Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Osmdesát jedna procent motoristů jezdí na podhuštěných pneumatikách, ukazují výsledky bezpečnostních kontrol 52 400 vozů v 15 zemích EU v roce 2009.
V roce 2009 provedla společnost Bridgestone 52 400 bezplatných kontrol bezpečnosti pneumatik v evropských nákupních střediscích a na veřejných parkovištích v rámci osvětové kampaně „Přemýšlej, než vyjedeš", která byla zahájena v roce 2005 po celém světě ve spolupráci mezi nadací FIA Foundation (Fédération Internationale de l'Automobile), společností Bridgestone Corporation a národními autokluby s cílem zvýšit bezpečnost silničního provozu. Analýza výsledků těchto testů prokázala, že 26,5 % motoristů jezdí na velmi podhuštěných pneumatikách (min. 0,5 baru pod hodnotou tlaku doporučovanou výrobcem automobilu) a 7,5 % jezdí na nebezpečně podhuštěných pneumatikách (min. 0,75 baru pod doporučovanou hodnotou tlaku), čímž velmi ohrožují bezpečnost silničního provozu. Téměř 17 % používaných pneumatik je navíc opotřebováno pod úroveň minimální hloubky dezénu 1,6 mm vyžadované evropskou legislativou. Přibližně 9 % kontrolovaných pneumatik vykazovalo jak vážné opotřebení, tak i vážné podhuštění. Nízký tlak vzduchu v pneumatikách zvyšuje valivý odpor pneumatik Výsledky naznačují, že mnozí motoristé nemají tušení o přirozeném procesu, v němž pneumatika časem ztrácí tlak vzduchu podobně jako nafukovací balón, a že jízda na nesprávně nahuštěných pneumatikách je nejen nebezpečná, ale způsobuje také plýtvání palivem a zvyšování emisí CO2, protože tlak vzduchu má velký vliv na valivý odpor pneumatiky, který je jedním z klíčových faktorů ovlivňujících velikost spotřeby paliva. V závislosti na charakteru silnice a jízdním stylu představuje valivý odpor 18 až 26 % celkového jízdního odporu, který musí vozidlo překonávat. Vzhledem k tomu, že nízký tlak vzduchu v pneumatikách zvyšuje valivý odpor, projevuje se jízda s podhuštěnými pneumatikami bezprostředním zvýšením spotřeby paliva a emisí. Ohrožení bezpečnosti Jízda na podhuštěných a opotřebovaných pneumatikách je také nebezpečná. V tomto případě se prudce zvyšuje riziko ztráty kontroly nad vozidlem a smyku. Podhuštění pneumatik má extrémně negativní vliv rovněž na životnost pneumatiky z důvodu nadměrného namáhání ramenní oblasti pneumatiky a tvorby tepla v místech ohybu bočních stěn. Motoristé jezdící s velmi nízkým tlakem v pneumatikách se mohou dříve nebo později dočkat nebezpečného defektu pneumatiky v důsledku působení výše uvedených faktorů. Pneumatiky opotřebované pod legislativně stanovenou mez hloubky dezénu představují bezprostřední ohrožení bezpečnosti, protože vůz jedoucí na pneumatikách s hloubkou dezénu pod 1,6 mm je vystaven aquaplaningu již při rychlostech až o 40 % nižších než při jízdě na kvalitních pláštích. Klíčová fakta a ukazatele Rozsah kampaně 2005 zkontrolováno 8 700 vozidel 10 zemí 2006 zkontrolováno 20 300 vozidel 19 zemí 2007 zkontrolováno 38 867 vozidel 19 zemí 2008 zkontrolováno 31 178 vozidel 14 zemí 2009 zkontrolováno 52 400 vozidel 15 zemí Klíčové výsledky kampaně v roce 2009 Tlak vzduchu Opotřebení v důsledku nízkého tlaku vzduchu + hloubka dezénu pneumatiky Důsledky jízdy na podhuštěných pneumatikách pro životní prostředí Bridgestone propaguje v roce 2010 ekologický motorismus Bridgestone rozšiřuje v roce 2010 řadu ekologických pneumatik ECOPIA do všech automobilových segmentů. Pneumatiky ECOPIA přispívají k boji proti globálnímu oteplování svým nižším valivým odporem, v jehož důsledku klesají emise CO2. Bridgestone také pokračuje v globální kampani „Přemýšlej, než vyjedeš" zaměřené na zvyšování bezpečnosti silničního provozu poskytováním jednoduchých, ale zároveň velmi účinných rad motoristům, mezi něž patří například správná péče o pneumatiky. Aktivity v Evropě zahrnují distribuci tisíců přístrojů pro měření hloubky dezénu a tlaku vzduchu v pneumatikách. Bridgestone i nadále podporuje Evropskou chartu bezpečnosti silničního provozu Ve snaze přispívat ke snižování počtu nehod se smrtelnými úrazy na evropských silnicích prodloužila společnost Bridgestone o další tři roky smlouvu z roku 2005 o podpoře Evropské charty bezpečnosti silničního provozu. Bridgestone hodlá v roce 2010 provést nejméně 30 000 kontrol bezpečnosti pneumatik evropských motoristů. Kontroly pneumatik budou prováděny na různých veřejných prostranstvích, jako jsou například parkoviště, nákupní střediska, dálniční čerpací stanice, dny otevřených dveří u prodejců a další akce s cílem zvyšovat povědomí motoristické veřejnosti o důležitosti správné a pravidelné péče o pneumatiky.