MotorInfo

Obchodní výsledky Citroënu ve Francii

5.9.2011 15:15
Obchodní výsledky Citroënu ve Francii

Za prvních osm měsíců dosahuje Citroën čtyřikrát rychlejšího růstu než trh.

Obchodní dynamika společnosti Citroën měsíc od měsíce stoupá. Za prvních osm měsíců roku 2011 registruje Citroën nejlepší nárůst prodejů ze všech francouzských značek, a to jak u osobních, tak u lehkých užitkových vozů. Objemy prodejů značky stouply od začátku roku čtyřikrát rychleji než trh (+3,2 % na trhu, který registruje nárůst 0,8 %). Výsledek: podíl značky Citroën na trhu dosahuje 15,6 %, tj. o 0,4 % víc než za prvních 8 měsíců roku 2010.

Po dvou třetinách roku 2011 úspěch modelů značky a dynamika její sítě neochabují: prodeje Citroënu na francouzském trhu oproti loňskému roku rostou, přitom v roce 2010 na ně mělo vliv vyplácení šrotovného. Za těmito dobrými výsledky stojí především atraktivita řady osobních vozů. Citroën byl v srpnu ve Francii druhou nejprodávanější značkou u cílové skupiny soukromých zákazníků.

Nejsilnější stránkou byl úspěch řady DS, který je výrazem zájmu zákazníků o vozy této nové řady:

  • Citroën DS3 si s více než 23 300 nově registrovanými vozy od začátku roku zachovává i rok a půl po svém uvedení na trh nepopiratelnou atraktivitu.
  • Citroën DS4 zaznamenal 3 měsíce po uvedení na trh již více než 6 800 objednávek, které potvrzují velmi slibný začátek tohoto nového modelu kategorie Premium.

Nezaostává ani hlavní řada – řada C:

  • nejprodávanějším vozem řady je model Citroën C3, jehož prodej stoupnul za 8 měsíců o 17,4 % a dosáhl více než 56 000 registrovaných vozů.
  • Citroën C4 za 8 měsíců roku 2011 zdvojnásobil objem prodejů oproti předchozí generaci ve stejném období roku 2010.

Pokud je o užitkové vozy, zde si Citroën zachovává 2. místo na trhu. Výrazné jsou především výsledky vozu Citroën Jumpy, jehož prodeje stouply oproti srpnu 2010 o 24,5 % za měsíc.