MotorInfo

Nový Renault Laguna startuje na našem trhu

1.12.2010 11:34
Nový Renault Laguna startuje na našem trhu

Nový Renault Laguna byl představen veřejnosti na letošním autosalonu v Paříži 2010, teď vstupuje i na náš trh.

S ostřejšími rysy, světlomety jakoby vybavenými očními víčky, se sériovou černou maskou a na nové masce chladiče s chromem v perleťové černé se nový Renault Laguna hlásí k dynamickému charakteru. Působí provokativně, hravěji a slibuje větší radost z řízení.

Exteriér zvýrazněný přední maskou

Přední maska, více energická a udává tón. U pětidveřového provedení je středová linie prodloužena až ke kufru, právě pod zadními kouřovými LED světly. Ta jsou umístěna v horní části a podílejí se na celkové dynamice a zajišťují v noci charakteristický světelný podpis. Dva chromované výfuky připomínají u výkonnějších motorů použití čistokrevného pohonu. Pro lepší obtékání vzduchu byla dvojitá anténa zabudována do zadního okna. Nová Laguna Grandtour se odlišuje značným náklonem zadního skla a tvarem třetího bočního okénka, který podtrhuje sportovní linku. Profilované střešní lišty posilují obtékání profilu. Ačkoli má stejný rozvor jako pětidveřové provedení, a to 2,76 metrů, její délka 4,80 metrů uděluje nové Laguně Grandtour odlišný charakter. Vzadu prodloužený přesah umožňuje zvětšit objem kufru až na 508 litrů. Velký užitný prostor, zejména díky chytrému systému Easybreak, nabízí až 1 593 litrů se sklopenými zadními sedadly, a velmi ceněné vnitřní uspořádání - výsuvné rozdělení kufru se záchytnými popruhy, systém Easybreak, uložení plachty pod podlahou atd.

Interiér s novou atmosférou

V interiéru nový Renault Laguna přijme své pasažéry novými sedadly inspirovanými sportovním stylem. Výběr použitých materiálů, péče věnovaná detailům (stehování krytu palubní desky, chromované obvody větráků) a také souladu odstínů barev zvyšují dojem z kvalitního provedení. Také palubní deska z litého plastu bez viditelného napojení na středový panel, umocňuje tento pocit. Bez ohledu na jejich formát jsou rádio i navigace dokonale zabudovány do obložení. Veškeré ovládání a displeje jsou pojaty a umístěny v optimální ergonomii, aby pohodlně sloužily řidiči.

Radost z řízení 

Nová Laguna byla postavena tak, aby poskytovala skutečnou radost z řízení a jízdy. Její chování na silnici nabízí dynamický prvotřídní výkon. S podvozkem a přesným řízením se může také opřít o velmi střídmé a výkonné motory. Je vybavena podvozkem 4Control se 4 řiditelnými koly, který byl uveden v roce 2008 u sportovních verzí řady (Laguna GT), pak u Laguna Coupé, a nyní je k dispozici u základních motorů řady berline a kombi: dCi 150 a dCi 180.

Střídmé a výkonné motory

Se sníženou spotřebou paliva o 0,5 litrů na 100km, v průměru v sérii, potvrzuje nový Renault Laguna svou vynikající ohleduplnost vůči prostředí. Verze dCi 110 koní (81 kW) vykazuje rekordní úroveň emisí u sedanu této velikosti 120 g/km CO2, tedy s poklesem o 16g oproti Laguně III uvedené v roce 2007, a 4,7 l/100 ve smíšeném provozu.

Motor M9R je v nabídce se 4 výkony: 130, 150, 175 (s automatickou převodovkou) a 180 koní (96, 110, 127 a 131 kW). Je speciálně upraven pro výkon podvozku nové Laguny. S maximálním točivým momentem od 320 do 400 N.m je schopen záběru i v rychlých a konstantních režimech, až do 5 200 1/min. Se spotřebou, podle verze, od 5,2 do 5,7 litrů na 100 km (6,2 u verze BVA) a emisemi od 136 do 163 gramů CO2 na ujetý kilometr jsou tyto motory velmi ohleduplné vůči životnímu prostředí s ohledem na jejich výkon v rámci segmentu. Všechny tyto motory jsou nabízené také se sadou technologií, které ještě více umožňují snížit emise znečištění (částicový filtr, nová recyklační nádrž plynů EGR, pokročilé vstřikování).

Dynamický, tichý, kompaktní - takový je motor E 85, s objemem 2.0 litrů s 16 ventily tento benzinový motor (M4R) vyvíjí výkon 140 koní (103.4 kW) a maximální točivý moment 195N.m. Se střídmou spotřebou 7,5 litrů/100 km při smíšeném provozu (173g CO2/ujetý km) umožňuje novému sedanu Laguna zrychlit za 9,1 vteřin z 0 na 100 km/h. Má bezúdržbový rozvodový řetěz se zárukou na celou dobu životnosti.

Snížené provozní náklady

Nová Laguna usnadňuje svému majiteli život. Lhůty pro údržbu jsou prodloužené, výměna kapalin na každých 30 000 km u benzinových a dieselových motorů (Oil Control System). Výměna svíček a vzduchového a palivového filtru probíhá každých 60 000 km, výměna rozvodového řemene a příslušenství náleží po 120 000 km v benzinové verzi a po 160 000 km v naftové verzi (kromě 16v benzinu a 2.0 dCi, kdy rozvodový řetěz má doživotní záruku). Nová Laguna má také záruku proti korozi na 12 let. Funkce OCS (Oil Control System) umožňuje prodloužit intervaly mezi výměnami. Nyní výstražný signál hlásí řidiči, zda jeho styl řízení negativně ovlivňuje kvalitu oleje: jízda po špatných cestách nebo při vlečení. Na palubní desce se objeví hláška „proveďte včas výměnu oleje" nebo „proveďte okamžitou výměnu", kdy to je to skutečně nutné.

Výbava na úrovni

S dynamickým výkonem se pojí široká paleta výbavy: nabízí audio výbavu se základním zvukem „3D Sound by Arkamys®" a exkluzivním zvukem řady „Bose® Sound System", zabudované navigační systémy Carminat TomTom® Live nebo Carminat Bluetooth® DVD, a dále telefonování s Bluetooth® a digitální připojení Plug & Music.

Pohodlí za volantem

Pohodlí přichází rovněž s asistenčními systémy řízení: s poloautomatickou parkovací brzdou, tempomatem s omezovačem rychlosti, automatickým rozsvěcováním světlometů a automatickým spouštěním stěračů... Pohodlné zavěšení umožňuje ocenit dynamické vlastnosti vozidla. A nakonec pohodlí za volantem přináší  i dvouzónová řízená klimatizace s automatickou recyklací, s toxickým senzorem a trojstupňovou automatikou Soft-Auto-Fast.

Kvalita a bezpečnost

Při uvedení v roce 2007 měla Laguna III jako jeden z hlavních cílů umístění značky Renault mezi nejlepšími konstruktéry z hlediska kvality výrobku a služeb. Dnes, i když některé výsledky průzkumů nejsou ještě zveřejněny, vše k tomu směřuje: nezávislé vydané průzkumy (JD Power, ADAC...), výsledky interních průzkumů specializovaných časopisů, ty ukazují, že Laguna dosáhla svého cíle. Nová Laguna nabízí pocit pohodlí všem svým pasažérům, na úrovni pohodlí a bezpečnosti, kdy dosáhla nejvyššího hodnocení v testech EuroNCAP - 36 bodů z 37. Nový Renault Laguna využívá know-how značky Renault v oblasti bezpečnosti, jak aktivní tak pasivní. Kromě pozoruhodného dynamického chování svého podvozku využívá také nový Renault Laguna brzdný výkon, zejména při testech odolnosti při brzdění zatepla (sotva čtyřicetimetrová konečná vzdálenost naměřená s  šestnáctipalcovými koly při 10 následných zabrzdění ze 100 na 0 km/h). Kvalita podvozku, spojená s přesným numerickým samonastavitelným modelem dynamiky vozidla, umožňuje určit přesným způsobem krizové situace. Sériově funkce ABS ESC jsou účinnější díky předběžnému plnění brzd, což zamezuje brutálním nárazům. Na přání jsou k dispozici bi-xenonová světla, která se natáčejí podle rychlosti a úhlu volantu. Lze také objednat jako doplněk Systém kontroly tlaku v pneumatikách.

Z hlediska pasivní bezpečnosti Renault vyvinul řešení, která berou ohled na nehodovost a skutečné chování. Pro zajištění záruky větší ochrany pasažérů byla elektronická architektura nového Renaultu Laguna pojata tak, aby se ochranná zařízení poslední generace spouštěla dříve. Trojitý algoritmus řídí všechny konfigurace a optimalizuje chování v různých situacích nárazu (celkové situace předního, zadního, bočního nárazu).