Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Automobilka Opel právě začíná nabírat objednávky na model Ampera, první evropský elektromobil s prodlouženým dojezdem. Výrobcem doporučená cena pro konečného zákazníka začíná na 42 900 EUR.
Ampera by měla vyhovovat potřebám naprosté většiny uživatelů, protože vedle sady lithium-ionových akumulátorů o výkonu 16 kWh je vybavena i systémem elektrického pohonu, který zásadně zvětšuje akční rádius vozu. Ampera nabízí všechny výhody elektromobilů (především nulové emise a dynamiku), ale netrpí jejich obvyklými neduhy (omezený dojezd, či velmi dlouhá doba pro dobití). To vše dělá ze čtyřsedadlové pětidveřové Ampery první evropský elektromobil, který svému majiteli garantuje naprostou svobodu pohybu, aniž by bylo nutné se obávat ztráty mobility vinou vybitých akumulátorů.
Výrobcem doporučená „evropská" cena Ampery začíná na částce 42 900 EUR (včetně DPH). Protože výbava se může lišit trh od trhu, může se lišit i konečná cena vozu. Zájemci o nový elektromobil Opel Ampera se mohou registrovat na stránkách http://www.opel-ampera.com/ a poté budou dostávat nejenom čerstvé informace o vývoji a výrobě jejich vozu, ale budou mít jako první možnost si Amperu i otestovat.
Někteří výrobci dělí cenovou nabídku svých elektromobilů na dvě části: Cenu za vůz a leasingovou cenu za sadu akumulátorů. To opticky zvýhodňuje jejich modely, protože nabídka jasně nespecifikuje leasingový koeficient. Prakticky je ale součet ceny vozu a několikaletých leasingových splátek shodný s cenou, která rovnou zahrnuje cenu vozu i akumulátorů. Nabídka automobilky Opel vylučuje podobná nedorozumění, protože cena Ampery rovnou zahrnuje jak vůz, tak i akumulátory. Opel samozřejmě také dokáže nabídnout Amperu na leasing.
Výkonné a rychle se nabíjející baterie
Opel Ampera je elektromobilem, který dokáže bezproblémově fungovat v nejrůznějších klimatických podmínkách. Kola vozu jsou vždy a za všech okolností poháněna pouze elektricky. Při jízdách do vzdálenosti 40 až 80 km je trakční elektromotor napájen ze sady lithium-ionových akumulátorů o výkonu 16 kWh. Při jízdě v čistě elektrickém režimu Ampera neprodukuje žádné škodlivé emise. Nezávislé studie ukazují, že asi 80 procent Evropanů najede denně méně než 60 km, což znamená, že Ampera svých dojezdem na energii akumulátorů přesně odpovídá tomuto limitu. Vybité akumulátory lze dobít z běžné elektrické sítě 230 V během pouhých tří hodin. Pokud se řidič vydává na delší cestu, spustí se po vyčerpání akumulátorů malý zážehový motor pohánějící generátor, který dodává energii trakčnímu elektromotoru a dobíjí akumulátory - akční rádius na jednu nádrž potom činí více než 500 km. Tento systém znamená, že Ampera dokáže bez jakýchkoli omezení sloužit celé rodině jako normální rodinný automobil.
Aby se efekt elektromobilů dal vypozorovat ve zlepšení ekologie, musí se jich prodávat vysoké počty. A elektromobil, jako Ampera, představuje rychlou a efektivní cestu k tomuto cíli, protože od svého majitele nevyžaduje prakticky žádnou zásadní změnu životního stylu.
Na první pohled Opel
Ampera nese zřetelné rysy nového designérského jazyka automobilky Opel - výrazná maska chladiče, velké logo automobilky, tvarovaná koncová světla... Každý detail Opelu Ampera byl vyvíjen a laděn tak, aby nový vůz vynikal skutečně špičkovou aerodynamikou. Interiér Opelu Ampera se s přehledem vyrovná nejlepším modelům střední třídy - to je mj. zásluha i audiosystému Bose nebo dotykového monitoru v palubní desce. Opel Ampera již stihl získat i první ocenění od odborné veřejnosti - například známý server www.whatcar.co.uk udělil Ampeře cenu „Greenest Car of the Year", francouzský magazín L'Automobile ocenil Amperu cenou za inovativnost, polský magazín Auto Swiat přisoudil Ampeře titul „Nejlepší elektromobil".
Opel Ampera: Předběžné technické specifikace
Typ automobilu | pětidveřový hatchback s pohonem předních kol |
Kategorie | Elektromobil s prodlouženým dojezdem |
Podvozek | Vpředu vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena propojená torzní příčkou. Kotoučové brzdy u všech kol. Systém rekuperace elektrické energie při brždění. Elektrický posilovač řízení. |
Počet sedadel | 4 |
Jízdní parametry
Max. rychlost (km/h) | 161 |
Dojezd na akumulátory (km) | 40 - 80 (v cyklu MVEG) |
Celkový akční rádius (km) | > 500 |
Rozměry
Rozvor (mm) | 2 685 |
Délka (mm) | 4 404 |
Šířka (mm) | 1 798 |
Výška (mm) | 1 430 |
Zavazadlový prostor (l) | 301 |
Akumulátory
Type | lithium-ion |
Výkon (kWh) | 16 |
Elektrický pohon
Výkon (kW / k) | 111 / 150 |
Točivý moment (Nm): | 370 |
Exteriér
Kola a pneumatiky | Speciálně vyvinuté pneumatiky s nízkým valivým odporem. Hliníkové disky 17". |