Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Poprvé v historii postavil Opel svůj elektromobil Ampera na startovní rošt prestižní soutěže Rally Monte Carlo.
Šest vozů Opel Ampera bude v sekci „Alternativní energie“ bojovat o vítězství proti 140 konkurentům. Na start byly připuštěny pouze vozy, jejichž emise nepřesahují hodnotu 115 g CO2 na 1 km jízdy. Soutěžící posádky musejí překonat zadanou vzdálenost 1 700 km, udržovat stálý rychlostní průměr a – samozřejmě – spotřebovat co nejméně energie.
Opel je prvním automobilovým producentem, který na evropský trh uvedl sériový elektromobil, jehož akční rádius není limitován kapacitou baterií. Kola modelu Ampera jsou vždy poháněna elektromotorem o výkonu 111 kW/150 k, který je napájen sadou lithio-ionových akumulátorů o kapacitě 16 kWh. Čistě na energii z baterií (a tedy zcela bez emisí) ujede Ampera podle jízdních podmínek 40 km až 80 km. Po vyčerpání akumulátorů se spustí palubní generátor, poháněný malým spalovacím motorem, který dál zásobuje trakční elektromotor. Akční rádius Ampery tak na jedno nabití a jednu nádrž benzinu pro motor generátoru činí přes 500 km. Díky mohutnému točivému momentu trakčního elektromotoru 370 N.m, který je k dispozici prakticky od nulových otáček, dokáže Ampera zrychlit 0 na 100 km/h během pouhých 9 sekund a její maximální rychlost činí 161 km/h.
Opel registruje v Evropě již více než 7 000 závazných objednávek. V ČR a SR se již Ampera nabízí – špičkově vybavený vůz stojí 1 080 000 CZK / 44 500 EUR.