Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nissan LEAF získal nejvyšší hodnocení bezpečnosti EURO NCAP a stal se tak prvním stoprocentním elektromobil s pětihvězdičkovým výsledkem.
Evropský program hodnocení nových vozů (Euro NCAP) přiznal elektromobilu Nissan LEAF nejvyšší úroveň bezpečnosti na základě jeho výsledků v přísných nárazových testech prováděných nezávislou organizací. Bezemisní vůz získal pět hvězdiček a je prvním elektromobilem, který takového hodnocení dosáhl.
Současný držitel titulů Evropský vůz roku a Světový vůz roku získal 89 % hodnocení za bezpečnost dospělých, 83 % hodnocení za ochranu dětí a 84 % hodnocení za své palubní asistenční bezpečnostní systémy, které zahrnují standardně systém elektronického řízení stability (ESC) a omezovač rychlosti. Kompaktní rodinný hatchback získal rovněž 65 % hodnocení za bezpečnost chodců, částečně díky nízké konstrukci čelní části a také díky relativní absenci „tvrdých bodů" pod kapotou.
Hodnocení bezpečnosti vozu Nissan LEAF proběhlo podle standardního postupu Euro NCAP s provedením zkoušek čelního nárazu, bočního nárazu, bočního nárazu do sloupu a posouzením rizika úrazu krku. 48 článků lithium-iontové baterie, které jsou umístěny ve speciálním prostoru pod podlahou vozu, bezpečně zvládlo všechny nárazy.
Kromě toho byl systém baterií elektromobilu během simulací nárazů zapnut, aby byly odzkoušeny zabudované prvky bezpečnosti elektrického systému, které v případě nehody zajišťují automatické odpojení. I ty ve zkouškách spolehlivě obstály.
„Tyto výsledky nás nepřekvapují," řekl Jerry Hardcastle, viceprezident konstrukce a vývoje vozidel společnosti Nissan. „Nissan LEAF prošel větším počtem zkoušek než kterýkoli jiný vůz, který jsme kdy vyrobili. Kromě klasických zkoušek čelním přesazeným nárazem a bočními nárazy jsme ze všech hledisek testovali elektrický systém, abychom se ujistili, že jej nelze nikdy přebít a že odpojovací program při nárazu funguje tak, jak bylo zamýšleno."
Výsledek Euro NCAP přichází necelý měsíc poté, co Nissan LEAF získal nejvyšší hodnocení za bezpečnost (Top Safety Pick) od Pojišťovacího ústavu pro bezpečnost na dálnicích (IIHS) v USA a je letos druhým pětihvězdičkovým oceněním pro Nissan v Evropě. V únoru dosáhl stejného hodnocení i kompaktní crossover Nissan Juke.
Nissan LEAF, který se od počátku roku prodává v Japonsku a USA a v některých částech Evropy, má dojezd mezi nabitím až 175 km, jak bylo testováno dle metodiky New European Driving Cycle (NEDC). Rodinný hatchback pohání kompaktní elektromotor vyvinutý společností Nissan a měnič v přední části vozu. Pohonná soustava přenáší sílu na přední kola. Střídavý motor nabízí výkon 80 kW a točivý moment 280 N.m, což stačí k tomu, aby vůz dokázal vyvinout maximální rychlost 145 km/h. Nissan LEAF přichází s plnou úrovní výbavy, která zahrnuje klimatizaci, satelitní navigaci, zadní parkovací kameru, zásuvku na rychlé dobití a inovativní možnost připojení chytrého telefonu.