost
U karoserie nového vozu Alto je kladen důraz na pevnou konstrukci vlastní kabiny, deformační zóny absorbující energii nárazu a rám, který odvádí energii nárazu směrem od cestujících.
Design, komfort praktičnost
Nové Alto má navzdory svým kompaktním rozměrům sportovní, prostorný vzhled vyzařující městskou energii. Díky aerodynamickým obrysům působí vozidlo elegantně a přívětivě. Skvěle vyhovuje evropskému vkusu a součinitel odporu vzduchu pouhých 0,30 přispívá k malé spotřebě paliva a nízkým emisím CO2. Rozvržení interiéru vozu nabízí více prostoru cestujícím na předních sedadlech, ale stále ještě poskytuje dostatek prostoru pro čtyři dospělé osoby. Šikovné úložné prostory pro ukládání různých drobností jsou rozmístěny po celé kabině. I přes kompaktní vnější rozměry nového vozu Alto je zde dostatečný zavazadlový prostor za zadními sedadly, jejichž sklopením se vytvoří prostorná ložná plocha vhodná ke každodennímu používání.
Výbava a cena
Na českém trhu bude Suzuki Alto prozatím nabízeno pouze ve specifikaci GL/AC obsahující například 4 airbagy, ABS+EBD, klimatizaci, elektrické ovládání oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Zaváděcí cena byla stanovena na 189 900 Kč.