Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...MANN+HUMMEL vyvinul akustický filtr pro nasávací systémy, který kromě jiného šetří i místo.
Společnost MANN+HUMMEL se vydala novou cestou, aby sladila požadavky na akustiku motoru, potřebu místa v motorovém prostoru a zamezení ztráty tlaku v nasávacím systému.
Úsporné přeplňované čtyřválcové motory potřebují stejný objem vzduchu pro spalování jako konvenční sací motory se šesti válci. Tato skutečnost vede k použití sacího potrubí s větším průměrem, díky čemuž jsou ztráty tlaku jen minimální. Zvětšený průřez je ale příčinou většího hluku při nasávání. Společnost MANN+HUMMEL proto vyvinula akustický filtr s úsporou místa, který tlumí hluk stejně efektivně jako jinak běžné velkoobjemové rezonátory.
Jak funguje akustický filtr
Průměr sacího potrubí od společnosti MANN+HUMMEL je variabilní. Pomocí klapky v nasávacím systému se průměr sacího potrubí pružně přizpůsobuje potřebě vzduchu motoru. Aby akustický filtr pracoval optimálně, využívají inženýři dvouproudové potrubí. Vedení sacího potrubí, které se doposud skládalo z jedné větve, je rozděleno stěnou na dva sací kanály. Jeden z těchto kanálů je trvale otevřený a zásobuje motor minimálním množstvím vzduchu. Množství vzduchu reguluje klapka ve druhém kanálu, která šikovně využívá rozdílu tlaku před ní a za ní, a proto si vystačí bez externího pohonu. Pokud motor potřebuje při nižším počtu otáček málo vzduchu, je klapka uzavřená, protože první kanál sacího potrubí motor dostatečně zásobuje. Jakmile počet otáček motoru stoupne, například při zrychlení, vytvoří se před klapkou a za ní rozdíl tlaku, který ji stále více otevírá. Tímto způsobem se k motoru dostane z druhého kanálu další vzduch navíc. Při maximálním počtu otáček je klapka úplně otevřená – vzduch nerušeně proudí do válců.
Nízká úroveň hluku
Pomocí akustického filtru se k motoru dostane přesně tolik vzduchu, kolik je třeba. Hluk při ústí sacího potrubí zůstane díky přesně přizpůsobenému průměru v nasávacím systému na nízké úrovni. Akustický filtr dokonce snižuje jednotlivé hlukové špičky, především v oblasti nižšího počtu otáček. To potvrzují měření na kontrolním zařízení společnosti MANN+HUMMEL. Toto nové řešení navíc šetří dva a půl litru prostoru využívaného pro tlumiče hluku (rezonátory), které jsou jinak třeba, čímž zůstává více místa v motorovém prostoru.