MotorInfo

Nový Infiniti M v evropské premiéře

28.2.2010 20:23
Nový Infiniti M v evropské premiéře

Infiniti, nejnovější světová značka luxusních automobilů, představí svůj zcela nový model Infiniti M v premiéře na autosalonu v Ženevě.

Zcela nový vůz Infiniti M třetí generace byl od základu navržen a zkonstruován pro evropský trh, s ohledem na evropské standardy jízdních vlastností, ovládání a výkonu motorů. Mezi dostupné motory patří dieselový šestiválec V6 o objemu 3,0 litru, který u modelu M30d přináší úctyhodných 550 N.m točivého momentu spolu s výjimečně kultivovaným chodem. V roce 2011 bude modelová řada M doplněna i o inovativní hybridní pohonnou jednotku. Ať již v benzinové, dieselové nebo hybridní verzi, každý nový vůz M ztělesňuje všechny typické rysy individualistického přístupu společnosti Infiniti ke konstrukci automobilů. Čtyřdveřová karoserie s délkou 4 945 mm na první pohled upoutá svou přitažlivou zvláštností. Její charakteristicky svůdné linie jsou důmyslně doplněny o nové designové prvky, z nichž mnohé byly inspirovány tradičním japonským uměním a řemeslnou zručností.

Atletická elegance karoserie maximálně využívá klasické proporce sportovního sedanu, které jsou pro tento vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol jako stvořené. Design modelu M čerpá inspiraci z převratného koncepčního sportovního coupé Essence, které debutovalo na ženevském autosalonu právě před rokem. Jedinečným způsobem kombinuje živost s osobitostí a stejně jako u všech vozů Infiniti vzbuzuje silné emoce. Design je rovněž výrazně aerodynamický, což se projevuje nejen nízkým koeficientem odporu vzduchu (Cd = 0,27), ale i nulovým vztlakem ve vyšších rychlostech, ke kterému přispívá charakteristická „kachní" konstrukce víka zavazadlového prostoru.

Nový model M patří mezi nejprostornější pětimístné vozy ve své třídě a návrhem i kvalitou zpracování interiéru posouvá standard luxusu na novou úroveň. Je to dosud nejlepší interiér od společnosti Infiniti - a to u výrobce známého svými přepychovými sportovními interiéry a důrazem na přírodní materiály již něco znamená. Mezi nabízené varianty kůže patří atraktivní semianilín. Je doplněn dřevěným obložením White Ash s povrchem z práškového stříbra. Tato úprava pravého dřeva v interiéru modelu M připomíná spíše luxusní nábytek nebo hudební nástroj špičkové kvality a v automobilu byla použita vůbec poprvé. Luxusní provedení přitom zdaleka neznamená odklon od zaměření na řidiče, které je u nového modelu Infiniti M silnější než kdy dříve. Dokladem ergonomické výjimečnosti je nová impozantní přístrojová deska. Nebyly opomenuty žádné detaily. Nový model M navíc přináší novou generaci spínačů se skvěle vyladěnou hmotností a pohmatem a novou generaci typických analogových hodin Infiniti.

Model M37, který bude prezentován na autosalonu v Ženevě, bude ve variantě S, která je vůbec nejvíce zaměřena na řidiče. Součástí výbavy je prověřená technologie ovládání společnosti Infiniti se systémem aktivního řízení všech kol (4WAS - Four-Wheel Active Steering). Základem všech modelů M je samonosná karoserie typu FM (Front-Midship) s nízko uloženým motorem posunutým co nejvíce dozadu. Výsledkem je přirozená rovnováha, která je znát zejména při jízdě po klikatých silnicích.

Všechny evropské modely Infiniti M jsou vybaveny šestiválcovými motory V6 s výkonem 320 k (235 kW) v případě benzinové verze 3,7 litru a 238 k (175 kW) u nové dieselové jednotky s objemem 3,0 litru a piezoelektrickým vstřikováním. Model M30d byl navržen speciálně pro evropské trhy. Je to první dieselový vůz Infiniti s jednoznačným důrazem na sportovní charakter kombinovaný s kultivovaností luxusního vozu. Svým výkonem odpovídá konkurenčním vozům Audi, BMW a Mercedes vybaveným jedním turbodmychadlem, jeho točivý moment 550 N.m je však jasně nejvyšší.

Model M37 je poháněn legendárním šestiválcem Infiniti V6 s objemem 3,7 l, k jehož efektivitě přispívá systém variabilního časování a zdvihu ventilů (VVEL - Variable Valve Event and Lift). Jeho mohutný výkon 320 koňských sil je podložen točivým momentem 360 N.m. Benzinové i dieselové vozy M jsou standardně vybaveny sedmistupňovou automatickou převodovkou Infiniti s adaptivním řízením řazení (ASC - Adaptive Shift Control), u verze S jsou navíc k dispozici řadicí páčky pod volantem pro skutečně sportovní jízdu.

Modely M se jako všechny vozy Infiniti vyznačuje nízkou hmotností. Dveře, kapota i víko zavazadlového prostoru jsou vyrobeny z hliníku a celohliníkový je i benzinový motor V6.

Nová řada Infiniti M je v závislosti na modelu a trhu vybavena řadou nových prvků, pro které je příznačná snadnost používání a pozornost k detailu. Technologie dynamického bezpečnostního štítu (DSS - Dynamic Safety Shield), jejímž cílem je komplexní ochrana vozu, byla obohacena o nový systém sledování slepého úhlu (BSI - Blind Spot InterventionTM). Systém BSI nejen upozorňuje na vozidla v sousedních jízdních pruzích, ale také aktivně brání automobilu ve zkřížení jejich cesty.  Součástí bezpečnostního štítu je také inteligentní tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control) se sledováním vozidel při nízkých rychlostech (LSF - Speed Following), upozorňování na vozidla ve slepém úhlu (BSW - Blind Spot Warning), asistence kontroly vzdálenosti (DCA - Distance Control Assist), varování před čelní srážkou (FCW - Forward Collision Warning), systémy upozornění a prevence vyjetí z pruhu (LDW - Lane Departure Warning a LDP - Lane Departure Prevention), a pokud by toto všechno nestačilo, k dispozici je také inteligentní brzdový asistent (IBA - Intelligent Brake Assist).

Systém aktivního potlačení hluku (ANC - Active Noise Control) doplňuje pečlivou protihlukovou izolaci interiéru vozu Infiniti M a brání pronikání nízkofrekvenčních zvuků z motoru. Do reproduktorů jsou přehrávány zvuky opačné fáze, které vyrovnávají pronikající hluk, a výsledkem je ještě větší ticho v kabině.

K pocitu pohodlí a klidu v interiéru u vybraných verzí modelů Infiniti M přispívá také jeden z nejvyspělejších systémů klimatizace, jaký kdy byl vyvinut. Nese název Forest AirTM, protože byl inspirován osvěžujícím a čistým lesním prostředím. Forest AirTM je zastřešující název pro šest různých technologií, z nichž některé jsou zcela nové, zatímco jiné vycházejí z osvědčených inovací společnosti Infiniti, jako je například zdokonalený a ještě citlivější ionizátor vzduchu Plasmacluster.

Úplnou novinkou u této třetí generace modelu Infiniti M je aromatický difuzér, který citlivě obohacuje vzduch vstupující do interiéru o svěží lesní vůně příznivě ovlivňující pozornost řidiče. Aroma listí například působí uklidňujícím dojmem a zahání únavu. Vůně dřeva z tropického borneolu rovněž uklidňuje, ale také pomáhá při soustředění, což je u výkonného a dynamického vozu typu Infiniti M velmi důležité. Vůně se střídají a vzájemně prolínají. Místo proudu vzduchu do obličeje cítí cestující ve voze Infiniti M jemný vánek. Vzduch z výdechů na palubní desce je náhodně rozdělován, takže působí mnohem přirozeněji a přispívá k příjemnému pocitu v celém interiéru.

Mezi další inovace společnosti Infiniti u modelů M patří stabilizační systém ESP s dynamickou optimalizací zatáčení (DCE - Dynamic Cornering Enhancement) a volič Infiniti Drive, systém čtyř volitelných jízdních režimů (standardní, ekonomický a sportovní režim a režim pro jízdu na sněhu). Ekonomický režim aktivuje tzv. Eco Pedal, který při zbytečně prudkém sešlápnutí plynového pedálu mírně zvýší odpor a upozorňuje tak na plýtvání palivem. Tento účinný a přitom nenásilný systém, který pomáhá řidiči dosáhnout co nejnižší spotřebu paliva, nenajdete v žádném jiném vyráběném voze. Eco Pedal lze také vypnout, pokud jej řidič nechce používat.

Jak již je u společnosti Infiniti zvykem, všechny modely řady M jsou dodávány s bohatou standardní výbavou a nabízejí i prvky, které evropští vlastníci vozů Infiniti vysoce oceňují a které u mnoha konkurenčních značek nejsou k dispozici ani za příplatek. Každý vlastník vozu M v Evropě se může těšit z multimediálního systému Connectiviti, samoopravného laku Scratch-Shield a z výhod programu komplexní zákaznické zkušenosti Infiniti.