Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Test nejrychlejších vozidel na ledovém povrchu přinesl společnosti Nokian Tyres nový světový rekord. Ten má hodnotu 331,61 km/h!
Ve finském Botnickém zálivu dosáhl testující řidič Janne Laitinen rychlosti 331,610 km/h (206,05 mph). Rekord byl vytvořen 6. března 2011 na čtrnáctikilometrové ledové dráze v mrazivých podmínkách. Výrobce pneumatik Nokian Tyres, který je zároveň celosvětovým lídrem na trhu se zimními pneumatikami, vybavil testovací vozidlo pneumatikami Nokian Hakkapeliitta 7 s hřeby (255/35R20 97 T XL).
Extrémní rychlost klade výjimečné nároky na vysokou kvalitu pneumatik. Právě ony představují jediný kontaktní bod mezi vozidlem a jízdním povrchem. Pokud se vozidlo pohybuje vysokou rychlostí na kluzkém ledě, musejí pneumatiky zaručit maximální přilnavost, vynikající jízdní stabilitu a přesnou ovladatelnost vozidla. Tyto vlastnosti musejí odpovídat vysokému výkonu vozidla.
Pro dosažení rychlosti 331 km/h jsou na pneumatiky kladeny vysoké nároky na akceleraci: za jednu sekundu ujede pneumatika 92 metrů. Při vysokých rychlostech jsou pneumatiky pod obrovským tlakem a jejich průměr se může zvětšit až o 15–20 mm. Úměrně s tím, jak narůstá odpor vzduchu, se zvyšuje míra záběru potřebného k dosažení vyšší rychlosti.
„Testování našich zimních pneumatik ve vysokých rychlostech a v extrémních podmínkách představuje klíčový postup v rámci jejich nepřetržitého vývoje. Hledání našich hranic nám ukazuje nové skutečnosti, které se dále promítají do našich produktů,“ vysvětluje vedoucí centra péče o zákazníky Matti Morri.
Organizace Guinness World Records stanovuje pravidla pro dosahování světových rekordů v jízdě na ledovém povrchu. Čas, za nějž je ujeta kilometrová vzdálenost, se měří v obou směrech jízdy po testovací dráze a výsledný čas se vypočítává jako průměr obou naměřených výsledků. Začátek jízdy musí být řádně odstartován. Pokus o dosažení rekordu nesmí přesáhnout jednu hodinu. Led musí být přírodní a nesmí být hrubý nebo upravený jakýmikoliv chemickými látkami. Pneumatiky musejí být na trhu dostupné a zároveň homologované pro silniční užití v zemi, ve které se pokus o rekord provádí.
Vynálezce zimní pneumatiky je mistrem na extrémní podmínky
Nokian Tyres vyvinul v roce 1934 jako první na celém světě zimní pneumatiku pro drsné zimní podmínky. O dva roky později uvedl na trh pneumatiku Hakkapeliitta, která byla speciálně vytvořena pro kruté severské zimy a v dnešní době představuje jednu z celosvětově nejproslulejších řad zimních pneumatik. Zimní pneumatiky Nokian Tyres jsou nepřetržitě testovány a vyvíjeny ve vlastním testovacím centru v Ivalu, 300 kilometrů severně od polárního kruhu tak, aby odpovídaly požadavkům různého druhu užití.
Jako jediný výrobce pneumatik na světě a špičkový specialista na zimní pneumatiky se Nokian Tyres soustředí na produkty a služby, které usnadňují bezpečnou jízdu i v extrémních severských podmínkách. Inovativní pneumatiky pro osobní a nákladní vozidla a pro těžké pracovní stroje jsou nabízeny především v oblastech, ve kterých se kromě sněhu a lesů setkáme také s náročnými podmínkami způsobenými změnou ročních období. Ke společnosti patří rovněž obchodní řetězec Vianor s více než 770 prodejními místy ve 20 zemích. Nokian Tyres dosáhl v roce 2010 čistých prodejů v hodnotě 1 058 milionů eur a má přes 3 500 zaměstnanců.