Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Letos na jaře byly představeny nové přírůstky řady Mégane, vozidla Renault Mégane GT a GT Line, ve kterých je využito know-how oddělení Renault Sport Technologies. Obě sportovní verze budou od června k dispozici ve variantách Coupé, Grandtour a GT Line též u Coupé-Cabriolet.
Jejich cílem je všeobecně zpřístupnit vznešenost a emoce a zároveň posílit vztah mezi verzí střední kategorie Renaultu Mégane a sportovní verzí Renaultu Mégane R.S. ■ GT Line je sportovní sada nabízená volitelně u provedení Dynamique se specifickým podvozkem a s úspornými a ekologickými pohonnými jednotkami střední kategorie řady Mégane. ■ GT je verze vybavená výhradně motory 2,0 TCe 180k a 2,0 dCi 160k, vyznačuje se vnějšími i vnitřními sportovními doplňky a specifickou úpravou podvozku inspirovanou Méganem R.S. Verze GT značky Renault se na trhu setkaly s velkým úspěchem, v současnosti je to více než 10 000 prodaných kusů ročně. Rovněž nový Renault Mégane R.S. čeká úspěšné tažení na trhu. Ve Francii zaujímá 1. místo, 3. místo drží v Německu a Španělsku. To vše dokazuje důležitost sportovní verze u řady Mégane. Renault využívá dobrého jména a obchodního úspěchu sportovních modelů, které už byly uvedeny na trh, proto také došlo k rozhodnutí připravit sportovní verze na vybraných karoseriích vozu Mégane. Nový Renault Mégane GT a GT Line dokazují, že požitek z jízdy je cenově dostupný. S velkolepostí a smělostí představují nový ráz značky Renault: „DRIVE THE CHANGE". Nový Renault Mégane GT a GT Line se vyrábějí na stejných výrobních linkách jako vozidla střední kategorie: Mégane Coupé a Grandtour v Palencii; Mégane Coupé-Cabriolet GT Line v Douai. SPORTOVNÍ VZHLED Pokud jde o vzhled, vyznačuje se nový Renault Mégane GT a GT Line vnějšími i vnitřními sportovními doplňky. Tyto verze s výrazným designem mají také barvu Modrá Malte, která je specifická pro verze GT a GT Line, a povrchovou úpravu některých prvků v barvě Dark Metal a lesklém karbonu s anodickým okysličením. Vpředu je nárazník specifický pro GT a GT Line s přepracovaným centrálním otvorem pro přívod vzduchu, zvýrazněný černým lesklým rámem pro připevnění registrační značky. Po obou stranách nárazníku jsou kryty mlhových světel v barvě Dark Metal. Tyto specifické prvky zvýrazňují osobitost vozidel Mégane GT Line a GT. Vzadu je spodní část nárazníku v odstínu karoserie s aerodynamickým difuzorem. Nový Renault Mégane Coupé-Cabriolet GT Line má obvod čelního skla a obvodovou linii kabiny v barvě Dark Metal (místo leštěného chromu). Sportovní charakter vozidel Mégane, Mégane Grandtour GT Line a GT dovršuje sportovně laděný podvozek, který byl převzat z vozu Mégane Coupé, je snížen o 12 mm oproti verzi Mégane hatchback. V duchu upřednostňování komfortu mají nový Renault Mégane Coupé-Cabriolet GT Line stejnou výšku karoserie jako sériová vozidla. Sportovní atmosféru interiéru vytvářejí určité prvky, které mají GT Line a GT společné s Méganem R.S.: ■ přední sedadla svyztuženým sedákem a opěradlem1, ■ hliníkové pedály, ■ palubní deska sanalogovým otáčkoměrem. 1 Kromě nového Renaultu Mégane Coupé-Cabriolet GT Line, u kterých se ponechávají sedadla verze střední kategorie. Výjimečný vzhled doplňují boční větráky a lišty na palubní desce, které mají povrchovou úpravu v lesklém karbonu s anodickým okysličením. Specifické doplňky pro verzi GT Line Mégane GT Line je vybaven sedmnáctipalcovými koly z lehké slitiny Celsium v odstínu Dark Metal. Zpětná zrcátka skořepinového tvaru mají povrchovou úpravu Dark Metal a znak „GT Line" je připevněn na masce chladiče a víku zavazadlového prostoru. V interiéru je logo „GT Line" umístěno na liště palubní desky, opěrkách hlavy a předních dveřních prazích. Specifické doplňky pro verzi GT Ještě výjimečnější nový Mégane GT je označen jako „GT Renault Sport" (znak „GT" na masce chladiče a znak „GT Renault Sport" na zadním zavazadlovém prostoru). Je vybaven osmnáctipalcovými koly z lehké slitiny Jetow v odstínu Dark Metal. V interiéru je znak GT umístěn na liště palubní desky a na předních opěrkách hlavy. Na dveřních prazích je umístěno logo Renault Sport. Na místě řidiče se nachází kožený volant se silným věncem a opěrkami pro palce vyvinutým pro Mégane R.S. ODLIŠNÉ TYPY POHONNÝCH JEDNOTEK Nabízené pohonné jednotky nového Renaultu Mégane GT Line a GT splňují očekávání klientů a požadovanou typizaci pro obě verze. Mégane GT Line proto přebírá střední kategorii pohonných jednotek nabízených u řady Mégane pro využití spojující komfort a řízenou spotřebu. Mégane GT je vybaven exkluzivnějším a výkonnějším motorem pro sportovnější jízdu. Pohonné jednotky Renaultu Mégane GT Line Verze nového Renaultu Mégane GT Line splňuje očekávání klientů, kteří požadují zároveň sportovní jízdu, dosažitelnost a nenáročnost, a nabízí jim variace benzinových a dieselových motorů střední kategorie, z nichž některé splňují normu Euro 5 a kritéria označení Renault eco2. Benzinová verze obsahuje: ■ Motor 1.6 16v 110 k v sestavě se šestistupňovou manuální převodovkou. ■ Motor 1,4 TCe 130k Euro 5 v sestavě se šestistupňovou manuální převodovkou. Dieselová verze obsahuje: ■ Motor 1,5 dCi 85k Renault eco2 v sestavě s pětistupňovou manuální převodovkou. ■ Motor 1,5 dCi 105k Renault eco2 v sestavě se šestistupňovou manuální převodovkou. ■ Motor 1,5 dCi 110k FAP Euro 5 Renault eco2 nabízený se šestistupňovou manuální převodovkou a také s úplně novou automatickou převodovkou s dvojitou spojkou EDC (Efficient Dual Clutch). ■ Motor 1,9 dCi 130k Renault eco2 v sestavě se šestistupňovou manuální převodovkou. ■ Motor 1,9 dCi 130k FAP Euro 5 Renault eco2 v sestavě se šestistupňovou manuální převodovkou (u Mégane Coupé-Cabriolet). Verze GT Výjimečnější verze GT je nabízena se dvěma nejvýkonnějšími motory řady Mégane: benzinovým turbomotorem 2,0 TCe 180k a dieselovým turbomotorem 2,0 dCi 160k. 2,0 TCe 180k Euro 5 (132 kW) je nově vyvinutý blok motoru s turbodmychadlem. S točivým momentem 300 N.m při otáčkách 2 250 1/min vykazuje motor výjimečnou reaktivitu a vysokou pružnost při nízkých otáčkách díky turbodmychadlu twin-scroll připojenému k variátoru časování sací vačkové hřídele, která optimalizuje plnění motoru vzduchem. Turbodmychadlo reaguje okamžitě na minimální sešlápnutí plynového pedálu již od 1 200 ot./min. Motor je v sestavě se šestistupňovou manuální převodovkou. 2,0 dCi 160k Euro 5 (118 kW) vychází z bloku motoru s dieselovým turbomotorem 2.0 l vyrobeným aliancí, který patří k nejvýkonnějším v dané kategorii. S maximálním točivým momentem 380 N.m již od 2 000 1/min je tento motor schopný dosáhnout až 5 000 1/min. Díky vysokotlaké vstřikovací rampě s 1 600 bary, piezoelektrickým vstřikovačům, přepracovanému tvaru pístů a turbodmychadlu s variabilní geometrií dosahuje motor nejvyššího výkonu v kategorii čtyřválcových dieselových motorů. Je vybaven dvěma vyrovnávacími hřídeli, tím má vibrační a akustický komfort na vysoké úrovni, čímž poskytuje mimořádný požitek z jízdy a výjimečnou úroveň pohodlí. Je v sestavě se šestistupňovou manuální převodovkou. POŽITEK Z JÍZDY Nový Renault Mégane GT Line a GT byly navrženy tak, aby GT Line poskytovala každodenní požitek z jízdy a verze GT zážitky ze sportovní jízdy inspirované novým Méganem R.S. Pokud jde o kontakt s vozovkou, nezapře technologická výbava Renaultu Mégane GT Line a GT rodinu Mégane: ■ vpředu se nachází náprava typu pseudo-MacPherson spojená s novým kolébkovým rámem z trubek. Tato struktura omezuje boční posuny motorového lože vůči struktuře (příčná tuhost je třikrát vyšší než u Renaultu Mégane II) a zajišťuje tak naprostou přesnost řízení. ■ vzadu je použita náprava s vlečnými rameny s programově deformovatelným profilem. Její uzavřený profil je kompaktnější a lehčí než u víceramenné nápravy, což umožňuje snížení hmotnosti nápravy se zachováním pevnosti v krutu. Mégane GT Line: každodenní požitek z jízdy Vývojové oddělení uzpůsobilo podvozek verze Grandtour GT Line na podobu podvozku pro Nový Mégane Coupé, čímž se snížilo jejich těžiště, a vykazují tak lepší dynamické vlastnosti než standardní Mégane hatchback. Sedadla pro nový Mégane Coupé a Grandtour GT jsou převzata z verze Mégane R.S. a díky bočnímu vyztužení sedáku a opěradla spoluvytvářejí požitek z dynamičtější jízdy. Řidič zejména při projíždění zatáček získává pocit, že s vozidlem splývá. Pojetí nového Renaultu Mégane Coupé-Cabriolet GT Line je trochu odlišné: pro udržení vynikajícího vertikálního komfortu je ponechán podvozek a sedadla střední kategorie. Mégane GT: nový podvozek vyvinutý oddělením RST Nový Mégane GT využívá dovedností a zkušeností inženýrů oddělení Renault Sport Technologies, kteří u této verze zdokonalili kontakt s vozovkou, aby poskytli zákazníkům GT skutečné každodenní zážitky. Za tímto účelem zvolili technická řešení, která umožňují získat optimální poměr mezi požitkem z řízení a každodenním pohodlím. Podvozek Renaultu Mégane GT je vhodný pro každou karoserii a je vyvinutý na základě sportovního podvozku nového Renaultu Mégane Coupé, kde klíčovou úlohu hraje efektivita a zážitek z jízdy. Obsahuje: ■ přední a zadní pružiny vhodné pro každou karoserii, ■ specifické tlumiče: pokud je dimenzování součástky (těleso a píst) nezměněno, cejchování a ventily jsou inspirovány novým vozem Mégane R.S, ■ zarážka zadního tlumiče je stejná jako u Renaultu Mégane R.S. a s osmnáctipalcovými koly optimalizuje rovnováhu dynamického výkonu. Pro zajištění optimální přilnavosti a účinnějšího přechodu výkonu a točivého momentu je nový Mégane GT vybaven vysoce výkonnými pneumatikami Dunlop Sport Maxx TT 225/40 Z R 18 používající se u Renaultu Mégane R.S. Nový Mégane GT přebírá od řady Mégane nový elektrický posilovač řízení, a využívá tak veškerých vylepšení týkajících se pocitů za volantem a zpětné vazby z vozovky. Jeho kalibrace je odlišná od kalibrace Renaultu Mégane střední kategorie z důvodu přizpůsobení se pneumatikám a specifickému nastavení podvozku: reaktivnější a důslednější pro dosažení sportovnějšího pocitu. Nový Mégane GT má brzdový mechanismus přizpůsobený sportovnějšímu charakteru této verze s: ■ předními odvětranými brzdovými kotouči o průměru 296 mm (zadními plnými kotouči oprůměru 260 mm), ■ důslednějším a progresivnějším brzdovým asistentem díky hlavnímu válci převzatému od Renaultu Mégane R.S. TRH A SPORTOVNÍ VERZE RENAULTU Na trhu se sportovními dynamickými vozidly, který je členěný na „vysoce výkonná" a „výkonná" vozidla, rozšiřuje Renault svou sportovní nabídku o vozidla Mégane GT Line a Mégane GT vedle modelů s označením R.S. (Twingo R.S., Clio R.S. a Mégane R.S.) a verzí GT vozů Twingo a Laguna. Trh se sportovními kompaktními vozidly se v Evropě v letech 2001 až 2009 ztrojnásobil a dosáhl téměř 30 000 prodaných kusů. Na tomto trhu se modely s označením Renault Sport staly referencí ve své kategorii. Sériová sportovní vozidla Renault Sport jakožto výsledek dovedností a zkušeností oddělení Renault Sport Technologies spojují odborné zkušenosti z automobilového sportu s průmyslovými zkušenostmi získanými ve skupině Renault. RENAULT SPORT TECHNOLOGIES: LABORATOŘ PRO SPORTOVNÍ VYŽITÍ Renault Sport Technologies, dceřiná společnost skupiny Renault, rozšiřuje celkovou nabídku zaměřující se na tři cíle: 1) vymezení, rozvoj, výroba a prodej sportovních sériově vyráběných vozů: Twingo R.S., Clio R.S. a Mégane R.S.; 2) výroba a prodej závodních aut pro rallye a okruh: Renault Formula 2.0, Renault Formula 3.5,Twingo R1, Twingo R2, Clio Cup, Clio R3 a Mégane Trophy; 3) organizace mezinárodních monotypových mistrovství a sportovních vyžití: World Series by Renault, Trophées Clio R3, Renault Sport Experience a zvláště Journées Passion a školení řízení. Renault využívá dobrého jména a obchodního úspěchu sportovních modelů, které již byly uvedeny na trh, a nyní uvádí sportovní verze u karoserií vozu Mégane: Coupé, Grandtour, ale také Coupé-Cabriolet (zde jen GT Line). Verze GT Line, GT a R.S.: viditelný nárůst nabídky pro klienta Verze GT Line GT R.S. Sportovní sada Výkonná verze Vysoce výkonná verze Přední a zadní značení GT Line GT Renault Sport R.S. Renault Sport Karoserie Coupé, Grandtour, Coupé-Cabriolet Coupé, Grandtour, Coupé Pohonná jednotka Dynamique (kromě 2,0 TCe 180k, 2,0 dCi 150k a 2,0 dCi 160k) 2,0 TCe 180k, 2,0 dCi 160k 2.0 T R.S. Kontakt s vozovkou Snížený podvozek a specifické tlumiče (kromě nového Renaultu Mégane Coupé-Cabriolet GT Line) Podvozek GT Podvozek Sport R.S. Kola sedmnáctipalcová, specifický design GT Line osmnáctipalcová, specifický design GT Line osmnáctipalcová R.S.; devatenáctipalcová R.S. (volitelně) Pneumatiky 205/50 R 17 225/40 R 18 225/40 R 18 na podvozek Sport
Volitelně podvozek Cup
235/40 R 18 na podvozek Cup
235/35 R 19 volitelně