Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nový Mercedes-Benz Actro absolvoval 10 000 kilometrů, aby prokázal, že dosahuje nejnižších emisí při nízké spotřebě paliva.
Těžké nákladní vozidlo dodávané standardně ve specifikaci podle emisní normy Euro VI má až o 80 % nižší emise než požadují v současnosti platné emisní normy. Zcela nově vyvinutá generace vozidel navíc v provedení Euro VI spotřebuje o 4,5 % méně nafty než aktuální Actros.
Daimler tímto výsledkem splnil slib, že s novým Actrosem uvede v soulad zdánlivě protichůdné požadavky na ještě větší ohleduplnost vůči životnímu prostředí a zároveň na další snižování provozních nákladů. Ve stejné míře, v níž poklesla spotřeba paliva, se zmenšilo rovněž zatížení životního prostředí emisemi oxidu uhličitého. Provozovatelé nákladních vozidel, kteří zakoupí nové vozidlo Actros v provedení Euro V dodávaném na přání, mohou v porovnání s aktuálním modelem vytěžit z každého litru paliva ještě více přepravního výkonu. Nový Actros typu 1845 BlueTec 5 spotřeboval během srovnávací dálkové testovací jízdy na trase dlouhé 10 000 km o 7,6 % méně nafty než aktuální Actros 1844 BlueTec 5.
Absolutní hodnoty dosažené během testu na 10 000 kilometrů jsou pozoruhodné. Referenční hodnotou je průměrná spotřeba paliva 27,1 litru na 100 kilometrů u osvědčeného modelu Actros 1844 BlueTec 5 v tzv. specifikaci Nardo dodávané na přání. Díky ní bylo testovací vozidlo optimalizováno z hlediska minimalizace jízdních odporů. Nový model Actros 1845 BlueTec 6 přesto výše uvedenou ambiciózní hodnotu překonal průměrnou spotřebou 25,9 l/100 km. To znamená snížení spotřeby o 4,5 %. Emisní norma Euro VI začne v EU závazně platit od roku 2014. Jak již bylo uvedeno, nový Actros 1845 BlueTec 5 dodávaný na přání v provedení Euro V dokázal snížit referenční spotřebu stanovenou v rámci testu dokonce o 7,6 %.
Kromě spotřeby nafty byla u nových vozidel Mercedes-Benz Actros také drasticky snížena spotřeba AdBlue. Ve spotřebě AdBlue během srovnávací jízdy Rotterdam – Štětín – Rotterdam činil rozdíl mezi současným modelem Mercedes-Benz Actros 1844 LS (1,55 l/100 km) a novou verzí Mercedes-Benz Actros 1845 LS v provedení Euro VI (0,86 l/100 km) více než 40 %. Nový model Actros Euro V spotřeboval na této trase 1,1 litru AdBlue na 100 kilometrů.
Srovnávací testovací jízda se třemi tahači návěsů Actros vytíženými na celkovou hmotnost 40 tun byla zahájena 26. června 2011 v Rotterdamu a následně probíhala bez přerušení. Cílem testované trojice nákladních vozidel byl Štětín. Až do pozdního sobotního (2. 7. 2011) večera byla na jedné ze známých tras mezi východem a západem, typických pro evropskou dálkovou dopravu, simulována pravidelná doprava. Během sedmi čtyřiadvacetihodinových směn ujelo každé ze tří vozidel Actros – jeden aktuální Actros 1844 BlueTec 5 a dva nové modely Actros 1845 BlueTec 6, resp. BlueTec 5 – trasu o délce přesahující 10 000 kilometrů. Denní průměr činil 1 600 km a byl rozdělen do jedné denní směny o délce 800 km a do jedné stejně dlouhé noční směny. Během každé směny se za volantem každého vozidla vystřídali dva tovární řidiči Mercedes-Benz.
Celková průměrná spotřeba paliva byla zjištěna pod dohledem zkušebního inženýra z organizace Dekra. Kromě doplňování paliva do nádrží dohlížel zkušební technik Dekry také na celkový průběh srovnávacího testu spotřeby. Vypočtené absolutní a relativní hodnoty spotřeby vycházejí výhradně ze základních dat zjištěných tímto postupem. Naftu a motorový olej pro jednotýdenní jízdu poskytla společnost Shell v roli kooperačního partnera.
Osvědčení vydané organizací Dekra po prvním vyhodnocení potvrdilo dosažení cíle formulovaného Andreasem Renschlerem, členem představenstva společnosti Daimler AG odpovědným za divize Daimler Trucks a Daimler Buses, při premiéře nového Actrosu. Podle jeho slov má být nový model v závislosti na emisní kategorii o tři až sedm procent hospodárnější, než osvědčené modely plnící normu Euro V. Společnosti Daimler se tak podařilo vyřešit dosud neřešitelný konflikt cílů. Ten spočíval v tom, že stále přísnější emisní limity, zejména současné snižování emisí oxidů dusíku a pevných částic, vedly na základě vlastností spalovacího procesu zpočátku vždy k vyšší spotřebě paliva.
Současné hranice mohl překonat pouze technologický skok, jehož je možné dosáhnout jen vývojem zcela nového vozidla. Mercedes-Benz takový technologický skok realizoval v plném rozsahu právě u nového Actrosu. Základem nízké spotřeby paliva jsou motory nové generace, zdokonalené převodovky a hnací nápravy ve spojení s novou generací kabin s vynikající aerodynamikou. Celkově se výše uvedeným souhrnem opatření v novém Actrosu podařilo nejen vyrovnat nárůst spotřeby související s plněním normy Euro VI, ale zároveň dosáhnout dokonce ještě nižší spotřeby nafty než u předchůdce navzdory snížení emisí na hranici měřitelnosti.
Pro zákazníky značky Mercedes-Benz se tak může vyplatit včasná investice do ochrany životního prostředí pořízením vozidel Euro VI. Výrazně zvýšené náklady související s náročným systémem čištění výfukových plynů podle normy Euro VI ovšem vyžadují od politické sféry, aby i ona přispěla svým dílem k ochraně životního prostředí a poskytla příslušné programy pobídek.