MotorInfo

Nissan představil Qashqai pro rok 2010

27.4.2010 16:01
Nissan představil Qashqai pro rok 2010

Od svého uvedení na trh v březnu 2007 předefinoval Nissan Qashqai evropský trh středně velkých hatchbacků. Qashqai - původní crossover navržený a vyrobený v Evropě, vnesl svěží vítr do tradičního tržního sektoru. A tento odvážný krok přinesl Nissanu výrazný úspěch.

Nissan Qashqai modelového provedení 2010 je již připraven na cestě také k českým zákazníkům.

Za tři roky přesáhl prodej vozu Qashqai a jeho sedmimístné verze Qashqai+2 (uvedené na podzim 2008)  500 000 kusů. Z více než 80 % k tomu přispěli zákazníci, kteří si vůz značky Nissan koupili poprvé. I v současné době poptávka stále převyšuje nabídku. Proto byla ve výrobním závodě v britském Sunderlandu znovu zavedena třetí směna. V roce 2009 představovala řada Qashqai více než 60 % celkového objemu výroby tohoto závodu. S příchodem nové verze prodejní výsledky rozhodně nepoklesnou. Základní hodnoty tohoto modelu zůstávají beze změn a další vylepšení jeho přitažlivost jen posílí.

Exteriér a aerodynamické vlastnosti

Nejvýraznější vizuální změna se dotkla přední části vozu, která byla kompletně přepracována. Zcela nová kapota, čelní nárazník, boční partie, mřížka a světlomety jsou sladěny tak, aby Qashqai získal nádech sofistikovanosti a kvality. Novou čelní partii sdílí vůz i s modelem Qashqai+2. Tvar světel na zádi zůstal beze změn. Byl však použit čistší design skel - v horní čiré části jsou světla pro couvání a ukazatele směru, zatímco spodní červená část obsahuje brzdová a obrysová světla. Brzdové světlo využívá 12 LED diod pro dosažení maximální jasnosti. Další výraznou změnou zadní části je střešní spoiler, jehož profil byl u obou modelů upraven pro snížení aerodynamického odporu a snížení emisí CO2. Nový tvar získala také spodní část nárazníku, která optimalizuje proudění vzduchu k chladiči. Lamelová mřížka dosavadního modelu Qashqai byla nahrazena voštinovou. Tyto a mnoho dalších drobných změn  napomáhá lepší aerodynamické účinnosti modelu Qashqai. K optimalizaci proudění vzduchu a zlepšení aerodynamiky přispěly i další změny v konstrukci spodku vozu. Přidáním hladší plochy kolem motoru, přídavných rovných panelů v celé délce podvozku a optimalizací deflektorů kolem předních i zadních kol poklesl koeficient odporu vzduchu z 0,34 na 0,33. Karoserie se dočkala dvou nových barev: červené Warm a šedé Style. Nově jsou v nabídce také pětipaprskové šestnáctipalcové a sedmnáctipalcové ráfky z lehkých slitin.

Vylepšení v interiéru

Qashqai má nyní nový jednodušší design přístrojů, které jsou přehlednější a čitelnější. Mezi touto dvojicí měřidel se nachází nový palubní počítač, na jehož bílé LCD obrazovce se zobrazuje průměrná spotřeba paliva, počet ujetých kilometrů, čas jízdy a nastavení tempomatu a omezovače rychlosti (rovněž novinka verze 2010). Volitelnou součástí výbavy je satelitní navigační systém Nissan Connect s dotykovou obrazovkou, který je plně integrován do středového sloupku. V nabídce je rovněž prvotřídní audiosystém Bose® speciálně vyvinutý pro vůz Qashqai. Celkově se život pro cestující na palubě stává příjemnějším díky lepší ochraně proti hluku, vibracím a pazvukům. Toho bylo dosaženo přidáním zcela nového vícevrstvého izolačního materiálu kolem přepážky motoru. Akustické čelní sklo u variant se vznětovým motorem dále snižuje hluk od motoru, přepracovaná těsnění dveří a oken, zejména okolo A-sloupků, dále přispívají ke snížení aerodynamické hlučnosti.

Vyladěné zavěšení

Základní koncepce zůstává nezměněná - oba modely využívají alianční platformu C - byla ale provedena různá technická vylepšení. Po precizní ovládání a stabilitu ve vysokých rychlostech byla použita víceprvková zadní náprava. Kompaktní souprava, charakteristická lehkým hliníkovým horním ramenem  a vzadu odlehčená o 4 kg
je k podvozku připevněna pomocí tuhé zadní nápravnice, což pomáhá udržet nežádoucí hluk a vibrace na minimu. Podrobné změny byly provedeny také u tlumičů, přičemž přední i zadní tlumiče byly vyladěny s cílem lepšího vedení karoserie, zvýšení jízdního komfortu a stability. Byl zvýšen i zdvih zadních tlumičů, přičemž nová pouzdra tlumičů zvyšují jejich trvanlivost a odhlučnění. Vůz Qashqai je vybaven systémem EPS, CBC (řízení brzd v zatáčkách) a EUC, což je systém zvýšené regulace nedotáčivosti. Tento systém aplikuje brzdný moment nezávisle na všechna čtyři kola pro snížení rychlosti vozidla a využívá se v situacích, kdy by běžné omezení nedotáčivosti přibrzděním vnitřního zadního kola nebylo účinné.

Motorizace

Oba modely Qashqai mají možnost výběru mezi pohonem přední nápravy nebo pohonem všech kol Nissan ALL-MODE; k dispozici jsou modely se zážehovým motorem 1,6 litru nebo 2,0 litru o výkonu 115 a 140 k, resp. modely se vznětovým motorem 1.5 nebo 2.0 dCi s výkonem 106 a 150 k. V závislosti na konkrétním modelu jsou nabízeny pětirychlostní a šestirychlostní manuální a šestirychlostní automatické převodovky. Se zážehovým motorem o objemu 2 litrů je dostupná také vyspělá počítačově řízená „bezestupňová" převodovka CVT.

Pure Drive

Změny aerodynamických vlastností byly s úspěchem využity u nové varianty Pure Drive s emisemi 129 g. Každé vozidlo Nissan nesoucí značku Pure Drive patří mezi nejúčinnější vozy ve své řadě. V případě vozidel Qashqai to znamená snížení emisí CO2 ze 137 g/km na 129 g/km. Verze Pure Drive vychází z modelu se vznětovým motorem 1.5 dCi, přičemž aerodynamické změny uplatněné u všech modelů jsou posíleny zapuštěnými kryty kol a zakrytými šachtami mlhových světel. Ke snížení emisí a spotřeby paliva přispívá také program snížení hmotnosti, použití plášťů s nízkým valivým odporem a delší nápravový převod.