Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Nissan představila novou generaci převodovky XTRONIC CVT a nový hybridní systém pro vozidla s pohonem přední nápravy.
Společnost Nissan Motor Co., Ltd. dnes představila novou generaci své převodovky XTRONIC CVT (Continuously Variable Transmission - s plynule měnitelným převodem) určenou pro vozidla s motory o zdvihovém objemu 2,0 až 3,5 litru. Dále představila nový hybridní systém pro vozidla s pohonem přední nápravy. Obě novinky vycházejí z nových technologií zohledňujících aspekty ochrany životního prostředí. Představují významný krok v naplňování cíle společnosti Nissan snižovat spotřebu paliva a zlepšovat ekologické parametry svých vozidel se spalovacími motory.
Nová generace převodovky XTRONIC CVT (pro vozidla s motory o zdvihovém objemu 2,0 až 3,5 litru)
Nová generace převodovky XTRONIC CVT přináší snížení spotřeby paliva až o 10 %*1 ve srovnání s předchozími typy převodovek CVT ve srovnatelných vozidlech. Nová převodovka využívá světově nejvyšší rozsah převodových poměrů 7,0*2 a vnitřní tření kleslo až o 40 %. V kombinaci se systémem Adaptive Shift Control (který upravuje řadicí režimy podle stylu jízdy řidiče a stavu vozovky) přináší nová generace převodovky XTRONIC CVT citlivou reakci a silnou akceleraci. Navíc chrání motor před přílišným vytáčením za vysokých rychlostí a minimalizuje hlučnost. Nová generace převodovky XTRONIC CVT bude představena v Severní Americe v roce 2012 a poté i globálně.
Jak nová převodovka CVT dosahuje rozsahu převodových poměrů 7,0?
Kombinací řemenic o malém průměru a nového a jinak tvarovaného řemenu se podařilo zvýšit rozsah poměrů mezi dvěma řemenicemi, přičemž osová vzdálenost se zvětšila jen minimálně. Výsledný rozsah převodových poměrů 7,0 nastavuje ve světě novou laťku pro převodovky CVT určené pro vozidla s motory o objemu nad 2 litry.
Jak bylo dosaženo snížení tření o 40 %?
Díky snížení úniků oleje bylo použito kompaktnější olejové čerpadlo a zvětšení styčné plochy mezi pásem a kladkami umožnilo snížit potřebný tlak oleje. Díky těmto vylepšením a použití oleje s nízkou viskozitou se speciálním složením se podařilo snížit tření. Dále bylo asi 60 % součástí přepracováno za účelem snížení tření.
Adaptive Shift Control (ASC)
Systém ASC předvídá záměr řidiče podle způsobu jeho práce s plynovým pedálem a stylu ovládání vozidla a volby rychlosti. Na základě těchto preferencí systém ASC volí převodový poměr, který je optimální pro konkrétní podmínky a záměr řidiče. Funkce lineárního řízení přeřazování systému ASC dává řidiči bezprostřednější pocit akcelerace díky koordinaci otáček motoru a rychlosti vozidla při zrychlování.
Nový hybridní systém (pro vozidla s pohonem přední nápravy)
Společnost Nissan u nového systému zvolila novátorský přístup k řešení úkolu zajištění cenové dostupnosti a malých rozměrů hybridního systému. Systém doplňuje převodovku XTRONIC CVT nové generace o elektromotor a dvě spojky a kombinuje ji s kompaktní lithium-iontovou baterií a přeplňovaným motorem 2,5 litru.
Výsledkem je kompaktní a univerzální hnací ústrojí nevyžadující zásahy do konstrukce karosérie. Podává výkon odpovídající motoru o objmeu 3,5 litru, ovšem s mnohem nižší spotřebou ve městě a na dálnici. Společnost Nissan plánuje představit nové hybridní vozidlo v Severní Americe v roce 2013 a později také na globálních trzích.
_________________________________________________________________________
*1 Firemní měření v kombinovaném režimu dle metodiky US (EPA)
*2 U vozidel s motory o objemu 2,0 až 2,5 litru