Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Třetí generace třídy M přináší použitím špičkových automobilových technologií do kategorie vozů SUV zcela nová měřítka.
K nejsilnějším stránkám nové třídy M patří energetická účinnost, špičková pasivní bezpečnost, komfort při vysoké dynamice jízdy a nový design interiéru s příkladnou ergonomi.
Silným dojmem působí nízké hodnoty spotřeby a emisí. Celá modelová paleta se spokojí se spotřebou paliva v průměru o 25 procent nižší v porovnání s předchůdcem. K tak výrazné redukci spotřeby dosud u žádné obměny modelů vozů SUV značky Mercedes-Benz nedošlo. Vysoce moderní paleta motorů, nízký součinitel odporu vzduchu (Cx=0,32), rozsáhlá opatření souboru BlueEfficiency, nebo nástroje vývoje, jako je např. tzv.energeticky průhledný automobil* přispívají k dosažení příznivých hodnot souvisejících s energetickou účinností. Skvělým v tomto ohledu je model ML 250 BlueTEC 4MATIC se spotřebou o 28 procent nižší nežli jeho předchůdce. V normovaném jízdním cyklu se spokojí s pouhými 6,0 l/100 km (158 g CO2/km) a na jedno naplnění palivové nádrže ujede až 1 500 km.
U nové třídy M byla v souladu s filozofií značky Mercedes-Benz uplatněna komplexní bezpečnostní koncepce Real Life Safety, která se orientuje na reálný průběh nehod. Stabilní kabina pro cestující tvoří společně s přední a zadní deformační zónou účinný základ ochranného systému posádky. O další vylepšení jízdní a kondiční bezpečnosti se v nové třídě M starají asistenční systémy známé především ze třídy S a třídy E.
Komfort a vysokou úroveň dynamiky jízdy – jak na silnici, tak i mimo zpevněnou vozovku – nabízejí sériově všechny modely nové třídy M. Kromě ocelových pružin a selektivního tlumení jsou v nabídce novinky z vývoje podvozku a inovační systémy dynamiky, které zážitek z jízdy v novém prémiovém SUV ještě umocňují. Patří k nim kromě jiného vzduchové odpružení AIRMATIC s adaptivním tlumicím systémem ADS, aktivní stabilizace naklánění karoserie ACTIVE CURVE SYSTEM nebo ON&OFFROAD paket se šesti jízdními programy. Obsáhlý soubor opatření týkající se potlačení hlučnosti a vibrací staví třídu M do čela tohoto tržního segmentu.
Třetí generace vozu Mercedes-Benz třídy M propojuje to nejlepší ze dvou světů. Na jedné straně má tento oblíbený SUV silné geny terénního vozu, na straně druhé se v něm cestující cítí jako v komfortní prémiové limuzíně.
________________________________________________________________________
*) Energeticky průhledný automobil (Energetisch gläserne Fahrzeug – EGF) je pilotní projekt v rámci vývoje třídy M. Takto nazvaná metoda umožňuje najít nejlepší řešení i u těch nejmenších stavebních prvků a bude uplatňována u všech modelových řad. Přesným a detailním posouzením toku energie u automobilu jako celku mohou pracovníci vývoje optimalizovat všechny z hlediska spotřeby relevantní konstrukční celky až po jejich jednotlivé komponenty.