Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Komplexní studie provedená německým autoklubem (ADAC) ukázala, že se Nissan QASHQAI stal preferovaným importovaným vozem a v žebříčcích popularity se zařadil za vozy Porsche 911 a Audi A5.
Při kvalifikaci na výroční cenu Gelber Engel („Žlutý anděl") se sdružení ADAC kromě studia statistik více než dvou milionů poruch rovněž dotazovalo vlastníků vozidel, jak jsou spokojeni se svým vozem a jak hodnotí úroveň servisu poskytovaného autorizovanými dealery. Nissan QASHQAI obdržel v tomto průzkumu mimořádná hodnocení v kategorii spolehlivosti a zákaznické spokojenosti, která mu zajistila celkově třetí místo. Stal se tak jediným neněmeckým vozem, který se dostal do první osmičky. Průzkum sdružení ADAC je omezen na vozidla stáří do tří let, aby byly vyloučeny poruchy způsobené nedostatečnou údržbou a zohledněny jen průvodní závady vozidel. Mapuje pouze modely s významným objemem prodeje tak, aby poskytl realistický pohled na trh. Při hodnocení pro rok 2011 bylo zkoumáno zhruba 150 vozů. Výsledky jsou pak publikovány v magazínu sdružení ADAC Motorwelt s okruhem přes 19 milionů čtenářů. Sdružení ADAC je se 17,5 milionem členů druhým největším automobilovým klubem na světě.
„Toto významné ocenění vysvětluje, proč vůz QASHQAI zaznamenal tak velké prodejní úspěchy v celé Evropě," říká Simon Thomas, senior viceprezident společnosti Nissan Europe. „Dokládá vynikající konstrukční provedení a mimořádnou výrobní kvalitu vlastní všem vozům vyrobeným v našem závodě v Sunderlandu ve Velké Británii. Cena Gelber Engel je zavedeným měřítkem kvality nových a téměř nových vozidel. Jsme potěšeni, že se vozu QASHQAI dostalo tohoto uznání."
Nissan QASHQAI byl uveden na trh v roce 2007 jako alternativa k hatchbackům středního proudu, které dominovaly evropskému segmentu C. Kombinace prvků SUV a kvalit kompaktního vozu vytvořila crossover, který oslovil zákazníky v celé Evropě. Dosud bylo v Evropě prodáno přes 740 000 těchto vozů, přičemž jen v roce 2010 sjelo z výrobních linek v závodě Nissanu v Sunderlandu 270 000 vozidel. Významný facelift na jaře loňského roku dále rozšířil kvality a vytříbenost tohoto vozu.