Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nový Opel Meriva vstupuje oficiálně na český trh. Meriva startuje rovnou s akčními cenami.
Základní verze Selection mohou zákazníci pořídit od 329 900 Kč. Za tuto cenu mají mají ve standardu i klimatizaci a palubní počítač, vyšší verze Enjoy a Cosmo se nabízejí s plošnou slevou 20 000 Kč.
Když v roce 2003 Opel představil Merivu první generace, založil tím i nový segment trhu - segment cenově přístupných malých vanů. Se svým systémem variabilních zadních sedadel FlexSpace, vysokou polohou sedadel a prostornou kabinou se tento model výrazně prosadil ve své třídě, a to nejenom co do prodejů (celkem se prodalo přes milion vozů Opel Meriva), ale i kvalitou. Meriva měla nejnižší poruchovost ze 113 různých modelů, které kontrolovala německá zkušebna TÜV v roce 2007. Druhá generace modelu Opel Meriva má opět elegantní design a spoustu inovativních prvků, které zaručují co nejflexibilnější a nejpohodlnější využití vnitřního prostoru. Významným prvkem exteriéru je inovativní systém zadních bočních dveří FlexDoors, které se otevírají proti směru jízdy. Toto uspořádání dveří výrazně ulehčuje přístup do zadní části vozu, což je u vozu, kde zadní sedadla hrají mimořádně významnou roli, velmi důležité. Opel použil v moderní době zadní protisměrně se otvírající dveře jako první masový výrobce automobilů.
Výrazné změny se projevily i v interiéru, který má úplně nový design a také spoustu inovativních prvků. Kabina je vybavená vylepšeným systémem zadních sedadel FlexSpace, velké úložné prostory doplňuje středová konzole FlexRail inovativní konstrukce. Přední sedadla mají nejširší rozsah nastavování v celém segmentu a na přání se dodávají i speciální ergonomická sedadla, certifikovaná německou asociací Aktion Gesunder Rücken (AGR - Akce pro zdravá záda). Vůz může být také vybaven na přání montovaným nosiče jízdních kol FlexFix, který je integrovaný do zadního nárazníku.
Při délce 4 288 mm má nový Opel Meriva o 15 mm delší rozvor, rozchod kol se oproti předchozí generaci prodloužil o 39 mm vpředu a o 45 mm vzadu, čímž se zlepšily jízdní vlastnosti a cestovní komfort. Přední a zadní náprava jsou odvozeny od většího modelu Zafira, čímž se nový malý van značky Opel technicky přibližuje ke standardu nižší střední třídy. Nový elektrohydraulický posilovač řízení nahradil plně elektrickou verzi předchůdce. Standardní prvky aktivní bezpečnosti zahrnují brzdovou soustavu s kotoučovými brzdami u všech kol, elektronický stabilizační systém nebo systém kontroly trakce.
Nabídka motorů je zaměřená na vysokou účinnost v duchu strategie značky Opel favorizovat motory menších objemů, ale přeplňované turbodmychadlem (tzv. downsizing) s cílem nabídnout vysoký výkon a harmonický průběh točivého momentu pro komfortní jízdu v kombinaci s příznivou spotřebou paliva. Výkonové rozpětí motorů sahá od 55 kW (75 k) do 103 kW (140 k). Všechny motory splňují emisní limity normy Euro 5. Nabídka zážehových motorů obsahuje tři různé verze nové generace motoru o objemu 1,4 l se čtyřventilovou technikou. Základní verze o výkonu 74 kW (100 k) nemá přeplňování a v zájmu optimalizace výměny náplní je vybavena systémem variabilního časování ventilů. Nový motor 1.4 Turbo o výkonu 88 kW (120 k) s točivým momentem 175 N.m debutuje právě v modelové řadě Meriva a nahrazuje dosavadní nepřeplňovaný motor 1,6 l s výkonu 77 kW (105 k), přičemž došlo ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 o 10 procent při současném zvýšení výkonu o 14 procent. Vrcholem nabídky je verze 1.4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k), která dosahuje maximálního točivého momentu 200 N.m a je propojena se šestistupňovou manuální převodovkou. V porovnání s motorem 1.8 l z předchozí generace modelu Meriva poskytuje nový motor 1.4 Turbo o 12 procent vyšší výkon při snížení spotřeby a emisí CO2 o 10 procent. Od zahájení prodeje modelů Meriva budou k dispozici také dva vznětové motory. Základný turbodiesel 1.3 CDTI o výkonu 55 kW (75 k), který je vybavený technologií monitorování tlaků „Closed Loop". Opel použil tento regulační systém snižující spotřebu paliva u motoru s malým objemem jako vůbec jako první. Motor 1.3 CDTI/55 kW má díky tomu průměrnou spotřebu jen 4,9 l/100 km a emise CO2 činí jen 129 g/km. Větší turbodiesel 1.7 CDTI dosahuje výkonu 74 kW (100 k) a jeho maximální točivý moment činí 260 N.m. Tento agregát se dodává v v kombinaci s novou šestistupňovou automatickou převodovkou. Později v průběhu roku 2010 přibudou tři další vznětové pohonné jednotky. Obzvlášť úsporný model ecoFLEX, který bude poháněný motorem 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k). Dvě nové verze motoru 1.7 CDTI, obě propojené se šestistupňovou manuální převodovkou, budou poskytovat výkon 81 kW (110 k), resp. 96 kW (130 k).
Nový Opel Meriva se bude vyrábět ve španělské Zaragoze.