Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Titul Evropské auto roku (COTY) 2011 získal Nissan LEAF, stoprocentní elektromobil.
Je to historický okamžik nejen pro společnost Nissan Motor Co. Ltd. ale i pro všechny vozy s elektrickým pohonem. Poprvé v celé sedmačtyřicetileté historii tohoto hodnocení byl titul Evropské auto roku udělen vozu na elektrický pohon. Porota složená z 57 předních motoristických novinářů z 23 evropských zemí vybírala celkem ze 40 vozidel. V semifinále se pak Nissan LEAF musel utkat se soupeři značek Alfa Romeo Giulietta, CitroënC3/DS3, Dacia Duster, Ford C-Max, Opel/Vauxhall Meriva a Volvo S60/V60.
„Porota udělením této ceny uznala, že Nissan LEAF je mezníkem ve vývoji automobilů na elektrický pohon. Je to první elektromobil, který se v mnoha ohledech vyrovná běžným vozům," řekl Håkan Matson, předseda poroty v soutěži Auto roku.
Prezident a generální ředitel společnosti Nissan Motor Co. Ltd. Carlos Ghosn uvedl: „Toto ocenění je opravdu přiznáním skutečnosti, že Nissan LEAF, je srovnatelný s konvenčními automobily, pokud jde o bezpečnost, výkon, prostor a jízdní vlastnosti. Odráží také jasnou vizi automobilky Nissan o budoucnosti dopravy, kterou nazýváme trvale udržitelná mobilita. I když na pořadníku značky Nissan již čekají tři další elektromobily a čtyři se chystá uvést také náš alianční partner Renault, představuje Nissan LEAF důležité vykročení směrem k budoucnosti s nulovými emisemi."
Nissan Leaf je prvním masově vyráběným a cenově dostupným vozem s elektrickým pohonem určeným pro globální trh. Je poháněn kompaktním vpředu uloženým elektromotorem. Střídavý motor poskytuje výkon 80 kW a točivý moment 280 N.m, to stačí k tomu, aby se vůz rozjel rychlostí 145 km/h. Elektromotoru dodává energii laminovaná lithium-iontová baterie Nissan s výkonem přes 90 kW. S ní vůz na jedno nabití ujede 175 km (nový evropský jízdní cyklus), což v praxi postačí většině městských řidičů. Vůz je vybaven mnoha moderními prvky, jako například brzdění s rekuperací energie, klimatizace, satelitní navigace, parkovací kamera a pokročilé systémy palubního počítače a telematiky. Unikátní konektivita umožní majiteli ovládat funkce dobíjení, a tak sledovat aktuální stav nabití a zbývající kapacitu baterie, případně dálkově aktivovat vytápění interiéru prostřednictvím mobilního telefonu nebo počítače. Jediným volitelným doplňkem je solární panel vestavěný do zadního spoileru, který pomáhá nabíjet 12V baterii vozu pro pohon příslušenství.
V Japonsku a USA se první vozy dostanou k majitelům již v prosinci. V Evropě je již možné vůz objednat, a to konkrétně v Portugalsku, Irsku, Velké Británii a Nizozemsku. Dodávky budou zahájeny začátkem roku 2011. Nissan LEAF se v současné době vyrábí v Japonsku, ale po otevření nových výrobních závodů koncem roku 2012 a začátkem roku 2013 se bude vyrábět také v Severní Americe a v Evropě.
VŮZ ROKU 2011 | body | počet bodujících porotců | počet prvních míst | |
1. | Nissan Leaf | 257 | 48 | 20 |
2. | Alfa-Romeo Giulietta | 248 | 57 | 11 |
3. | Opel/Vauxhall Meriva | 244 | 56 | 8 |
4. | Ford C-Max/Grand C-Max | 224 | 56 | 8 |
5. | Citroën C3/DS3 | 175 | 56 | 3 |
6. | Volvo S60/V60 | 145 | 51 | 1 |
7. | Dacia Duster | 132 | 44 | 6 |