Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nejnovější přírůstek řady sportovních vozů - Nissan 370Z Roadster - je nyní dostupný i na českém trhu. Nový Roadster je nižší, štíhlejší, lehčí a rychlejší než jeho předchůdce. Nissan 370Z Roadster byl od počátku navrhován jako kabriolet, ale bez kompromisů v dynamice a jízdních vlastnostech.
Stejně jako model Coupé, pohání i Roadster poslední verze motoru Nissan V6 o objemu 3,7 litru s výkonem 328 k. Díky optimalizaci časování ventilů poskytuje motor výkon 328 k, což je navýšení o 5 procent, přičemž točivý moment narostl na 363 N.m. S technologií VVEL je motor o 6 procent úspornější. Po posledních úpravách splňuje emisní normu Euro 5. Výkon by měl uspokojit většinu zákazníků: maximální rychlost činí 250 km/h, přičemž zrychlení z 0 - 100 km/h zvládne Roadster za 5,5 s. Podobně jako model 370Z Coupé, je i nový Roadster zaměřený spíše sportovně. Měří 4 250 mm na délku, 1 845 mm na šířku a 1 325 mm na výšku. Rozvor je kratší přesně o 100 mm (2 550 mm vs. 2 650 mm), přičemž rozchod přední a zadní nápravy byl zvětšen o 15 mm, resp. o 55 mm. Níže se posunulo těžiště vozu. Za vysokou míru ovladatelnosti a celkově větší kultivovanost vděčí vůz tužší konstrukci karoserie. Také brzdný účinek byl posílen pomocí větších odvětrávaných brzdových kotoučů vpředu a vzadu a použitím proměnného přepákování pedálu brzdění. Standardní šestistupňová manuální převodovka přichází s bonusem v podobě funkce Synchro Rev Kontrol (automatická korekce otáček při podřazování). K volitelným prvkům patří sedmistupňová automatická převodovka - je to poprvé, kdy je u vozu Roadster v Evropě automatická převodovka dostupná.
Vnitřní prostor kabiny je orientován na řidiče a pyšní se mnoha prvky, které už se staly charakteristickými atributy stylu „Z" - tlačítko pro nastartování a vypnutí motoru, uchycení pedálu plynu k podlaze, otáčkoměr umístěný uprostřed a tři samostatné přístroje, nyní včetně teploměru oleje, umístěné uprostřed v horní části přístrojové desky. Nissan 370Z Roadster je dostupný ve dvou verzích. U obou je standardem bohatá výbava nabízející např. osmnáctipalcové hliníkové ráfky v novém provedení, deflektor vzduchu, elektricky nastavitelná, klimatizovaná sedadla či audiosystém BOSE. K volitelným prvkům patří např. Nissan Connect Premium, vyspělý satelitní navigační systém s pevným diskem o kapacitě 40 GB a novou obrazovkou s vysokým rozlišením.
„Vůz 370Z nabízí dynamický výkon, komfort, vyspělou technologii a bohatou výbavu. Verze Roadster k tomuto seznamu nyní přidává zážitek z jízdy s otevřenou střechou, ale naprosto bez kompromisu v jakýchkoli vlastnostech verze Coupé," uvádí Pierre Loing, viceprezident pro produktové plánování Nissan Europe.
Nissan 370Z Roadster je nyní nabízen i zákazníkům v České republice, dostupný je od 1 202 499 Kč.