MotorInfo

Nissan se ziskem

12.5.2011 20:55
Nissan se ziskem

Společnost Nissan vykázala za fiskální rok 2010 (končící 31. březnem 2011) provozní zisk 537,5 miliardy jenů.

Tokijské burze pak společnost předala následující výsledky:

  • Čisté tržby ve výši 8,77 bilionů jenů (77,57 miliardy EUR);
  • Provozní zisk ve výši 537,5 miliard jenů (4,75 miliardy EUR);
  • Zisk z běžné činnosti ve výši 537,8 miliard jenů (4,76 miliardy EUR)
  • Čistý výnos ve výši 319,2 miliard jenů (2,82 miliardy EUR).

Ve fiskálním roce 2010 dosáhl objem globálního prodeje společnosti Nissan rekordních hodnot. V roce, kdy celkový objem trhu v odvětví vzrostl o 12,6 % - z 64,5 milionu automobilů ve fiskálním roce 2009 na 72,6 milionu celosvětově prodaných vozů ve fiskálním roce 2010 - se objem globálního prodeje společnosti Nissan zvýšil o 19,1 %. Prodej vozidel vzrostl z 3,515 milionu na 4,185 milionu vozů. Za celý rok zůstával celkový podíl na globálním trhu na 5,8 %.

Fiskální rok 2010 byl pro společnost Nissan rekordním, pokud jde o objem prodeje a růst," uvedl Carlos Ghosn, prezident a CEO společnosti Nissan. „Naše snahy o oživení byly účinné a nové modely uvedené v druhé polovině roku, včetně plnohodnotného elektromobilu Nissan LEAF, posílily naši značku a prodejní sílu na hlavních světových trzích."

Ve fiskálním roce 2010 společnost Nissan globálně představila 11 zcela nových modelů: Juke, Micra, Elgrand, Serena, Moco, Infiniti QX, Quest, Murano CrossCabriolet, řadu NV, Sunny a elektromobil Nissan LEAF.

Globálně prodala společnost Nissan ve fiskálním roce 2010 celkem 4 185 000 vozidel, což představuje oproti loňskému roku nárůst o 19,1 %. Prodej v Číně, největším trhu Nissanu na světě, vzrostl o 35,5 % na rekordní počet 1 024 000 vozidel. V Severní Americe prodej vzrostl o 16,6 % na 1 245 000 jednotek. Prodej v USA dosáhl 966 000 jednotek, což je nárůst o 17,3 %. V Evropě se prodej zvýšil o 19,3 % na 607 000 vozů. V Japonsku poklesl prodej o 4,7 % na 600 000 vozů. Na ostatních trzích prodej vzrostl o 28,2 % na celkem 709 000 vozů.

„Zemětřesení v Japonsku v březnu 2011 nás výrazně postihlo, ale společnost Nissan znovu dokazuje, že se dokáže vyrovnat s nepříznivými okolnostmi," uvedl Ghosn. „Opakovaně jsme prokázali naše zkušenosti s obnovou krátkodobého výkonu při zachování strategických, dlouhodobých priorit. I když dopady této tragédie nás budou nadále ovlivňovat, obnova společnosti pokračuje."