MotorInfo

Nissan Pathfinder a Navara v novém

22.3.2010 16:28
Nissan Pathfinder a Navara v novém

Pick-up Nissan Navara a jeho SUV sourozenec Nissan Pathfinder se nově představují s řadou změn a výrazných vylepšení.

Patří mezi ně nový, technicky vyspělý třílitrový vznětový motor V6, vylepšený dvouapůllitrový motor, nová výbava, vyšší úroveň pasivní bezpečnosti, vyšší kvalita interiéru a řada vizuálních změn, které podtrhují osobitý vzhled těchto modelů.

Nový vznětový motor V6

Zcela nový vznětový motor V6 s přímým vstřikováním a turbodmychadlem vyvinula aliance společností Renault a Nissan. Výsledkem jejich spolupráce je pohonná jednotka s vysokým výkonem v nízkých otáčkách, s vytříbeným chováním a příkladnou reakcí na plynový pedál. Zásadní význam má v tomto případě materiál zvolený pro motorový blok - Compacted Graphite Iron (CGI), který nabízí všechny výhody lité oceli, včetně vysoké tuhosti a pohlcování hluku, ovšem bez vysoké hmotnosti. Kompresní poměr byl snížen na 16:1, a to jak kvůli snížení spotřeby a emisí, tak i hluku a vibrací. Vnitřní tření motoru bylo sníženo použitím mimořádně hladkých součástí, jako například kovaná ocel s povrchovou úpravou Micro Finish použitá na klikové hřídeli. Špičkové úrovně točivého momentu a výkonu je dosaženo zásluhou relativně velkého jednostupňového turbodmychadla, mezichladiče a nejnovější generace vstřikování paliva Bosch typu „common rail". Motor má výkon 170 kW (231 k) a točivý moment 550 N.m. Maximálního výkonu je dosahováno v pásmu otáček už od 1 700 1/min až do 2 500 1/min a volnoběžné otáčky jsou mimořádně nízké - 650 1/min, navíc zcela bez vibrací a hluku obvykle spojovaného se vznětovými motory. Hodnoty emisí splňují požadavky normy Euro 5. Snížení emisí bylo dosaženo díky změnám ve spalovací komoře a využitím systému recirkulace výfukových plynů (EGR). 

Vylepšený čtyřválec 2,5 litru

Nezapomnělo se ani na stávající dvouapůllitrový čtyřválcový dieselový motor. Jemným vyladěním bylo dosaženo nárůstu výkonu i točivého momentu - maximální výkon nyní činí 140 kW (190 k) a točivý moment vzrostl na 450 N.m. Navíc byla snížena  spotřeba a zredukovány emise. 

Vnější změny

Nové modelové verze doznaly změn v předních i zadních partiích karosérie. Délka se u obou modelů zvětšila o 80 mm, nárazníky jsou zaoblenější a dávají vozům sportovnější vizáž. Vpředu je nová kapota, přepracovaná mřížka chladiče a nová sestava nárazníku. Nové provedení mají světlomety s výraznými xenonovými výbojkami(model Pathfinder).

Změny interiéru

Většina změn uvnitř kabiny modelů Navara i Pathfinder se zaměřila na zvýšení kvality - změny zahrnují nové spínače, čalounění, nové chromové prvky či přepracované přístroje. Volitelnou součástí výbavy je nový integrovaný navigační, komunikační a audio systém Nissan Connect Premium. Uživatelsky přátelský systém využívající pevný disk o kapacitě 40 GB nabízí dotykovou obrazovku s vysokým rozlišením a technologií trojrozměrného displeje Birdview, rozšířeno bylo mapové pokrytí. Aktivní bezpečnost je zvýšena zásluhou elektronického stabilizačního programu Nissan ESP (nově u modelu Navara). Funkční výbavu vylepšuje nový omezovač rychlosti, který je začleněn do stávajícího tempomatu. Novým prvkem u modelu Navara je také je zadní parkovací kamera, která poskytuje lepší výhled  zejména při parkování s plně naloženou korbou, nebo při zakrytí nákladového prostoru pevnou střechou.

Modernizované modely Navara a Pathfinder, budou na český trh uvedeny v druhé polovině dubna. Již nyní si je mohou zákazníci objednat - Nissan Navara od 801 300 Kč, Pathfinder od 849 000 Kč. Vlajková loď této modelové řady s třílitrovým motorem bude k dispozici v průběhu června.