Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Fuso Canter se představuje v nové, kompletně přepracované generaci.
Fuso uvádí na trh jako první výrobce dvouspojkovou převodovku pro nákladní vozidla. Nový Fuso Canter je ještě hospodárnější než dosud díky prodlouženým servisním intervalům, větší užitečné hmotnosti a konstrukci podvozku, která umožňuje snadnější montáž nástaveb. Podvozek varianty s celkovou hmotností 3,5 t profituje z nezávislého zavěšení předních kol a na přání dodávaného elektronického stabilizačního systému ESP (pro typy 6S a 7C). Kabina s novým vnějším i vnitřním designem nabízí také větší komfort ovládání. Sériová výroba nových vozidel Canter pro Evropu bude zahájena v září v portugalském závodě Tramagal.
Duonic – plně automatizovaná dvouspojková převodovka, poprvé pro nákladní vozidlo
Šestistupňová dvouspojková převodovka Duonic patří mezi nejvýznamnější technické novinky vozidel Fuso Canter. Mechanická převodovka s automatizovaným řazením známá z osobních vozů snižuje spotřebu paliva a opotřebení agregátů, zmenšuje zatížení řidiče a spojuje komfort samočinné převodovky s hospodárností mechanické převodovky s manuálním řazením. Dvouspojková převodovka Duonic se spojkou odolnou vůči opotřebení řadí bez rázů a téměř bez přerušení toku hnací síly. A také bez ztrát v kapalinovém měniči, k nimž dochází v klasických samočinných převodovkách. Řidič přitom může v případě potřeby kdykoli řadit manuálně. Srovnávací měření prokázala, že převodovka Duonic je stejně hospodárná jako mechanická převodovka Canter. Plně automatizovaná převodovka se dodává jako alternativa standardní pětistupňové převodovky s manuálním řazením.
Funkce Start-Stop snižuje spotřebu paliva
Převodovka je spojena s osvědčeným čtyřválcovým turbodieselem, který splňuje standardně emisní normu Euro 5. Motor se zdvihovým objemem 3,0 litru je k dispozici ve třech výkonových stupních 96 kW (130 k), 110 kW (150 k) a 129 kW (175 k). Na přání se dodává funkce Start-Stop pro mechanickou převodovku i pro převodovku Duonic. Tato technika dále snižuje již beztak nízkou spotřebu paliva Canteru v provozu na krátké vzdálenosti o další až 3 %. Hospodárnost vozidel Fuso Canter zlepšuje prodloužení servisních intervalů z 30 000 na 40 000 km.
Přední náprava s nezávislým zavěšením kol u verzí 3,5 t
Souběžně s tím dosahuje nové úrovně také jízdní bezpečnost a komfort vozidel Fuso Canter. Přední náprava variant s celkovou hmotností 3,5 t se nyní vyznačuje nezávislým zavěšením kol. Všechna vozidla Canter mají elektronicky řízenou brzdovou soustavu. V obou vyšších hmotnostních třídách si mohou nyní zákazníci na přání objednat elektronicky řízený stabilizační systém ESP (Elektronisches Stabilitätsprogramm). Na přání lze výbavu modelů Canter rozšířit rovněž o airbagy pro řidiče a spolujezdce.
Nový interiér s ještě větší funkčností
Kabina dostala nový interiér, vyznačující se vysokou úrovní funkčnosti, novými přístroji s multifunkčním displejem, novými sedadly – na přání i odpruženými – s nastavitelnou bederní opěrkou, novým topením a automatickou klimatizací, vylepšeným průchodem z jedné strany kabiny na druhou a novými odkládacími přihrádkami.
Exteriér kabiny nového Canteru přesvědčí robustním třídílným ocelovým nárazníkem s praktickými plastovými ochrannými lištami na rozích a maskou chladiče s nepřehlédnutelným designem ve tvaru písmene V. Nové kataforézní ponorné lakování kabiny poskytuje společně s práškovým nástřikem rámu dlouhodobou protikorozní ochranu na nejvyšší úrovni.
Více variant, vyšší užitečná hmotnost
Generační obměna modelové řady Fuso Canter přinesla nové rozdělení hmotnostních tříd. Canter tak s celkovými hmotnostmi 3,5 t, 6,0 t (novinka) a 7,5 t pokrývá všechny důležité segmenty trhu lehkých nákladních vozidel. Kromě hmotnostních tříd byly nově definovány také hodnoty nejvyššího přípustného zatížení náprav a koncepce rámu Canteru. K tomu je nutné připočíst zvýšení užitečné hmotnosti v závislosti na modelu mezi 85 a 500 kilogramy. Rovněž pozoruhodná je zadní náprava s nosností 6,0 t pro modely Canter s celkovou hmotností 7,5 t.
Novinkou v nabídce je extra dlouhý rozvor 4 750 mm pro nástavby s délkou až 7 000 mm, dále Canter 3,5 t s výkonem 129 kW (175 k) a verze 3S s celkovou šířkou jen 1 700 mm. Inženýři u Canteru dále usnadnili montáž nástaveb na rám novými body pro připevnění, dalšími výstupy pro pohon přídavných agregátů a jednotnou roztečí otvorů na rámu.
Klasické přednosti vozidel Canter zůstaly zachovány
Klasické přednosti vozidel Canter zůstaly zachovány beze změn, resp. byly dále vylepšeny. Mezi ně patří extrémní obratnost a prostorově úsporná konstrukce s čelní kabinou, robustní konstrukce, řadicí páka ve stylu joysticku vetknutá do přístrojové desky vedle volantu a ponechávající tak více místa v kabině, a standardně dodávaná motorová brzda zvyšující bezpečnost a snižující opotřebení.
Fuso Canter je celosvětově nejprodávanějším typem nákladního vozidla koncernu Daimler. Vysokou kvalitu služeb pro evropské zákazníky zajišťuje hustá servisní síť.