MotorInfo

Nissan vloni lehce zvýšil tržní podíl značky

20.1.2010 17:28
Nissan vloni lehce zvýšil tržní podíl značky

I přes pokles automobilového trhu si Nissan udržel stabilní úroveň prodejů a navíc lehce zvýšil svůj tržní podíl. Zákazníkům v České republice bylo v loňském roce dodáno celkem 2 637 osobních a lehkých užitkových vozidel Nissan.

Podíl na trhu činil 1,46 %, což představuje nárůst 0,2 procenta.

V kategorii osobních automobilů bylo zaregistrováno 2 087 vozidel značky Nissan. Pozici nejprodávanějšího modelu si udržel model Qashqai, který k tomuto výsledku přispěl více než z poloviny (1 107 ks).  Druhé místo patří modelu Note a třetí obsadila Micra. Prodeje užitkových vozidel byly zvláště poznamenány nepříznivou situací na trhu. Prodej vozů Nissan se snížil zhruba o polovinu, své zákazníky našlo 550 lehkých užitkových vozidel.

V roce, který byl pro všechny výrobce nelehký, dokázal Nissan lehce zvýšit úroveň prodejů. V regionu střední Evropy se nám podařilo zvýšit počet prodaných vozidel i tržní podíl, celkově jsem zde dodali zákazníkům více než 10 000 vozidel," komentuje Szymon Walus, obchodní ředitel Nissan Sales Central and Eastern Europe. „V příštím roce představíme několik novinek - například první facelift modelu Qashqai, či zcela nový malý crossover, nové motory pro vozy Nissan Pathfinder, Navara a Murano a řadu dílčích vylepšení dalších modelů. S podporou těchto novinek očekáváme přibližně patnáctiprocentní nárůst registrací."