Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Na letošním ženevském autosalonu představí Nissan v celosvětové premiéře zcela nový globální kompaktní vůz a rovněž nový malý crossover, model Juke. Navíc bude v Evropě poprvé prezentován elektromobil Leaf. Poprvé vystaven bude také zmodernizovaný Qashqai a nové verze vozů Pathfinder a Navara.
Globální kompaktní vůz
Nový kompaktní vůz, který se v Ženevě představí ve světové premiéře, se stane nástupcem modelu Micra. Půjde o první vozidlo postavené na zcela nové platformě V společnosti Nissan. Prodej na evropských trzích bude zahájen ve třetím čtvrtletí letošního roku.
Nissan Juke
Model Juke, který je osobitou kombinací odolného SUV a sportovního vozu v kompaktním balení, by měl vnést čerstvý vítr do segmentu B. Třetí přírůstek do rodiny crossoverů Nissan posílí postavení značky v této stále populárnější skupině vozidel.
Nejvyšší modelová verze Juke bude vybavena novým zážehovým motorem s turbodmychadlem a přímým vstřikováním, který je schopen vyvinout výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 240 N.m. K dispozici bude se systémem Nissan ALL-MODE 4×4-i, který byl vylepšen o technologii směrování točivého momentu. Jedná se o první případ, kdy je tato inovace použita v segmentu malých vozů - doposud se používala pouze u špičkových vozů v horní části nabídkové řady. Vozy Juke se budou dodávat rovněž s benzinovým motorem o objemu 1,6 litru s výkonem 86 kW (117 k) a točivým momentem 157 N.m, který je nově vybaven unikátním systémem dvojího vstřikování. Nabídku motorizací doplňuje diesel 1,5 litru s technologií common rail o výkonu 81 kW (110 k) a točivém momentu 240 N.m.
Nissan Juke se začne v Evropě prodávat na podzim letošního roku.
Nissan Leaf
Leaf je rodinný vůz segmentu C, který je stejně prostorný, pohodlný a praktický jako jeho konvenční konkurenti ... ovšem s jedním podstatným rozdílem. Je to ryzí elektromobil s nulovými emisemi.
Nissan Leaf je prvním účelově zkonstruovaným elektromobilem a současně prvním z řady elektromobilů, které můžeme od společnosti Nissan a jejího aliančního partnera, automobilky Renault, očekávat. LEAF je postaven na nové platformě EV s rozvorem 2 700 mm. Je poháněn kompaktním elektromotorem Nissan s výkonem 80 kW a točivým momentem 280 N.m. Elektromotor je „napájen" laminovanou lithium-iontovou baterií Nissan s výkonem přes 90 kW. Leaf dokáže vyvinout maximální rychlost přes 140 km/h, maximální dojezd je 160 km. S pomocí rychlonabíječky DC 50kW lze baterii za necelých 30 minut nabít až na 80 procent její kapacity. Nicméně dokud nebudou běžně k dispozici místa pro rychlé nabíjení, předpokládá se, že většina majitelů bude své vozy nabíjet s pomocí domácí nabíječky na 220~240 V a 16 A. Plné nabití z 0 procent na 100 procent za těchto okolností trvá asi osm hodin.
Vozy bude možné objednávat na vybraných evropských trzích od léta tohoto roku s tím, že první série s levostranným řízením bude k odběru koncem roku 2010.
Modernizovaný Qashqai
Nissan Qashqai prošel rozsáhlou úpravou tak, aby posílil svou přední pozici ve třídě crossoverů. Nejvýraznější vizuální změna se dotkla přední část vozu, která byla kompletně přepracována. Zcela nová kapota, přední nárazník, boční partie, mřížka chladiče a světlomety jsou sladěny tak, aby Qashqai získal nádech sofistikovanosti a kvality. Nová čelní partie je sdílena s modelem Qashqai+2. Další změny v interiéru zvyšují komfort a praktičnost.
Úpravy provedené ve spodní části vozidla pomohly optimalizovat proudění vzduchu a přispěly ka snížení koeficientu odporu z 0,34 na 0,33. Na základě zlepšení aerodynamiky bude zavedena nová modelová varianta Eco se sníženými emisemi CO2. Snížení hmotnosti, použití aerodynamických krytů kol v kombinaci se zakrytím šachet mlhových světel, obutí do plášťů s nízkým valivým odporem a prodloužení nápravového převodu, to vše dohromady snižuje emise CO2 ze 137 na 129 g/km.
Modernizované modely Pathfinder a Navara
Vozy Pathfinder a Navara budou představeny s novým třílitrovým vznětovým motorem V6. Motor má výkon 175 kW (238 k) a točivý moment 550 N.m. Zdokonalen byl také motor 2,5 dCi, výsledkem je zvýšení výkonu a točivého momentu a snížení emisí a spotřeby. Výkon vzrostl na 140 kW (190 k) a točivý moment na 450 N.m. Manuální verze dosahují kombinované spotřeby 8,4 l/100 km - což je zlepšení o 1,4 l/100 km - a emise CO2 klesly na 224 g/km. Vozy se těmito parametry řadí k nejlepším ve své třídě. Na některých trzích je k dispozici také verze s motorem vybaveným částicovým filtrem (DPF).
Byly provedeny rovněž úpravy interiéru za účelem zlepšení kvality, pohodlí a technické úrovně. Dodávky pro zákazníky budou zahájeny v březnu.
370Z Roadster
Na ženevském autosalonu se představí také cabrio verze modelu 370Z. Podobně jako verze kupé, je i Roadster poháněn motorem 3,7 litru Nissan V6 o výkonu 241 kW (328 k) a točivém momentu 363 N.m s pohonem zadní nápravy. Vůz se dodává s unikátní manuální převodovkou Nissan s technologií Synchro Rev Control (elektronický systém regulace otáček), nebo se sedmistupňovou automatickou převodovkou s řazením pádly.
Ke složení střechy postačí 20 sekund, přičemž není potřeba odemykat zámky u čelního skla a střechu lze složit i zvenčí stisknutím a podržením tlačítka zámku dveří po dobu tří sekund.
Dodávky pro zákazníky budou zahájeny v březnu.