Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nový model NV400 rozšiřuje nabídku značky Nissan v segmentu dodávkových vozidel.
Smělý plán společnosti Nissan, jehož cílem je do tří let zdvojnásobit podíl na evropském trhu v segmentu lehkých užitkových vozů, nyní podpořilo uvedení modelu NV400.
Vůz NV400 byl vyvinutý ve spolupráci s aliančním partnerem, automobilkou Renault, a pyšní se nezaměnitelným vzhledem automobilů Nissan. Charakteristickou „masku" navrhlo evropské středisko Nissan Design Europe (NDE) a zrealizovalo technické centrum Nissan Technical Centre Europe. Model NV400 má svou vlastní osobitou kapotu, přední blatníky, světlomety s funkcí automatického zapínání, mřížku chladiče a přední nárazník. Díky tomu získala dodávka NV400 robustní a sebevědomý vzhled vyjadřující jeho chuť pustit se do práce.
„Odvážný vzhled v duchu značky Nissan nám pomáhá odlišit vůz NV400 od konkurenčních modelů a dává nám na trhu jedinečnou tvář. Modely NV200 a nyní NV400 dokazují, jak Nissan kombinuje atraktivní design s funkčností a je díky tomu skvělou volbou na trhu lehkých užitkových vozů," prohlásil Sergio Alcaraz, viceprezident obchodní jednotky Nissan pro užitkové vozy pro oblast Afriky, Středního východu, Indie a Evropy.
Model NV400 ale nabízí mnohem více než jen zajímavý vzhled. Tato řada dodávek je jedna z nejuniverzálnějších a nejpraktičtějších na trhu vozidel s celkovou hmotností od 2,8 tuny až do 4,5 tuny. Automobilka Nissan může navíc poprvé nabídnout výběr mezi verzemi s pohonem předních nebo zadních kol. NV400 je kromě toho k dispozici ve třech variantách rozvoru, ve čtyřech různých délkách, se třemi různými výškami a s objemem nákladového prostoru v rozmezí od 8 do 17 m3. Nabízí také tři možnosti výkonu a šestistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovku.
Tato dodávka je také dostupná s celou řadou různých variant nástaveb, na které se vztahuje záruka společnosti Nissan. Vedle továrně vyráběných skříňových dodávek a verzí Combi je NV 400 k dispozici také jako dodávka s prodlouženou kabinou, se skříňovou nástavbou, jako sklápěč a valník. Všechny tyto varianty jsou také vyráběné v dílnách společnosti. Nissan bude navíc i nadále vyrábět podvozky s kabinou pro firmy specializované na různé nástavby.
„Model NV400 je opravdu univerzální a v sektoru těžkých dodávek poskytuje řešení pro každou potřebu," tvrdí Sergio Alcaraz. „Je mnohem víc než jen náhradou za vůz Interstar. Díky rozmanitosti této modelové řady vstupujeme na daleko širší tržní segment."
Z praktického hlediska poskytuje vůz NV400 mnohem širší výběr modelových typů, velikostí a možností než jeho předchůdce Interstar. U dodávek Nissan mají uživatelé poprvé na výběr mezi pohonem předních nebo zadních kol. Pohon předních kol znamená nižší pohotovostní hmotnost vozidla, což zlepšuje hodnoty užitečného zatížení, nižší výšku rámu a výhodnější poměr výkonu a spotřeby. Pohon zadních kol naopak nabízí obrovskou variabilitu nástaveb a díky vysoké únosnosti zadní nápravy se hodí ke středně těžkým aplikacím. Verze s pohonem zadních kol se dále dodávají s jednoduchou montáží zadních kol nebo s dvojmontáží.
Pohon zajišťuje čtyřválcový turbodiesel se 16 ventily a systémem přímého vstřikování, který nově vyvinula společnost Renault. S objemem 2,3 l je motor sice menší než jednotka 2,5 litru dCi modelu Interstar, výkonnostně jsou ale nastejno s výkonem 100, 125 a 150 k. Příslušné hodnoty točivého momentu dokonce vzrostly na 285, 310 a 350 N.m. Všechny verze splňují normu Euro 5. Snížená spotřeba a prodloužené hlavní servisní intervaly na 40 000 km nebo každé dva roky navíc zaručují nízké provozní náklady.
Přední náprava využívá nezávislé zavěšení se vzpěrami MacPherson, přičemž verze s pohonem předních kol mají zadní nápravu odpruženou širokými listovými pery. Modely s pohonem zadní nápravy jsou vybavené buď dvojicí pružin (u jednoduché montáže kol) nebo trojitými listovými pružinami (u dvojmontáže).
Nová kabina je o něco delší, čímž vznikl větší prostor pro nohy. Širší a delší sedadla nabízejí více pohodlí. Bezpečnostní prvky zahrnují dva přední airbagy ve standardním vybavení a volitelně také boční airbagy. Elektronický stabilizační program (ESP) je standardem u všech modelů s pohonem zadních kol a volitelný u verzí s pohonem předních kol. Součástí všech stupňů výbavy je protiblokovací systém brzd.
Úrovně standardní a volitelné výbavy jsou srovnatelné s výbavou osobních automobilů a zahrnují inteligentní klíč Nissan, automatickou klimatizaci, automatické zapínání světlometů, automatické spouštění stěračů, svícení za jízdy, parkovací senzory, tempomat s omezovačem rychlosti, palubní počítač, připojení mobilního telefonu přes Bluetooth, přehrávání souborů ze zařízení USB nebo iPodu pomocí audio systému. Ve volitelné výbavě je také zadní parkovací kamera, která zajišťuje maximální bezpečnost při parkování. Další volitelnou možností je systém Nissan Connect od společnosti TomTom. Kromě běžných funkcí map a plánování trasy se mohou majitelé přihlásit k odběru obsahu služby Live Service společnosti TomTom, která zahrnuje službu aktuálních dopravních informací HD Traffic, funkci upozornění na pevné i mobilní rychlostní radary, předpověď počasí a přístup do služby lokálního vyhledávání Google - obrovské databáze s nejaktuálnějšími kontaktními informacemi o milionech firmách a nabízených službách.
„Modelová řada NV400 představuje mnohem širší nabídku dodávek s větším rozsahem užitečného zatížení, nákladového prostoru a spoustu dalších funkcí. Motory jsou výkonnější, úspornější a čistší, kabina je tišší a díky většímu úložnému prostoru a množství praktických prvků je nyní také pohodlnější," uvedl Sebastien Danvel, vedoucí marketingový manažer pro dodávky a nákladní vozy, Nissan Europe.