Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na cestě k úsporným a výkonným vznětovým motorům s vysokotlakým přímým vstřikováním představuje systém Common-Rail rozhodující klíč k úspěchu.
Moderní systém Common-Rail pro vznětové motory s přímým vstřikem má v současnosti o skoro 30 procent nižší spotřebu paliva a o přibližně 25 procent nižší emise oxidu uhličitého (CO2) oproti porovnatelným zážehovým motorům se vstřikováním do sacího traktu. Největší výrobce těchto systémů - společnost Bosch, tak zajišťuje kontinuální optimalizaci systémů Common-Rail a jeho komponentů pro další snižování spotřeby a emisí CO2.
Vstřikovače s elektromagnetickými ventily pro budoucí vstřikovací tlaky přesahující 2 000 barů
Firma Bosch dále vyvíjí jak piezo vstřikovače, tak vstřikovače s elektromagnetickými ventily a pokračuje tak v již desetileté úspěšné historii úspěchů systémů Common-Rail. Nové, vysoce dynamické vstřikovače s elektromagnetickými ventily se vyznačují podobnou výkonností jako piezo-vstřikovače a jsou koncepčně vhodné pro vstřikovací tlaky přesahující 2 000 barů. Střednědobým cílem pro systémy Common-Rail jsou vstřikovací tlaky přesahující 2 200 barů, aby bylo možné i nadále zvyšovat výkon a ovlivňovat tak emisní chování vznětových motorů. Důležitým příspěvkem k tomu jsou také Common-Rail čerpadla Bosch CP4 s tlakový potenciálem přesahujícím 2 000 barů. Variantu s 2 000 bary uvádí Bosch tento rok na trh. Tato funkce je konstruována pro nejvyšší stupeň hydraulické účinnosti a podporuje spalování s extrémně vysokými vstřikovacími tlaky již při nízkých otáčkách a středním a vysokém zatížení. Kromě toho má velký význam možnost variabilního vstřikování. Úvodní vstřiky snižují hluk a emise NOx, následné vstřiky snižují emise sazí. Technikou Common-Rail tak Bosch podstatně přispívá k možnosti dodržet i budoucí mezní hodnoty emisí moderních vznětových motorů. Již v průběhu tohoto roku bude Bosch poprvé vyrábět skoro deset miliónů systémů vysokotlakého vstřikování vznětových motorů.
Rostoucí zájem o pohony s výhodnou spotřebou v USA
Právě v USA je systém Clean Diesel s Common-Rail na cestě budování další historie úspěchů. Poté, co byla počátkem 90. let cena za palivo skoro zdvojnásobena, roste zájem amerických zákazníků o úsporné a ekologické pohony. Do roku 2015 bude diesel u nově do provozu uváděných osobních vozidel a lehkých užitkových vozidel dosahovat předpokládaný podíl na trhu 15 procent - přibližně třikrát více než dnes.
Důležitým krokem pro budoucí úspěch dieselu v USA je zavádění čisté nafty s obsahem síry pouze 15 ppm (Ultra Low Sulfur Diesel), která je od října 2006 plošně dodávána na celém území USA. Bosch podporuje rostoucí pozitivní přijímání dieselu v USA pomocí věcné informační kampaně. Cílem je informovat vládní místa a americké občany o stále pokračujícím vývoji dieselu z hlediska spotřeby paliva, výkonu a ekologických vlastností. Jen v roce 2006 zasáhla informační kampaň společnosti Bosch přibližně 2 milióny lidí. V této kampani Bosch přitom těsně spolupracuje s automobilovým průmyslem, dodavateli a předními průmyslovými svazy.
Také v asijských rychle se rozvíjejících zemích se bude diesel prosazovat díky stále přísnějším emisním limitům. V tomto roce bude firma Bosch v Indii a Číně prodávat přibližně 100 000 systémů Common-Rail. V roce 2010 se v těchto zemích předpokládá přibližně 1,3 milióny kusů.