Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Opel zveřejnil první oficiální snímky dosud přísně tajeného projektu třídveřového sportovně stylizovaného hatchbacku - koncept nazvaný GTC Paris se v plné kráse poprvé představí na blížícím se autosalonu v Paříži.
Zatímco koncept GTC Paris v mnohém naznačuje budoucnost Opelu, v Paříži se předvede i horká aktualita Opelu: Nové kombi Astra Sports Tourer.
Krása zhmotněné dynamiky - tak lze v kostce charakterizovat styling konceptu GTC Paris. Splývavé linie se dokonale snoubí s muskulaturními proporcemi boků, široce rozkročená čelní silueta třídveřového hatchbacku evokuje pocit stability. GTC Paris, jakkoli jde zatím jen o studii „vozu snů", dokonale naplňuje novou designerskou filozofii značky Opel, která kombinuje německou konstrukční preciznost s atraktivním stylingem.
„Chtěli jsme zdůraznit ty nejemotivnější stránky značky - a věříme, že právě koncept GTC Paris posílí příjemně sportovní image značky Opel i jejich modelů," říká Mark Adams, vicepresident automobilky Opel odpovědný za design.
Osobitý nový Opel - se silným emotivním nábojem
Do délky narostl koncept GTC Paris na 4,46 m - to je ideální velikost pro sportovně laděný kompaktní automobil, který ale stále dokáže nabídnout dost místa pro pohodlné cestování pětice pasažérů.Většina podobných sportovně stylizovaných modelů působí nejlepším dojem při pohledu z boku. A to platí i o konceptu GTC Paris - designeři se soustředili na několik hlavních křivek, které umocňují image sprintera, zakleknutého do startovacích bloků. Naprosto dokonale se do efektních křivek začleňují osobité světlomety a velká litá kola, rámovaná výrazně vyklenutými lemy podběhů kol. Charakteristický boční prolis ve tvaru břitu je v poloze, v jaké se s ním poprvé představila před časem Insignia. Druhá nejzřetelnější linie se táhne od světlometů podél stoupající podokenní linie a vrcholí v samé zádi, kde umocňuje rozšířené boky karoserie. Efekt třetí linie - linie vyklenuté střechy - podporuje i dekorativní lišta bočních oken z matně leštěného hliníku. Třešničkou na designovém dortu konceptu GTC Paris je efektní střešní spojler nad zadním oknem. Čistě řešeným předním partiím dominuje pro Opel typický podélný prolis v kapotě motoru. Dynamický image je umocněn i světlomety, připomínajícími orlí oči, které svým tvarem navazují na dramaticky formovanou dolní lichoběžníkovou masku chladiče a zdvojenou chromovanou lištou, nesoucí logo automobilky Opel. Světla pro denní svícení z LED diod jsou rámována decentními chromovanými lištami, které jsou samy o sobě efektním stylistickým detailem. Široký rozchod je nejlépe patrný při pohledu zezadu, kdy vyniknou impozantně rozšířené boky karoserie. A tento pocit umocňují i LED koncová světla v charakteristickém tvaru křídel - působivé zejména v noci.
Inovativní technologie podporují vysoké výkony
Ty nejlepší technologie, které Opel používá pro třídu kompaktních vozů, samozřejmě přebírá i koncept GTC Paris. Mechatronický podvozek FlexRide je upravený na extrémně široký rozchod kol, vzadu je originální náprava s vlečenými rameny propojenými tyčemi Wattova přímovodu, vpředu má studie elektronicky řízený diferenciál se zvýšenou svorností. Pro koncept GTC Paris jeho tvůrci připravili efektní litá kola rozměru 21". Studie GTC Paris je poháněna čtyřválcovým přeplňovaným motorem 2.0 Turbo s přímým vstřikováním, který vyniká vysokým výkonem i mohutným točivým momentem. Pohonný systém je vybavený technologií Start/Stop technology, díky které dynamický model překvapuje hospodárností zejména v městském provozu. O přenos výkonu se stará šestistupňová manuální převodovka.