MotorInfo

Na trh přichází nová Micra

4.11.2010 13:45
Na trh přichází nová Micra

Již téměř 30 let patří Nissan Micra k oblíbeným městským vozům. V tomto duchu byla navrhována i nejnovější Micra - od samého počátku s konkrétním cílem - usnadnit jízdu po městě.

Nová Micra je už čtvrtým modelem nesoucím toto jméno, v současnosti představuje zcela novu kapitolu v historii tohoto kompaktního městského vozu. Stručná charakteristika nové modelové řady Micra:

  • Nová, odlehčená platforma
  • Nové řešení exteriéru a interiéru
  • Nový tříválcový zážehový motor, včetně mimořádně nízkých emisí (95 g/km) a přeplňované verze s přímým vstřikováním
  • Nová mimořádně kompaktní převodovka CVT
  • Prostorný interiér, kompaktní vnější rozměry
  • Bohatá standardní výbava
  • Nová Micra se bude prodávat ve 160 zemích ...
  • ...a vyrábět ve čtyřech závodech

Nová Micra věrná svému odkazu pravého městského vozu a má téměř stejné rozměry jako předchozí model. Celkově je nová Micra o něco delší i širší a poněkud nižší.

Výška: 1 520 mm (-10 mm)

Šířka: 1 665 mm (+5 mm)

Délka: 3 780 mm (+ 61 mm)

Rozvor kol: 2 450 mm (+ 20 mm)

Objem zavazadlového prostoru (VDA): 265 - 511 litrů

Je to první model Nissanu, který používá novou platformu V. Je prvním, který bude poháněn některým z vyspělých tříválcových motorů s nízkými emisemi. A je prvním, který se nebude vyrábět v Japonsku nebo v Evropě, ale ve čtyřech zahraničních výrobních závodech: v Číně, Thajsku, Indii a Mexiku. Vozy určené pro Evropu budou dodávány z nového závodu Nissanu v indickém Chennai.

Micra je vskutku globálním vozem. Bude se prodávat ve 160 zemích světa. Řada z nich jsou rozvíjející se trhy, území pro Nissan úplně nová nebo místa, kde byla značka doposud přítomna jen omezeně.

„Nová Micra je pro Nissan v období růstu firmy životně důležitým modelem. Je bezesporu správným vozem do správné doby. Od samotného počátku jsme si předsevzali, že  v sobě musí slučovat živost a dostatečný výkon s mimořádnou úsporností a špičkovou hodnotou emisí CO2. Jedině tak může splnit očekávání evropských zákazníků", uvedl Andy Palmer, senior viceprezident pro produktové plánování, Nissan Motor Co., Ltd.

„Nová Micra nabízí řadu nových technologií, vyspělé nové motory a zcela nový podvozek, který bude využit v mnoha dalších modelech Nissan i aliančního partnera, společnosti Renault."

Nová Micra nahrazuje model Micra K12, který byl uveden na trh v roce 2002. Vývoj probíhal v Japonsku v Globálním výrobním technickém centru Nissanu (Global Production Engineering Centre - GPEC). Vývoj zahrnoval mnohem více než jen samotný nový vůz, zcela nové jsou i výrobní postupy a technologie. Cílem společnosti Nissan bylo udržet vysoké standardy kvality a současně optimalizovat místní výrobu, což je při výrobě prvotřídního a konkurenceschopného vozu kritickým faktorem. Koncepce flexibilní výroby, umožnila vyvinout novou Micru tak, aby se dokázala přizpůsobit potřebám mnoha rozličných regionů, kde se bude prodávat. Evropští majitelé městských vozů cestují vyšší průměrnou rychlostí na kvalitních silnicích, což znamená, že očekávají dynamický výkon s rychle reagujícím, ale přesto komfortním vyladěním zavěšení, spolehlivé brzdy a posilovač řízení s účinkem závislým na rychlosti. Očekávají také vysokou míru praktičnosti a pohodlí a bohatou výbavu. Evropský segment městských vozů je snad nejhustěji obsazeným kolbištěm ze všech světových trhů. Z tohoto důvodu byla Micra z hlediska designu, technického řešení, pohonné soustavy a úrovní výbavy navržena tak, aby jízdu evropskými městy učinila co nejvíce bezstarostnou, a přesto zůstala cenově dostupná.

Nová platforma (její označení V symbolizuje Všestrannost), je jedním z klíčových prvků nové tváře vozu Micra. Platforma byla navržena tak, aby byla konstrukčně tuhá a zároveň co nejlehčí. Přispívá k výborné ovladatelnosti a podílí se i na mimořádně nízké spotřebě paliva a nízkých emisích.

Novou Micru pohání jeden z dvojice zcela nových tříválcových zážehových motorů se zdvihovým objemem 1,2 litru. Základní verzí je atmosférický motor o výkonu 59 kW (80 k) produkující úctyhodně nízké emise CO2 o hodnotě 115 g/km. Ale i tento výsledek zastiňuje druhá verze. Jde o zážehový motor s přímým vstřikováním a přeplňováním pyšnící se výkonem 72 kW (98 k). Emise CO2 jsou přitom pouhých 95 g/km. Díky této fascinující účinnosti nových zážehových motorů je zbytečné novou Micru nabízet se vznětovými motory. Přeplňovaná verze bude v Evropě uvedena na jaře 2011. Takto nízké emise CO2 obvykle dosahují jen vozy se vznětovými motory, které si však za to nechávají zaplatit. Nová Micra ale bude nízké emise poskytovat bez jakékoli cenové přirážky.

Modelová řada je jednoduchá - zahrnuje pouze jednu variantu pětidveřové karosérie, dvě varianty motoru a dvě možnosti převodovek - buď pětistupňovou manuální nebo vysoce vyspělou kompaktní převodovkou s plynule měnitelným převodem (Continuously Variable Transmission - CVT). Úrovně výbavy vycházejí z tradičního schématu značky Nissan: základní Visia, následovaná úrovněmi Acenta a Tekna. Všechny modely standardně nabízejí posilovač řízení, klimatizaci, elektricky ovládaná okna vpředu a ESP (elektronický stabilizační), který v segmentu městských vozů není příliš obvyklý.

„Více než 5,65 miliony prodaných vozů za téměř 30 let znamená, že si Micra získala  mnoho příznivců. Věříme, že nová Micra osloví nejen své věrné zákazníky, ale že její vzhled, vylepšená kvalita a dynamické vlastnosti upoutají i mnoho zákazníků nových", uvedl Vincent Cobee.